Dwarsgeleide armen achter vervangen, tips ?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Divided, 24 nov 2013.

  1. De Focus is "afgekeurd" op de dwarsstangenachter omdat de rubbers slecht zijn.

    Het gaat om de rubbers in deze arm:
    [​IMG]


    Enkele foto's
    links
    [​IMG]
    [​IMG]


    rechts
    [​IMG]
    [​IMG]


    Nu is op de fotos goed zichtbaar dat de rubbers slecht zijn / er half uit liggen, ik geloof dus wel dat dit APK afkeur is.

    Het gaat om dit onderdeel.
    http://www.mister-auto.nl/fl/draagarm/bolk-bol-b01820_g273_a999BOL-B01820.html


    Nu schrijft Ford om dit deel te vervangen 0,9 uur voor zie:
    [​IMG]


    Mijn gedachten zijn 2 bouten los (voor en achter) en nieuwe onderzetten maar zo eenvoudig is het niet als je er een uur over mag doen.
    Wat zie ik over het hoofd ?
     
  2. De bouten krijg je niet los, je moet zagen. Is een rotklus omdat je er niet fijn bij kan. Had ik volgens mij in een ander topic ook al eens geroepen. Ohja die bouten zijn verhard staal.
     
  3. wij slijpen de arm zelf door, de rubbers branden we af met gasbrander, zo kan de ring rond de arm doorgeslepen worden, komt de bus rond de bout helemaal vrij, kan je een spantang (vise-grip) erop zetten, deze bus ook goed verwarmen, kan je de bout lossen zonder deze te zagen en doen.

    de bouten aan het chassis komen meestal gemakkelijk los...
     
  4. wat is de reden dat die bouten zo vast gaan zitten dat ze niet loskomen met een luchtsleutel ?
     

  5. De bout is van Staal, de bus is van Aluminium. Oxidatie klem de bus vast om de bout. Met een luchtsleutel heb je geen kracht omdat het niet kan hameren, dit omdat de bus in een rubber zit.
     
  6. Zoals je kunt zien op de foto's van je zelf is het rubber kapot.
    dit zorgt voor het mee draaien van de binnenste bus waar de bout doorheen zit
    ook zit er veel roest tussen de bus en de bout waardoor deze er muurvast in zit
    je hebt dus geen mogelijkheid om de bus vast te houden zonder eerst wat weg te slijpen
    persoonlijk slijp ik het armpje weg en dan de bus en de bout vlak lang het subframe 2x door
    monteren van het nieuwe armpje gaat dan met nieuwe bouten .
     
  7. #7 Divided, 25 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2013
    aha op de manier. de uitleg is duidelijk zat :-)

    dat ga ik niet zelf doen op een setje assteunen.
     
  8. Soms moet je dingen lekker laten doen door de experts, zeker als je er geen verstand van hebt. Want vogens mij moet je auto ook uitgelijnd worden?!
     
  9. Ik wil graag dingen zelf proberen maar bij een gebrek aan ruimte / goed gereedschap ga ik er niet aan beginnen.
     
  10. #10 Divided, 8 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2013
    Als iemand zich geroepen voelt dit voor een zacht prijsje (iig geen 70 euro pu) voor mij te doen mag je me een pb sturen!
     

Deel Deze Pagina