1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

4-1 spruitstuk

Discussie in 'Performance' gestart door _RobjeB, 23 nov 2013.

  1. Voor mijn focus met een 2.0 130pk is er een pakket te krijgen dat het spruitstuk met cat vervangt door een 4-1 spaghetti spruitstuk. Nu zit ik met de volgende vraag. Geeft men auto dan geen storing ivm de lambda sondes?

    Ongetwijfeld zal hier iemand op het forum zitten met evaringen..
    Ik hoor graag van jullie
     
  2. Volgens mij zal je de labdasonde er wel weer in moeten.
     
  3. Dan wordt het of plaatsen van een sportcat of een decat met flenzen voor een tijdelijke katalysator bij de apk (ga er even van uit dat je niet je hele originele uitlaatspruitstuk specifiek voor de apk terug plaatst).
     
  4. De lambdasondes komen ook wel gewoon weer in het nieuwe spruitstuk maar ben bang dat hij dan verkeerde waardes aan gaat geven waardoor mijn motorstoringslampje gaat branden..
    Maakt me opzich niet uit voor de APK daar ben ik wel voor in staat om de boel weer te verwisselen. Maar gaat met puur om dat ik geen storing krijg of men motor anders gaat lopen door dat de lambda sondes anders reageren.
     
  5. Dan heb je denk ik zoiets als dit nodig klik
     
  6. Daar zijn lambda-spacers voor, zijn er genoeg hier op het forum die er ervaring mee hebben!
    Origineel zit er al een 4-1 spruitstuk op de 2.0, denk dat je hem dan beter kunt vervangen voor een 4-2-1 spruitstuk om eerlijk te zijn..
     
  7. 4-1 en 4-2-1 spruitstukken verschillen behoorlijk qua werking.
    4-1 is voor high end power, 4-2-1 voor koppel.

    Ikzelf heb nog een ST170 spruitstuk met kat liggen, welke volgend jaar onder de auto komt. Ik heb een Focus I 1.8 16v (is hetzelfde blok als de 2.0 16v). Een ST 170 spruitstuk is een 4-2-1 spruitstuk en zeer optimaal ontworpen.
     
  8. Precies, daarom zeg ik ook dat hij dan beter voor een 4-2-1 kan gaan! Daar heb je in Nederland veel meer aan in mijn ogen.

    Hoe zit dat met een st170 spruitstuk op een 1.8? zijn die pijpen niet iets te groot? Of heb je hem ietwat gekieteld om meer vulling te krijgen? Als je een te groot uitlaatsysteem installeert krijg je te weinig tegendruk en dat resulteert in vermogensverlies onderin de toeren..
     
  9. Hoe zit dat met t waarom voor die lamda spacers? Daar ben ik niet over uit. Wat doet een st spruitstuk met een 2.0 16v? Of scheelt t eigenlijk niet zo veel...
     
  10. Bami; nee hij is nog stock, in the UK hebben ze deze set-up wel vaker toegepast. Het is de bedoeling dat 't complete uitlaatsysteem van een ST170 er onder komt. Tevens wil ik 't complete ST170 luchtinlaat deel plaatsen. Waarschijnlijk komt 't inlaatspruitstuk van een ST170 niet direct overeen, maar dit is wel pas te maken....
     
  11. die spacer moet er alleen tussen als je geen cat doet
    en ik denk dat een st spruitstuk zeker wel wat vermogen meer geeft
     
  12. Ik heb van de week mn spruitstuk eens staan bekijken, maar dat slaat echt nergens op... Hoekig, raar gevormd, strak om het blok heen, dat wel, maar volgens mij geeft zon beetje ieder spruitstuk meer pks...
     

Deel Deze Pagina