1.8 TDdi 90pk rakketakke geluid uit de motor na reparatie koppakking

Discussie in 'Performance' gestart door blue-madness, 27 okt 2013.

  1. Hoor net dat mijn ex focus kapot is..... gezien het mn ex schoonvader is wil ik hem wel helpen naar het zoeken naar een oplossing.

    Vorige maand had hij de koppakking kapot en heeft deze vervangen. bleken 2 haarscheurtjes in te zitten. kop gevlakt en alles gemonteerd volgens regels (momentsleutel en NM volgens ford)

    na een week gereden te hebben door de monteur bleek deze goed te werken en klonk. vervolgens werd deze bijna afgeleverd en toen 1km voor hij afgeleverd hoorde ze het geluid Rakke Takke Tak. de auto is aan de kant gezet en afgesleept. nu zit ie met een kapotte auto tijdens zijn verhuizing. de auto start overigens wel.

    Als iemand een iedee heeft hoor ik het graag
     
  2. Waarom laat je het die monteur niet gewoon oplossen?
     
  3. ja...niet afgeleverd is niets betalen totdat het goed is....lijkt mij.
    Maar zou zomaar iets bij/met de distributieriem niet goed gegaan zijn, boutje
    losgelopen, gebeurd wel eens vaker, heb ik hier op het forum gelezen.
     
  4. omdat het mijn zwager is en ook zijn ex schoonzoon en sleutelen zijn grote hobby is en niet zijn baan.
     
  5. Ik lees dat de kop eraf is geweest;
    Hebben ze overal nwe onderdelen voor gebruikt?
    Dus nwe rekbouten voor de kop, compleet nwe d-riem incl. spanner en rollen?
    En hebben ze d-riem volgens specs of op "gevoel" vervangen?

    Lijkt mij namelijk dat er wat mis is gegaan met de d-riem.
    Misschien dat deze versprongen is, wat ze kunnen doen is kijken of het ding op tijd staat. Is dit niet het geval dan de riem op tijd en zetten en de wagens nog eens starten. Met een beetje geluk is de boel nog heel.
     
  6. Zodat ik weet alleen de bouten en pakking vervangen en D-riem spanners niet. als die een riem zou vervangen markeert hij alles op de originele manier zodat ik weet. zal het eens navragen.
     
  7. Als het werkelijk zo gegaan is, zou het me niet verbazen als d-riem versprongen is.. De cilinderkop eraf pakken en dan niet de d-riem vervangen is vragen om problemen. Om de kosten had ie het niet te laten, d-riem set kost iets van €80,-

    En markeren is wel een beun de haas manier... :nocheer:
    Iig niet zoals Ford voorschrijft....
     
  8. idd, ga dan maar eens vragen of ze special gereedschap hebben gebruikt om
    de boel af te stellen....zoniet, dan word goedkoop toch echt duurkoop;)
     
  9. welke motor?

    en ik sluit mij aan bij silver-baron
     
  10. Motor is een 1.8 tddi
     
  11. geluid komt van de kleppen vrees voor tamelijke kosten kleppen staan niet meer juist door schaven van die onderdelen
     
  12. eerlijk gezegt heb ik er al een maand niks meer van gehoord, ik wilde ze helpen maar hoor geen respons dus hier mag een slotje op hahahah
     

Deel Deze Pagina