Rustig project - Verkocht!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door wh-kees, 23 okt 2013.

  1. Aangezien iedereen in de kerstsfeer is, zal ik er ook aan moeten geloven.

    Allereerst iedereen bedankt die mij de afgelopen maanden hebben ontvangen en heel goed geholpen met al mijn vragen!!

    Een fijne kerst iedereen en alvast een gelukkig nieuwjaar!!
     
  2. Nou het was weer een bewogen begin van het weekend. Even wat meningen gevraagd bij allerhande kennissen waar ik een hoop wijs van ben geworden.

    Allereerst eindelijk goede bougiekabels gekregen, nu van het merk Beru, en die zijn 1 op 1 hetzelfde, past weer prima dus.
    En ook gelijk langs de Volvo dealer geweest voor de welbekende afdekkap. De beste man wist gelijk wat hij moest hebben toen hij hoorde dat het voor een Ford Focus was haha.

    En veel belangrijker;
    Bobine is niet kapot, als de bobine kapot is hij niet subtiel kapot, dan loopt hij echt héél beroerd.
    Aankomende dinsdag bij de LPG-boer laten afstellen, word aangeraden dat 1 x in het jaar/1,5 jaar te doen.
    En diezelfde LPG-boer vertelde me dat waarschijnlijk mn kleppen gesteld moesten worden, na mijn klachten gehoord te hebben.

    Dus gisteren begonnen met de kleppendeksel verwijderen en maar eens te meten. En inderdaad al mn uitlaatkleppen stonden te strak.
    Dat net allemaal afgerond, en hij loopt gelijk véél beter, geen gestotter, geen uitvallen bij afremmen, helemaal top dus! :D

    Nu het volgende alweer tegen gekomen. Achter mn voorwielen zaten tegen mn koetswerk een soort spatlappen, die waren nogal vervormd en maar even verwijderd, gelijk aan beide kanten bruine plekken. Voordat er een hoop gestrooid word maar even aanpakken dus.
     
  3. Kees, hoe heb je de kleppen gesteld? Met shims neem ik aan? Hoeveel heeft de auto nou op LPG gelopen?

    Is het niet al verstandig om een andere kop op te zoeken en die geschikt te laten maken voor LPG?
     
  4. Je hebt in beide gevallen gelijk ;) Met shims gesteld en ik ben nu voorzichtig een beetje aan het rondspeuren naar een andere kop.

    En de auto heeft nu zo'n 65.000 km op LPG gereden.
     
  5. Valt me alleszins mee. Zou inhouden dat je ongeveer een ton (100.000km) met een standaard kop kan doen.
     
  6. #66 Stephan296, 29 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2013
    Ik heb een ander merk auto gehad op lpg en daar kon 1 keer de kleppen van worden gesteld en de tweede keer was dat al niet meer mogelijk en er stond nog geen 70000 op de teller. Heb er 30000 op gas meegereden en toen was het klaar. Auto eruit en een andere gekocht.
    Maar mooi dat hij weer goed loopt.
     
  7. @ Marco Idd, valt me ook mee. Ik weet niet of er ook speciale LPG kleppen zijn, maar daar is dan ook wel naar te kijken, dan een 'speciale LPG kop' erop zetten :p

    @ Stephan Ik weer ook niet precies hoe lang hij het nu nog volhoud, over 10.000km nog maar eens klepspeling checken, en als hij echt op raakt eena kijken wat er van over is, of hij er dan ook uit gaat of de kop en bijzaken vernieuwen.
     
  8. Heeft iemand een tip om het water op de het kleppendeksel en bij de bougies weg te halen?
     
  9. Ik heb het zelf met een injectiespuit gedaan
     
  10. Thanks
     
  11. Nou, dit verhaal komt met een beetje een abrupt einde, ik heb net namelijk De focus verkocht.

    LPG is toch niet voor mij weggelegd, mij te veel onderhoud(-skosten) en te veel tanken, om de 2 dagen namelijk.

    Maar ik ben alweer op zoek naar iets anders, ook een Focus :P, maar dan een 1.6 dieseltje. Ik heb er al eentje op het oog, maar ik ga geen voortijdige beloftes maken.

    Dus dit sprookje is uit, maar binnenkort misschien wel een nieuw verhaaltje ;)

    De groeten,
    Kees Boekel
     
  12. Dan ben je er snel vanaf. ;)

    Voordat je een 1.6 dieseltje koopt, is het wel verstandig om je goed in te lezen over deze motoren. Als je pech hebt koop je er een met een rotte turbo.

    Zorg iig voor een goede onderhoudshistorie en controleer op de punten die die in dit topic staan: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23215

    Laat je niet te bang maken, er zijn er ook genoeg die 300.000km zonder probleem draaien. En het zijn best fijne motoren om mee te rijden.
     
  13. dat is jammer boekeltje, maar een 1.6 diesel rijdt ook lekker hoor !
     
  14. Geloof ik graag Boxem, na het weekend wordt het duidelijk of het een 90pk of 109pk is geworden.
    Heb vandaag al even mogen 'oefenen' met het werkpaard van mn pa, nu mijn tijdleijk vervoer, 2.0 108pk HDI Peugeot Expert Diesel

    [​IMG]
    (Excuses voor de waardeloze foto)
     
  15. Nou mensen, ik heb wat gevonden hoor :D !
    Een gele RS-look wagon, 1.6 TDCI Ghia 109pk (80kW)

    Dus hier begint mijn nieuwe verhaaltje

    Vragen over deze goude oude mag je natuurlijk altijd stellen ;)
     

Deel Deze Pagina