Overslaan van de ruitenwissers

Discussie in 'Exterieur' gestart door JPsTuningshop, 15 okt 2013.

  1. Sinds de aanschaf van m'n Focus heb ik al gezeur met de ruitenwissers; zeker de linkse slaat altijd een stuk van zo'n 30 cm minimaal "over" Dat wil zeggen, allemaal strepen en een naar geluid. Soms gaat dit door tot over de hele ruit.

    De rechtse (korte) heeft dit af en toe.

    Ik heb gelijk al een set door de dealer laten vervangen, geen effect. Toen zelf een nieuw set gemonteerd van SWF, ook geen effect.

    Inmiddels zit de 3e voorruit (2 met origineel Ford logo en nu 1 van SaintGobain) er al in en in alle gevallen maakt het geen verschil.

    Het is behoorlijk irritant en vervelend. Weet iemand hier een oplossing voor?
     
  2. Zijn de wisserarmen al een keer een beetje "verbogen".
    Staan ze net onder een andere hoek op het raam.
     
  3. Nog niet aan de armen gezeten. Wat is dan 't beste? Naar het raam toe of er juist vanaf?
     
  4. Heb het zelfde gehad de arm een beetje buigen en het was opgelost.
    Welke kant op hangt af naar welke kant de arm is verbogen.

    mvg
     
  5. Logica lijkt me dat de wisser haaks op de ruit staat, zal waarschijnlijk een kwestie van uitproberen zijn.
    Ook kun je overwegen om je ruit te behandelen met Rainclear oid, daar word je ruit mooi glad van en wist de wisser makkelijker, is smeer ook altijd een klein beetje op het rubber.
    Ik heb de laatste 2jaar nog geen wisser vervangen, en ja ze doen het nog prima.
     
  6. Ik heb de ruit, gelijk na de montage, even helemaal met de klei van Meguiar's meegenomen. Die is zo glad als een babyhuidje :D

    Morgen eens wat proberen met het verbuigen, ik geloof dat er voorlopig toch nog wel water genoeg uit de lucht gaat komen om goed te kunnen testen. ;)
     
  7. Druk kan inderdaad te hoog of te laag zijn, dan gaan ze stuiteren.
     
  8. Jullie bedoelen toch om de wisserarm te "verdraaien" ? Dus de hoek waaronder de wisser in de lengte op de ruit staat aanpassen?

    Toch niet de arm in de lengte te verbuigen (omhoog / omlaag) , waardoor de druk op de wisser meer of minder wordt?
     
  9. Ja, de kop iets verbuigen. Niet de aansluiting van de as op de motor.
    Welke kant, durf ik ook niet te zeggen.
    Is de arm zelf ook nog recht. Bedoel dat niemand op de arm heeft geduwd waardoor het midden van de arm is ingedeukt.
    Beetje moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat je het snapt.
     
  10. Ze zijn natuurlijk in korte tijd 3x los geweest voor de nieuwe ruiten. Maar het euvel was al voordat de eerste ruit d'r uit ging. Het heeft dus volgens mij niets met de bevestiging op de as te maken. Misschien dat er ooit eens iemand op de arm heeft gedruk i.o.d. Maar ik kan ook niets vreemds zien aan de wisserarmen.

    Het gaat me er net ff om of ik de arm nu, bij de kop, omhoog of omlaag moet buigen. Of juist de arm om z'n lengte as moet buigen / verdraaien.

    Met de eerste handeling druk je het midden van de wisser meer of minder stevig op de ruit.
    Met de tweede verander je de hoek waaronder de hele wisser op de ruit staat.

    Blijft idd wat lastig omschrijven. :lol:

    De vraag is dan net welke van de twee ik moet hebben.
     
  11. #11 Redwagon, 16 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2013
    Om de lengte verdraaien, gaat volgens mij om de hoek van de wisser op het raam.

    Nog een vraag stuiterde hij nu bij het naar boven of naar beneden gaan.
    Bij naar boven, linksom buigen.
     
  12. Misschien vreemd idee..... De armen vervangen voor standaard, of vergelijk met een fofo welke geen problemen heeft?
     
  13. Kijk dat wilde ik horen :dance: Tnx! :thumbs:
    Het is alleen bij naar boven gaan.

    Hoe bedoel je dat? Er is nooit wat vervangen aan die armen. Ze zijn gewoon origineel.
     
  14. Volgens mij klapt rubber dan niet om en schaaft over ruit.
    Ben wel nieuwsgierig of het je gelukt is.
     
  15. Na heel veel proberen, buigen, draaien, en weet ik het allemaal niet was ik het meer dan zat. De ene keer gingen de wissers met niks over de ruit, de andere keer was het alleen maar overslaan en strepen trekken. Om gek van te worden.

    De auto heeft (tijdens mijn bezit) inmiddels zijn 3e voorruit en 3e set wissers. Eerste set zat er op, geen idee wat het was, 2e set was één of andere no-name troep en 3e set was van SWF, niets hielp.

    Uiteindelijk een setje originele wissers bij de dealer gehaald..... wouw wat een effect. Super stil, geen strepen en een heldere ruit. Geweldig :rock:
    En nog een leuk Ford logo om naar te kijken ook :D

    Probleem dus opgelost, voor mij alleen nog originele wissers!
     
  16. Wel mooi dat het is opgelost. ;)
    Je gaat ze de komende periode toch meer nodig hebben.
     
  17. dat is mooi JP, kostte dat nou bij de dealer?
    (heb ook nieuwe nodig, de huidige zitten er al weer ruim 2 jaar op)
     
  18. Haha... ik denk dat je gelijk gaat krijgen. Nog een buitje d'r bij en kan kan op zoek naar een snorkel voor m'n luchtfilter. :lol:

    Ik moest 30,- afrekenen voor de set.
     
  19. thnx voor de info JP :thumbs:
     
  20. Hier moet wel wat clubkorting bij Ardea van de prijs af kunnen ;) :)
     

Deel Deze Pagina