originele xenon

Discussie in 'Electronica' gestart door focusonrick, 6 okt 2013.

  1. goedeavond,

    Ik heb een set originele xenon koplampen besteld voor een DB3 uit 2008. Wat is er nodig naast de koplampen? Bij een aftermarket set zit normaal een balast en een lamp.

    Gezien ik ze nog niet in huis heb, weet ik ook niet welke lampen erin moeten. Wat ik kon vinden zou dit d1s zijn. Is er een mogelijkheid om een aftermarket in deze koplampen te plaatsen?
     
  2. Als er in de originele D1s lampen gaan, moeten er ook D1s lampen in.
    Verder moet de hoogte regeling worden aangepast. Deze moet van automatisch naar handbediend op het dashboard.
    En er moet een massadraad op de stekker zitten. Bij een F2f1 zit deze er in de meeste gevallen niet.
     
  3. zitten de ballasten wel erbij? waar heb je deze besteld?
     
  4. #4 focusonrick, 6 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2013
    ik heb via ebay in duitsland een set gekocht, er zitten helaas geen balasten bij. Ik zag op internet aftermarket sets d1s, dus ik dacht dat het meest eenvoudig zou zijn om deze erin te plaatsen, tenzij er een eenvoudige optie is om te gaan voor een originele versie.

    het gaat er mij om dat het origineel uit ziet. ik hou persoonlijk niet van al die ledverlichting wat in de aftermarket modellen zit verwerkt.
     
  5. aftermarket sets d1s?
    Het is een type lamp.
     
  6. Mocht je bezig willen gaan de hoogteregeling aan te passen, hou er dan wel rekening mee dat dat bij de Focus 2 fase 2 heel wat lastiger gaat dan de fase 1.
     
  7. Mocht er toch een mogelijk heid zijn, en die zal er inmiddels best kunnen zijn zou ik voor een aftermarket fitting d1s gaan, vervangen van die lampen is veel goedkoper!
     
  8. En uit mijn hoofd zeg ik dat de xenon functie in de auto vrijgegeven moet worden.

    Verder zou ik zelf persoonlijk op zoek gaan naar originele ballasten.
    Zeker in combi met de originele lampen. Anders loop je weer te klieren met losse kabels en ellende. En op ebay zijn de D1S ook prima betaalbaar te vinden.
     
  9. idd genoeg te vinden: www.ebay.de/d1s
     
  10. De D2S zijn aftermarket, bij D1S gaat dat nogal lastig vanwege de ballast welke standaard op de lamp zit.
    Neem aan dat het duidelijk is welke lamp er gebruikt moet worden? D2S kan dus wel degelijk aftermarket.
     
  11. Oké?! Weer iets geleerd!
     
  12. De ballast van een D1s zit niet op de lamp, dat is de starter. De ballast zelf zit alsnog los van de lamp.
     
  13. #15 Blauwitje, 7 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2013
  14. ik was zelf al aan het denken om 2 D1S lampen te kopen (incl de achterliggende starter) en deze dusdanig te verbouwen (lampen eraf), zodat er een aftermarket H1 of H7 in past, beide heb ik nog liggen.

    Achteraf gezien was de keuze voor 2 retrofit lenzen misschien toch makkelijker geweest
     
  15. Kijk even op ebay meestal zijn de balasten we te vinden gebruikt, of een complete set van pilot kopen.
    Tja wie oem wilt rijden zal geld uit geven....;)
     
  16. #18 McGyver, 7 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2013
    pas op met dit soort projectjes. Als je er een ander type lamp in gaat zetten, verander je ook het brandpunt en daarmee het lichtbeeld. En aangezien er het licht middels een lens wordt geprojecteerd, verandert het lichtbeeld helemaal.
     
  17. ballasten en lampen zijn het probleem niet zo. Hoe sluit je de ballast aan op de bestaande bekabeling?
     

Deel Deze Pagina