1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk toeren...

Discussie in 'Performance' gestart door FOCUSWAGON, 20 sep 2013.

  1. weet iemand precies te zeggen wat je aan toeren continu en piek mag draaien bij een Duratec 2.0L ?
     
  2. Snap je vraag wel, maar snap niet waarom je dit vraagt.
    Wat is de gedachte hierachter?
     
  3. hoever ik "ze" wel eens op d'r donder mag geven. bij Puma wist ik het ook precies
     
  4. Toerenbegrenzer knalt er volgens mij in bij 6800 toeren. Dat is dus je hele gebied.
     
  5. Volgens mij staat dat gewoon in je handleiding.
     
  6. Tot de toerenteller niet meer verder gaat ...
    ;)
     
  7. En als hij plof doet en gaat roken was je net te ver.
     
  8. Geen idee. Ik heb 'm niet niet tot de toeren begrenzer door getrokken.

    Maar op dit filmpje gaat 'ie soms voorbij de 7000.
    [YOUTUBE]Vp1XdDtRYwg[/YOUTUBE]
     
  9. Bij m'n dieseltje gaat er een rood pijltje branden ;)
    Tenminste gezien bij een collega, zelf trek ik hem niet zo ver door.
     
  10. De titel van het filmpje vermeld ook 'chip', en dan denk ik dat chiptuning is toegepast.
    In dat geval kan je niets zeggen over de 7000 toeren die je ziet.
    Je weet immers niet hoe de software gewijzigd is.
     
  11. Dit is wel een mkI zie ik aan i.p.
     
  12. #12 McGyver, 22 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2013
    Ik had de titel van het filmpje helemaal niet gezien...:oops:
    Behalve een chip heeft deze Focus ook een ander uitlaatspruitstuk.

    Dit filmpje is wel van een Focus II.
    [YOUTUBE]rw_ru3iVg6c[/YOUTUBE]
     
  13. Die heeft shift indicator, dat pijltje omhoog. Geloof niet dat ik die heb.

    Maar tis niet dat ik altijd zoveel toeren maak. Tot rode is ver zat. Trekt toch prima
     
  14. Jazeker heb je die, want je hebt ook een Rally Edition zoals ik. En ik heb het lampje niet.

    Trouwens, als je kijkt naar je grafiek betreft vermogen kun je beter iets eerder schakelen ...
     
  15. Elke fofo2 heeft dat pijltje toch? Kun je trouwens zien als het contact omgedraaid wordt.
    Branden alle lampjes
     
  16. De Focus 2 fase 1 en de vroege fase 2 modellen hebben een rode pijl (shift light) in de tellerunit die gaat branden voordat de motor in de toerenbegrenzer gaat.

    De late Focus 2 fase 2 modellen hebben een groene pijl (eco shift light) in de tellerunit die gaat branden op het ideale schakelmoment om zuinig te rijden.



    In beide gevallen is het van de PCM software/hardware afhankelijk of de pijl ook daadwerkelijk werkt. Bij sommige auto's werkt de pijl wel en bij anderen niet.

    Het kan zelfs zo zijn dat de pijl niet meer (of juist wel) werkt na een software update.
     
  17. Bij licht de rode pijl idd op bij het op contact zetten. Of hij bij de toeren begrenzer ook brand....? Geen idee, zover heb ik 'm nog niet doorgetrokken.
     
  18. Bij mij brandde de pijl met de softwareversie die af fabriek in de PCM zat wel en na een software update niet meer.

    Daarnaast heb ik een identieke reserve PCM waarbij de pijl helemaal niet gaat branden ongeacht de softwareversie.


    Dit zou dus betekenen dat zowel de PCM hardware als software het moeten ondersteunen. Als 1 van beide het niet ondersteund brand de pijl niet.
     
  19. Bij mij brand er ook geen pijl, nooit gedaan ook. Ook niet voor de software update.
    Is die nog wel werkend te krijgen dan op de 1 of andere manier?
     
  20. zat in rode gebied, maar nog geen pijltje.
    filmpje is niet meer beschikbaar

    ships, moest m nog bekijken. zullen er wel meer op youtube staan, keertje opzoeken. (maar ga nu naar huis, overgewerkt)
     

Deel Deze Pagina