Wagon, verlagen?

Discussion in 'Velgen, banden & ophanging' started by wouterwolfs, Sep 13, 2013.

  1. Hallo Heren,

    Vanaf morgen ben ik trotse eigenaar van een ford focus wagon 2 fase 2 uit oktober 2008.

    Nu wil ik de auto wat verlagen, maar niet teveel comfort inleveren.
    Er zitten nu 17inch velgen op.

    Nu zit ik zelf te denken aan eibach pro kit of KW variant 2, complete schokdempers+verenset.

    Ik heb een beetje rond gekeken maar nu moet ik een soort afkortingcode weten van de auto.
    Bijv. Daw, Dbw, maar ik heb echt geen idee( was hiervoor een Seat Leon rijder)
    Ik hoop dat jullie mij willen helpen met mijn zoektocht.

    Mvg Wouter Wolfs
     
  2. Kijk eens bijvoorbeeld in deze Eibach 2013 catalogus klik

    Jouw Focus behoort tot de Focus II modellen. Catalogus maakt onderscheid tussen Focus, Focus II en Focus III.
     
  3. Ik heb zelf ook een focus wagon heb 'm ook sinds paar weken verlaagd.
    De code die je zoek is volgens mij DA3.
    Heb me ook laten informeren en adviseren hier op het forum.
     
  4. Hallo List, Stefan,

    Waar mee heb je de wagon verlaagd alleen veren of ook de schokdempers?
    En uiteraard van welk merk?
     
  5. Ik heb mij focus alleen verlaagd met veren van Eibach Pro Kit.
    Mij werd vertelt dat als je lager gaat dan 30mm het beter is om ook je dempers erbij te vervangen.
    Ik vind zelf 30mm genoeg. Rij comfort.....weinig in moeten leveren.
    De looks vind ik ook een stuk sportiever. Het ziet er beter uit als hiervoor.:D...
    Ik wil er nog paar foto's bij zetten bij mijn discussie voor de mensen de mij hebben geholpen met advies, kunnen ze het resultaat zien.
     
  6. Hallo Stefan,

    Heb je dan de volgende set gekocht:
    E10-35-016-03-22

    Ik hoor het graag van je,

    Wouter
     
  7. Ja helemaal correct....:thumbs:
     
  8. Hoi List, hoe merk je dat je weinig comfort inlevert? Meestal zijn ze toch stugger dan standaard veren. Ik denk er echt over na om haar te verlagen maar sportief ziet het er vast wel uit maar we moeten niet stuiteren over de weg. Want dan slapen mijn kinders niet meer haha dan komt alles er weer uit kan ik gelijk naar het schoonmaak bedrijf.....
     
  9. Ik snap het hele verlagen niet. Je moet als een ouwe oma over drempels en hobbels.
     
  10. #10 antig01, Mar 18, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 18, 2015
    En een ander snapt niet dat jij voor l.u.l. wilt rijden op standje Land Rover. Ieder zijn ding toch?
     
  11. Standje landrover is overdreven maar ik vind het nogal 'komisch' dat men sportief over wil komen maar bij iedere drempel irritant diep in de ankers moet (of met een luid krakend geluid met de voorbumper over de grond). Vaak tuf ik er met een constante snelheid achter of -liever nog en indien mogelijk- ga ik er vlot voorbij. 't Schiet namelijk niet op.
     
  12. #12 Marco Morello, Mar 19, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 19, 2015
    Onze beide wagens (focus I en II) zijn verlaagd met Eibach veren. Drempels waar ik nu voor rem, had ik ook voor geremd als de wagen niet verlaagd zou zijn. Voor de rest heb ik nog niet meegemaakt dat de verlaging mij belemmerde met het rijden. Integendeel; te vaak moet ik afremmen voor een bocht omdat er 1 voor zit met een wagen op standje "tractor" en bovenop de rem gaat staan omdat zijn wagen behoorlijk overhelt in de bochten.

    Maar jij bent er schijnbaar 1 die helemaal niet remt voor drempels. En dan straks klagen dat je voorwielophanging kraakt of klappert.
     
  13. Het verlagen waar jij het over hebt gaat wel iets verder dan de 3 cm die vaak word gedaan. Net wat Marco zegt, bij een "normale" verlaging is er weinig aan de hand bij drempels en zo.
     
  14. #14 List, Mar 19, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 19, 2015
    Goede morgen Kevin,

    Het inleveren van comfort is minimaal....je verlaagd je wagen maar met 30 mm. Ga je verder dan moet je ook je dempers vervangen, hoe dan je comfort is kan ik niet over oordelen. Maar er zijn genoeg forum leden die jou daar wel over kunnen adviseren. Ik zelf rij met Eibach veren en 35 serie banden dus bij mij is het wel wat gevoeliger....maar ik vind het niet storend. En wat betreft die drempels, voor het verlagen doen we het ook al rustig aan en nu ook....:)
    En wat Marco zegt kan ik me helemaal in vinden.
     
  15. Je moet niet remmen tijdens het nemen van een drempel. Als je remt, dan druk je de veerpoten aan de voorkant in en maak je de rit alleen maar oncomfortabeler. Gewoon even gas los en een beetje gas geven als je de drempel over gaat; dan helt de auto naar achteren en rekken de voorpoten uit. Zo rij je comfortabel zonder gebonk en gekraak over de meeste drempels.
     
  16. Dat zal, maar snelheid minderen zodat de boel minder te lijden heeft, heeft mijn voorkeur. Uiteraard ga je niet al remmend de drempel op.
    Ik geef alleen maar aan dat ondanks de verlaging op onze beide wagens, ik geen hinder ondervind met het nemen van drempels, afritten etc. Zoals ik al aangaf, de drempels en afritten waar ik nu voor rem, zou ik voor remmen indien de wagen niet verlaagd zou zijn.

    @TS: een verlaging kan prima, afhankelijk van de hoeveelheid aan cm`s pas je je rijstijl aan zodra het nodig is. uit ervaring weet ik dat je met 30-30 en 30-35 verlaging geen enkel probleem hebt met drempels. Comfort blijft ook goed te noemen, wel afhankelijk van het soort band en de staat van je onderstel. Een platte stugge en sportieve band is i.c.m. een verlaging uiteraard niet de gelukkigste combi voor een comfortabele auto. Maar goed als je gaat verlagen neem je iets minder comfort t.o.v. standaard voor lief.
     

Share This Page