Vraag aangaande dagrijverlichting Focus 3

Discussie in 'Electronica' gestart door jojo71, 9 sep 2013.

  1. Het grootste 'voordeel' is dat je minder stroom verbruikt dan met je normale verlichting aan. Daardoor zal de auto in theorie zuiniger rijden.
     
  2. Dit is alleen als je normaal gesproken altijd met licht aan rijd. Als je het licht alleen aan zet als dat nodig is gebruik je dus minder stroom want nu brand er altijd wat, en anders alleen als het donker is....
     
  3. Klopt. Maar het verbuik van die led's is wel te verwaarlozen.
     
  4. Als het leds zijn wel ja..
     
  5. Als ik me niet vergis verbruiken de leds alsnog zo'n 5w per kant. Is uiteraard beduidend minder dan de 55w halogeen (en dan hebben we het nog niet over de rest van de lampen) per kant.
     
  6. Ik rij altijd met licht aan, mijn vrouw niet(met 1 of 2 kinderen in de auto), maar met de led drl is het toch een beter gevoel dat ze minder over het hoofd gezien wordt dan zonder verlichting
     
  7. Ik heb een Focus uit 2013 en deze heeft volgens mij geen DRL, wel een lichtsensor. Is het via software mogelijk om DRL te programmeren? Of in te stellen dat er altijd verlichting brand? (stadslichten)?
    Eigenlijk raar dat het er niet op zit vind ik...
     
  8. Scandinavische verlichting (altijd aan) is met een ELM te programmeren.
     
  9. Dagrijverlichting dus niet?

    Wat ik zo raar vind is dat dagrijverlichting toch vanaf 2011 verplicht is op nieuwe modellen? De Focus 3 is toch geïntroduceerd in 2012?
     
  10. Dat geld alleen voor auto's met een typegoedkeuring vanaf die datum. De Focus 3 had de typegoedkeuring als voor die datum en is in 2011 geïntroduceerd.
     
  11. Ah oké, wist ik niet. Dank JW!
     
  12. Het is zelfs zo dat de Focus 3 fase 2 ondanks de vele wijzigingen wordt gezien als een facelift/doorontwikkeling en niet als een nieuw model en dus onder dezelfde typegoedkeuring valt als de Focus 3 fase 1. Hierdoor is DRL dus ook op de Focus 3 fase 2 niet verplicht.
     

Deel Deze Pagina