Banden Focus ST

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door rikadoo, 23 jul 2013.

  1. Hoi,

    Ik moet 2 nieuwe voorbandjes hebben die zijn namelijk aan de zijkant van de banden aan het glad worden.

    Nu had ik bij mijn oude Leon FR de Goodyear Asymetric F1 2 dit waren toen hele goede banden wat bleek uit de tests, heb er niet lang plezier van gehad (2 weken, toen werd de auto gestolen)

    Nu wil ik deze ook voor de Ford gaan kopen

    Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/40 R18 92Y XL met velgrandbescherming (MFS)

    Nu worden er ook vaak de nieuwe van Continental geleverd

    Continental SportContact 5 225/40 R18 92Y XL met velgrandbescherming

    Deze maat gaat gewoon passen op de ST toch? En welke zouden jullie kiezen, of is er nog een andere band voor ong dezelfde prijs?

    En ik heb mijn auto al een keer laten uitlijnen een paar maanden terug, ivm de banden die verkeerd afsleten, heeft niet geholpen aangezien het toch al te ver was afgesleten is het nu verstandig om na het vewisselen van de 2 banden d auto alsnog uit te laten lijnen of zou dan niet hoeven omdat die pas geweest is weet niet precies wat de invloed kan zijn op de uitlijning bij het vervangen van 2 banden.
     
  2. De meeste ST-rijders hier op het forum gebruiken de Goodyear... Ik ook zelf.
    Ben er opzich tevreden mee, alleen in het begin vond ik ze nogal wat herrie maken. En mijn esp ging sneller branden in leuke bochtjes. Na verloop van tijd ging dat allebei weg..en ik heb esp niet uitgezet.
     
  3. Hé Rikadoo ik ken je wel van Seat-Online.

    Ik heb ook die Goodyears onder m,n leon 20vt fr gehad en waren echt super, bergen grip.
    De Conti,s zijn ook goed maar maken wat meer geluid wat ik er van lees zo links en rechts.
    Persoonlijk zou ik ook de Michelin Pilot Sport 3 overwegen zijn ongeveer dezelfde prijs tegenwoordig.
    Blijft altijd weer moeilijk nieuwe banden, eigenlijk zou je ze allemaal een maandje of zo moeten kunnen testen.
    Succes met je keuze, hoor graag je bevindingen als je de nieuwe er om heb liggen.
     
  4. Hallo,

    Ik rijd momenteel met de Continental Assymetric 2.

    Super band :thumbs:

    Direct sturing & communicatief.

    Zoals een sportband dient te zijn!

    Zelfs bij regen is deze band goed!
    Wat vaak niet het geval is bij een sportband...

    De continental Contact sport 5 heb ik ook gehad op de Focus ST!

    Goede band!

    De Goodyear vind ik echter dat tikkeltje beter qua sturing en communicativitijd ;)

    Maar zeker eens het overwegen waard als "test".

    Zoiezo véél beter als bv de Bridgestone potenza - op de Focus ST -

    Deze is loom en indirect op de Focus ST.
    (Wel "stil" tov van bv de sportmaxx van Dunlop)
     
  5. Schrijf er dan wel bij om welke Potenza uitvoering het gaat (bijvoorbeeld de S001, RE050 of RE050A) ;)
     
  6. RE050A.

    Ik heb ze 4 jaar geleden op mijn civic type R gehad.

    Ik heb ze op mijn Focu ST gehad.

    Uit ongenoegen, wegens te weinig communicatief en weinig direct qua sturing, direct vannachter gestoken.

    Op mijn Fiesta ST waren de Bridgestone's wél ok.

    De Pirelli Zero Nero was beter qua sturing en communicatiever als de Potenza,
    maar die Fiesta ST mki 6,5 had gewoon een "hardere" band nodig.

    Een band is ook vaak autogebonden.

    Op mijn Civic type R was ik niet bepaald tevreden van de Michelin sport 2.

    De 3 was er toen niet in mijn maat.

    De Michelin Sport's zijn vaak BMW M3 gelinkt.
    En zouden hier wél goed bij passen.
     
  7. Ik heb de Bridgestone Potenza RE050A onder mijn ST liggen. Dit zijn inderdaad geen geschikte banden, voorkant glijdt weg en ze zijn erg stug. Maar dat komt ook deels omdat het runflat banden zijn.
     
  8. volledig akkoord met je beschrijving.

    Maar bij mij waren dat wel geen runflat banden hoor :P

    De laatste x dat ik ze had is ook al +/- 2 jaar geleden.
     
  9. Er kan dan verschil zitten tussen een niet run flat en een run flat uitvoering.

    Zelfs in een andere maat kan een band al anders zijn en speelt daarnaast de bandenspanning mee.
     
  10. Ik denk dat dan het verstandigst is om de Goodyears te kiezen, aangezien iedereen daar wel goede ervaringen over hebben. Hoe zit het met het uitlijnen weet iemand dat? Of nieuwe banden daar weer een invloed op hebben? Ik heb geen zin om over een paar weken/ maanden weer met gecupte banden te zitten.
     
  11. Als ik nieuwe banden neem, laat ik ze altijd opnieuw uitlijnen.. Of het nodig is, weet ik niet. Maar je weet maar nooit :)
     
  12. Die Bridgestone Potenza RE050A banden heb ik nu voor erop zitten (die zijn nu gecupped en worden vervangen). Die zaten erop, maar ik vind het ook echt geen fijne banden, om het minst of geringste grijpt de ESP al in dus je kan niet eens lekker een bocht maken, want dan is de ESP al bezig. Ik heb achter de Continental contisport 3 eropzitten dacht ik. Het is wel verstandig om de conti`s dan van achter na voren te doen ofniet?
     
  13. Het advies van de deskundigen is de beste/nieuwste banden altijd achter.
    Maar als je Conti,s nog genoeg profiel hebben zou ik die achter er op laten anders merk je niet zo veel van je nieuwe Goodyears qua grip en sturen.
    Als je Conti,s dan achter een keer aan vervanging toe zijn plaats je daar dan nieuwe Goodyears dan heb je de nieuwste banden achter.
    Daarna elk jaar voor achter wisselen om het eventuele cuppen te voorkomen.
    Of je laat meteen 4 nieuwe monteren als de conti,s hun beste tijd ongeveer wel gehad hebben.
     
  14. Oke, bedankt voor de uitleg. De conti`s hebben nog genoeg profiel, dus die laat ik dan wel gewoon zitten. Banden zijn besteld dus hoop ze zo snel mogelijk binnen te hebben.

    @ Kaz, die zien er ook goed uit en ook veelbelovende reviews, net als de Goodyears. Bedankt voor het advies!
     
  15. Je moet zelf ervaren wat je het fijnst vind. De beste banden voor of achter. Over het algemeen word gezegd dat de betere banden achter moeten voor de minder ervaren bestuurders. Je hebt dan minder kans op onverwachte lastwissels.
    Persoonlijk heb ik de banden met het meeste profiel voor zodat ik bij veel water een betere stuurreactie hou. Met het lichtere gevoel achter kun je ook spelen vooral als je iets meer vermogen hebt.

    Mijn advies is om de RE050 eens te wisselen, zodat je kan zien of jij die goodyears fijner vind.

    Ik sluit me volledig aan bij Kaz, nieuwe banden nodig? Probeer de supersports van Michelin eens.
     
  16. Ik heb ook het liefst de banden met het meeste profiel voor, vanwege de waterafvoer. Van alles mogelijke voor en nadelen nieuwe/oude banden voor/achter is het hebben van aquaplaning wat mij betreft het belangrijkst om zo veel mogelijk te voorkomen. Een keer gehad en dat is echt scary. Een los achterkantje is makkelijker op te lossen.

    De Michelin is écht heel goed. Toch geloof ik niet dat het al een erg populaire band is.
     
  17. Kost ook nogal wat Kaz.
     
  18. €20 meer per band voor de ST dan een RE050 of een F1 Assm. 2 (18") Ik denk dat ie dat meer dan waard is. Betere band en slijt ook nog eens een stuk minder, dus per km waarschijnlijk vergelijkbaar en misschien wel goedkoper.
     
  19. Ik zou voor de Goodyear NCT5 gaan. Onze ervaring in de garage is dat ze echt heel lang meegaan en toch stil blijven na slijtage. Kun je niet van iedere band zeggen, alleen hij is wel wat duurder. Maar op de lange duur????
     

Deel Deze Pagina