stuurbekrachtiging werkt niet meer

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by TeeDeeCeeIe, Jul 22, 2013.

  1. Hallo...iemand nog tips?

    Ik zit nu in Frankrijk en,mijn stuurbekrachtiging heeft het begeven. Het reservoir is leeg en alles wat ik erbij doe aan vloeistof verdwijnt weer...dus lekkage lijkt me. Ik heb de anwb gebeld en hebben me af laten slepen maar een Ford garage. Zij bekijken nu wat er aan de hand is. Ik zag onder de auto dat het rubberwerk behoorlijk aan het lekken is.

    Wat mogen ze voor zo'n klusje vragen? Tis wel Frankrijk he?Zal mooi genaaid worden denk ik...

    Groet
    René
     
  2. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=7021

    In dit topic hebben ze het over 400 voor een gereviseerde, ik gok dat de 800 euro voor een nieuwe is.
    Ook hebben ze het erover dat de multiriem vervangen moest worden ivm de olie die erop terecht was gekomen.
     
  3. In het gunstigste geval is het alleen een slang/leiding die gebarsten is. Het is echter ook goed mogelijk dat het stuurhuis of de stuurbekrachtigingspomp kapot is en lekt.

    Zonder dat er een juiste diagnose is gesteld valt dus niet te zeggen wat het mag kosten.
     
  4. Thanks...ik zal het morgen kenbaar maken
     
  5. Vorig jaar kostte mij een gereviseerde pomp 180 euro.
    Deze pomp kwam bij Dabeko vandaan.
     
  6. Weet niet hoe het is bij de diesel, maar bij mijn MK1 (1.6 16v) kostte me een (gereviseerd) stuurhuis om en na bij €400,-. Dit was overigens wel ex. 21 % belasting maar incl. inbouw. Ook hier kwam de stb-vloeistof er net zo hard uit als dat 'ie er inging.
    Ik hoop heel erg voor je dat dit snel kan worden opgelost zonder dat het je vakantie verpest.
    Suc6!
     
  7. Bij een Focus 2 1.6 of 1.4 is het 9 vd 10 keer de leiding die lekt op de aansluiting bij de pomp. Dit kost rond de 400 euro. Leidingen moeten vervangen worden, ongeveer 2 a 2,5 uur werk. Deze klus zal elke dealer wel kennen, dus ook in Frankrijk.
     
  8. Anton, in dit geval is het een Focus I.
     
  9. Hee lui,

    Forddealer heeft gecheckt en kosten zijn 1800 euries...!!!!!!!

    Ik ga hem gelijk weer ophalen want dit slaat nergens op.

    Wat het nu precies is weet ik niet...hoor ik vanmiddag. Engels was,erg gebrekkig.

    To Be continued....
     
  10. Krijg je dan meteen een nieuwe auto???
     
  11. Weet je wat er aan de hand is? Er staat op de bon Cremaillere de direction. Er is iets aan de hand met de,stuurinrichting. ZE gaven aan dat het rubber waar de,stuurinrichting samenkomt kapot is....

    Tsja..iemand ervaring hiermee? Moet dat,zoveel kosten?

    AnWB geeft aan dat je geen recht op vervangend hebt, mits de auto gemaakt kan worden. Ik ga toch @#€%&* geen 1800 dokken?
     
  12. Ze hebben het dus over " Tandheugel stuurinrichting"

    Lijkt me dan een stuurhuis....
     
  13. Dat zal het stuurhuis zijn. *** Fransen proberen je altijd te naaien. Daarom ga ik niet naar dat land op vakantie. En als er bij mij een Fransoos komt (die vrolijk in NL Frans gaat staan lullen) dan naai ik hem net zo hard terug.
     
  14. #14 JW, Jul 23, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 23, 2013
    Als ik het zo lees vermoed ik dat je stuurhuis kapot is. Mogelijk zijn in de prijsopgave ook onderdelen die niet direct vervangen hoeven te worden meegenomen zoals leidingen of stuurbekrachtigingspomp. Ze weten drommels goed in welke situatie je zit. Er zullen genoeg mensen zijn die het uiteindelijk laten repareren omdat ze op dat moment weinig andere keus hebben.

    Je zou eens kunnen proberen of er geen andere garagebedrijven in de buurt zijn die het voor een schappelijkere prijs kunnen repareren.


    Een mogelijke noodoplossing kan nog zijn om beide stuurbekrachtiging slangen los te koppelen van het stuurhuis en met behulp van wat hydrauliek koppelingen met elkaar te verbinden zodat de pomp de vloeistof gewoon rondpompt. Je hebt dan alleen geen stuurbekrachtiging meer maar kan wel gewoon tijdelijk met de auto rijden.
     
  15. Klopt JW en Nicky..stuurhuis naar z'n grootje. Ik had zelf iemand van de Anwb aan de lijn die zei ook al dat het,tamelijk fors,aan de prijs was.

    Kan ik hier wel mee doorrijden? Is wat aan de zware kant, maar wel te doen.
     
  16. #16 rfknol, Jul 23, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 23, 2013
    Als je bij de garage nu aangeeft dat je weet wat er vervangen moet worden en je weet dat de prijs daarvan veel lager is kun je waarschijnlijk nog we een vrij normale prijs krijgen. Mijn vader heeft een dergelijk voorval gehad (ander onderdeel, maar wel veel te hoge prijs). Na een beetje rondsnuffelen op het Mondeoforum werd duidelijk wat er kapot was. Omdat mijn vader toen wist wat er vervangen moest worden en dat ook duidelijk maakte werd de prijs veel normaler, nog niet helemaal wat we hier in NL betalen, maar ook geen honderden euro's hoger.

    Oh ja, die fransen doen vaak alsof ze geen andere taal willen spreken om zo een taalbarriere op te gooien en door de onduidelijkheid daardoor de prijs op te schroeven. Even de namen van de onderdelen in het frans opzoeken scheelt ook een hoop.
     
  17. Zonder aanpassingen kan je hier niet mee doorrijden tenzij het maar een lichte lekkage is en je telkens stuurbekrachtigingsvloeistof bijvult.

    Als je dermate snel vloeistof verliest dat de pomp droog komt te staan loop je het risico dat deze vast loopt en de multiriem breekt met als gevolg dat je stil komt te staan.


    Persoonlijk zou ik het wel aandurven om de leidingen los te maken van het stuurhuis en behulp van hydraulische koppelingen met elkaar te verbinden zodat de pomp de vloeistof rond pompt.

    Hou er wel rekening mee dat een niet bekrachtigd stuurhuis van een auto met stuurbekrachtiging zelfs zwaarder stuurt als een auto zonder stuurbekrachtiging.


    Is het geen optie om de benodigde onderdelen vanuit Nederland op te laten sturen en door een lokale garage te laten vervangen? Ik vermoed dat je dan een stuk voordeliger uit zal zijn.
     
  18. Bedankt allen..ik kijk nog even in Frankrijk en wellicht,kan een lokale garage mij verder helpen.

    Groet René
     
  19. Whooh dan ben je wel een held Wilco:schater:
    Paar weken terug gehad met mijn Focus I (zonder caravan erachter) nadat ik mijn leiding gegrild had..... Poeh sturen valt dan niet mee. :mrgreen:
     
  20. Is erg zwaar, maar wel te doen. Ik zit in een bochtige omgeving en dan moet,je,nu wel aan,de bak.
     

Share This Page