1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Spontaan scheef stuur Fiesta Metal

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Clubx, 23 jun 2013.

  1. Goedemiddag Ford vrienden,

    Ik heb een vraag v.w.b. mijn Fiesta Metal uit 2011.

    Mijn stuur heeft altijd recht gestaan echter valt mij de laatste tijd op dat het stuur ineens een tikkie naar rechts staat terwijl je rechtuit rijd.

    Ik weet 100% zeker dat ik geen stoepranden heb geraakt en ook is er niet aan de auto gesleuteld. Ik vraag mijzelf af of dat dus spontaan mogelijk is dat zoiets gebeurd.

    Alvast bedankt.

    Grt. JP
     
  2. Heb je geen speling op je stuur? Zou het na laten kijken als ik jou was.
     
  3. Drempels en kuilen/hobbels in de weg kunnen de uitlijning ook om zeep helpen.
    Maar wat John al zegt, even na laten kijken kan geen kwaad.
     
  4. ik herken dit niet met mijn Metal. Het lijkt alsof er toch een afwijking in de uitlijning is.
     
  5. Je stuur zal 9 Vd 10 x een afwijking hebben , dit komt door t afschot in de weg ,
     
  6. Vandaag is de auto even bij mijn vaste uitlijnspecialist in Strijen geweest.
    Er is inderdaad geconstateerd dat het stuur een klein tikje scheef staat. De specialist heeft een kleine wijziging gedaan echter staat het stuur nog steeds een tikkie scheef. Als laatste optie zouden we nog de stuurstangen achteraf instellen echter heb je dan weer kans dat je het stuur teveel de andere kant scheef op gaat staan.

    Staat bij iedereen hier het stuur kaarsrecht of hebben hier meer mensen wel een minimaal verschil?
     
  7. Kan je het niet wat duidelijker maken m.b.v. een foto?
     
  8. Stuur in mijn Metal staat kaarsrecht bij rechtuit.
     
  9. Hier staat zowel de MK6.5 Fiesta als de Focus II fa II kaarsrecht
     
  10. Als je rechtuit rijd dan zie je het Ford Logo een minimaal stukje naar links staan. Op de snelweg is dit vooral goed zichtbaar. Bij snelheden tot aan 50/60 km/h op binnenwegen minder. Dus bij hogere snelheden wel degelijk een kleine afwijking naar links. Als je het stuur loslaat rijd de auto gewoon wel netjes rechtdoor.

    Het vreemde is dat ik express nog zelf het stuur recht heb gezet alvorens ze begonnen met uitlijnen. Dit om er zeker van te zijn dat het stuur naar mijn zin recht stond.

    Al met al echt balen dat het steeds maar niet lukt.

    Waarom kan dat stuur nou niet gewoon in een keer rechtstaan na het uitlijnen.
     
  11. Je bedoelt dat het Ford Logo niet recht staat als je rechtdoor rijdt?
     
  12. Ja klopt, om even aan te geven dat je het daaruit goed kan zien. Je ziet ook gewoon dat het stuur wat naar links staat.

    Ze hebben in mijn focus het stuur ook nooit recht gekregen en nu heb ik een Fiesta Metal uit 2011 en nu begint het gezeik alweer.

    Alle uitlijnwaardes zijn goed, stuur staat recht voor men begint om standen te wijzigen en nog staat het stuur een tikkeltje scheef naar links.

    Snap er helemaal niets meer van, en mijn uitlijnspecialist ook niet.
     
  13. Ben je al bij de Ford dealer langs geweest?
     
  14. Met uitlijnen het stuur gelijk al iets naar rechts zetten wil weleens helpen.
     
  15. Hier is echt weinig aan te snappen , als je begint uit te lijnen , is het eerste wat je doet , stuur recht zetten en BLOKKEREN ( anders verdraaid die weer onder het verstellen ) dan eerst de achterzijde nameten ,evt. verstellen , en dan pas de voorzijde nameten en evt. verstellen.
    Ook de goede volgorde aanhouden , anders verloopt je eerst meeting weer tijdens het verstellen van het andere. Als er geen speling op je kogels zit staat je stuur nu recht!
     
  16. Je hoeft hem verder niet wat naar links te trekken om rechtuit te rijden? Het kan natuurlijk zijn dat je last hebt van de wegverkanting, net als wat Nick zei. Die van mij heeft er ook een klein beetje last van.
     
  17. Ik moet inderdaad het stuur heel licht naar links houden om hem rechtuit te laten rijden. Hoe kun je merken of de stuurkogels niet meer in orde zijn?
    Merk je dat met sturen?

    De auto is aan de achterzijde niet te verstellen.

    Het stuur stond goed geblokkeerd in de auto dus dit is niet versprongen tijdens het uitlijnen. Ik heb hier express nog op gelet door op een trap ernaast te blijven staan.

    Al met al erg frustrerend dus.
     
  18. Met de wegverkanting in Nederland moet je toch altijd iets tegensturen?
    Of ben ik nou zo gek? (ja schot voor open doel, kom maar...)
     
  19. uitlijnen

    Clubx, je stuurkogels kun je controleren door de voorkant uit de veren te tillen en dan een bandijzer ertussen te wrikken.

    De achterzijde is niet verstelbaar , maar nameten moet je toch , er kan een draagarm krom zijn....., dan rijdt je auto nog schuin over straat.

    Is voor het uitlijnen wel de bandenspanning gecontroleerd ?




     
  20. Met de wegverkanting in NL heb je inderdaad dat de auto altijd iets naar rechts wil. Met uitzindering op de straten in woonerven en zo, die zijn meestal niet breed genoeg voor 2 auto's en dan heb je de bolling midden onder de auto.
    Mijn auto is afgelopen maandag uitgelijnd en rijd over bovengenoemde wegen gewoon rechtuit, de overige wegen als 80km wegen en snelweg heeft hij heel licht de neiging naar rechts te willen. Gewoon omdat de weg een paar graden naar rechts helt, zo kan het regenwater eraf lopen.
    [MENTION=7724]MartijnST[/MENTION] ja je bent gek:baeh:
     

Deel Deze Pagina