Hoi hoi, Recent heb ik een klapband gehad waardoor ik wss ook een velg defect heb. Laat t nu zo zijn dat ik een exact gelijke soort ben tegengekomen op internet. Alleen is de et waarde wat hoger. Ze vallen dus wss te veel naar binnen. Is het mogelijk om de velgen meer naar buiten te brengen,e en zo ja hoe dan. voor de duidelijkheid ik heb nu ET18 en de velgen die ik op het oog heb ET 40. Groetjes dave
Dave dan moet je rondom met spacers gaan werken van minstens 22mm... Dat is erg veel en gaan je wiellagers echt niet fijn vinden... Laat dan je huidige velgen repareren. Poedercoaten en richten is niet zo heel duur. Zet je de auto voor tijdelijk op een paar stalen wielen o.i.d.
Rondom met spacers gaan werken is ook een kostbare zaak! Niet alleen dure (kwalitatief goede!) spacers, maar ook langere bouten, die moeten ook weer gemonteerd worden..... enz. Ik denk dat richten en poedercoaten zoals Marco al aangeeft toch voordeliger is! (Ik heb mijn originele velgen via via laten spuiten voor een Belgisch bierpakket en 3 pakkies zware vannelle en ze zijn als nieuw! ) Marco, ik ben wel benieuwd naar jouw uitleg van de belasting op de lagers, in die materie vraag ik me al langer het volgende af: Als je de velgen met ET40 met een spacer van 22mm opvult naar ET18 staan de wielen even ver naar buiten. Dan worden de lagers toch niet zwaarder belast?
Hoi Marco, Serge. Bedankt voor het delen van jullie kennis. Weet iemand toevallig n goed velgreperatie adres in het liefst het zuiden van NL? Een andere optie is velgen met een andere ET zoeken ofc... Het vervelende is alleen dat ik voorzijde ET 18 heb en achter 40. Dus velgen per 2 kopen enn weinig keuze........ Gr. Dave
Setjes van H&R worden vanaf 40mm per as geleverd met langere bouten. In het geval van de focus dus met spiebouten zodat je je eigen originele moeren kunt blijven gebruiken. Setjes zijn wel redelijk aan de prijs.. ik geloof iets van rond de €150,- per as. Hier onder alles wat H&R levert voor de focus qua spoorverbreding.. http://web1.carparts-cat.com/defaul...2A827ABB63B44652A9A3D8649DF86649107001&12=130
Bedankt voor de tip, mocht de velg schade hebben dan ga ik zeker overwegen hem weg te brengen. Wouter bedankt voor de link van H&R. alleen spacers valt me toch iets tegen dus die optie laat ik even varen. Heren, toen ik op een duffe woensdag avond op marktplaats aan het ronddwalen was kwam ik dit tegen. http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...mooie-18-oz-velgen-4x108-et20-met-banden.html een mooie 18 inch velg! banden bijna versleten, maar dan kan ik er 35'ers onder gooien. Weet iemand uit zijn hoofd wat de naafdiameter van een Focus 1 is? En iemand ervaring hoe deze type, of bijna soortgelijk velgen onder een FoFo1 staan? GRoetjes Dave
In mijn beleving; Wanneer je een spacer zet, wordt de afstand tussen het lager en de velg groter, dus meer druk op het lager.
Beste, Ik heb nog een set revolution milleniums liggen in 8J x 18 et 30, steekmaat en centermaat correct voor focus1, zijn nieuwe grA moeren en centerdeksels bij. Velgen moeten voor het mooie welherspoten worden, geen stoepschade. Foto is voorbeeld gReetS
Ik heb goed nieuws, ze hebben m'n velg kunnen herstellen(had ik echt niet verwacht)! Nieuw rubber erop en ja hoor...probleem opgelost! Yay! iedereen bedankt voor de hulp en info though!