2.5i 20V 225pk tunen/chipen

Discussie in 'Performance' gestart door mokopapa, 19 jun 2013.

  1. hoi ..heb vanmiddag mijn focus laten tunen 265 pk///400 nm
    maar als ik overschakel naar een volgende vesnelling krijg ik een soort plof
    alsof er iemand achter in de bumper rijd...iemand mssn ervaring met dit voorval

    grtn hent:rock:
     
  2. Plof van onverbrande brandstof ?
    Lijkt me beter deze "klacht" voor te leggen aan de tuner.
     
  3. nee dat niet eerder een soort duwtje
     
  4. Waar is ie getuned... en terug gaan lijkt me?
     
  5. bij tunex in sheerenberg ,,,ik heb morgen al een afspraak staan

    thnx
     
  6. Hou ons op de hoogte!
     
  7. nou ik ben terug geweest en ze hebben de hele software nagecheckt en konden niks vinden,,,,volgens hun kon het ook wel aan de orginele dumpe valve liggen dat hij op piek mssn blijft steken??? of een klep in/bij de turbo
    blijft hangen? dus weet ik nog niks

    henny
     
  8. #8 Redwagon, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2013
    Altijd makkelijk om het gelijk op iets anders af te schuiven. Als hij het hiervoor niet deed, dan komt het nu toch door de tuning.
    Ik zou de tuning eraf laten halen en mijn geld terugeisen.

    Maar belangrijkste vraag " ben je tevreden met dit antwoord" en ga je het nu oplossen door de klep in/bij de turbo te vervangen o.i.d.

    Ik heb bij tuning op maat altijd begrepen dat ze iets op maat maken voor jouw auto, maar hier is volgens mij gewoon de ecu getweakt en verder mag de klant, het zelf uitzoeken.

    Mag het niet zeggen, maar prutsers komt wel in mijn hoofd naar boven. Ik zou geen risico willen lopen, auto is toch een hele investering.
     
  9. Sowieso staat de standaard recirc-valve bij tuning bekend als een zwak punt, vandaar dat ik en vele andere deze vervangen hebben door eentje van Forge.
     
  10. Gaat het hier alleen om geluid of komt er ook een stukje acceleratie bij kijken? Ik heb zelf af en toe na gas loslaten dat de auto, als het ware, nog een stukje doortrekt. En dat wil nog weleens erg bruut zijn. Dit heb ik niet bij opschakelen, puur bij flink doortrekken en dan loslaten van het gas en in de versnelling blijvend. Bijvoorbeeld op de snelweg... als ik het voel, los ik het op door wat relaxter van het gas te gaan.

    Ik rij zelf met de Mod-X map van Dreamscience en ik denk dat dat een beetje hoort. Heb er zelf ook niet zo'n last van eerlijk gezegd.
     
  11. Een aantal jaren geleden heb ik een keer Xenon laten monteren in mijn toenmalige auto, ook bij Tunex. Destijds was afgesproken dat ik 4300K zou krijgen. Toen ik de auto kwam ophalen bleek er 6000K in te zitten. Uiteraard heb toen om uitleg gevraagd en de beste meneer vertelde mij dood leuk dat de 4300K voor mijn auto niet te verkrijgen is. Met dat antwoord ben ik opweg naar huis gegaan maar ik had er al geen goed gevoel over en vond het erg ongeloofwaardig. Omdat ik bij god niet wist waar ik het over had, ben ik op internet gaan zoeken naar info en mijn gevoel bleek juist. De grootst mogelijk onzin (uiteraard).
    Ik heb de mannen van Tunex toen weer gebeld en een afspraak gemaakt, wat me weer een halve vrije dag kostte. Toen kon er ineens wel een 4300K lampje in...:liar:.

    Met andere woorden, laat je niet zomaar afschepen.

    Precies, dat zou wel heel toevallig zijn.
     
  12. hoi kludrex...het gaat mij niet om het geluid wil er wel een andere op hebben de vraag is dan ook welke ik moet nemen van forge

    grt henny
     
  13. Ik bedoelde meer: krijg je alleen een geluid alsof je aangereden wordt van achteren of voel je daadwerkelijk een duw in je rug?

    Zoals ik al zei: bij opschakelen heb ik het niet. Dan krijg ik, als ik geluk heb, alleen een mooie knal te horen ;)
     
  14. het is meer een duw in de rug
     
  15. Origineel terug laten zetten
     
  16. henny, ik wil niet belerend doen of zo maar hier op het forum zijn er goede ervaringen met UT en ATM qua tuners.
    jouw goed recht om naar tunex te gaan maar nu er problemen zijn kom je hier vragen wat er aan de hand is.....
    ik zou zeggen tuning eraf en kijken wat er dan nog over is van je probleem, desnoods in overleg met tunex, om zo je probleem te kunnen tackelen.
     
  17. Bij mij ploft die ook wel eens bij overschakelen.
    Dit is normaal bij de ST, kijk ook maar een bij de youtube filmpjes.
     
  18. ja ploffen doet hij ook maar das normaal!!?? maar ik heb in goed overleg met tunex een afspraak staan op dinsdag a.s hij gaat op de bank en als er niks uitkomt dan word hij terug gezet en ik krijg mijn centen terug......ps. ik ben lid geworden van dit forum om wijzer te worden dus logische dat ik ook vragen heb vooral als er iets aan de hand is ......

    grtn allemaal henny
     
  19. ja, natuurlijk dat begrijp ik ook Henny.
    mooi dat je het kunt regelen met Tunex.
    hoop voor je dat het probleem opgelost wordt en dat je de tuning kan behouden.
     

Deel Deze Pagina