1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Hoe kan dit? Banden? Rijstijl? Vermogen?

Discussie in 'Performance' gestart door dwayneNMGN, 3 jun 2013.

  1. [MENTION=317]kolere[/MENTION] Welk type Bridgestone band had je op dat moment?
     
  2. [MENTION=3778]Boomerang78[/MENTION]

    Bridgestone Turanza ER300 205/55/r16, ik had er toen 4 van deze banden opzitten. Overigens doe ik de nieuwe band altijd op de achterkant. Wanneer voor weer op is gaan de achterbanden naar voren en de nieuwe weer achter. Ik wil de beste band achter, daarnaast slijten banden op de achterkant niet hard genoeg waardoor meer kans op cuppen etc is.
     
  3. Toch apart dat jij juist de Focus I meer onderstuurt vindt... In mijn beleving stuurt de Focus I scherper dan de Focus II en is meer tailhappy dan de Focus II, zeker bij abrupt gas los in de bochten. Of rap genomen links rechts combi's. De Focus II blijft langer neutraal. Dit komt mede door de grotere wielbasis. Tuurlijk onderstuur kun je wel krijgen door in krappe bochten volgas te geven, maar dat lukt met de Focus II ook met gemak. Wel is het merk, soort band en de bandenspanning als de staat van je onderstel van erg grote invloed. Maar dat is niks nieuws onder de zon.
     
  4. Ik denk ook gewicht van de motor 1.4i vs 1.6 tdci. Mijn focus 1 ging altijd over de voorbanden, mijn huidige focus breekt altijd de achterkant uit merk dit vooral bij nat wegdek. Verder merk ik ook in lange snelwegbochten op hoge snelheid dat de achterkant zweverig wordt, nooit gehad bij de focus 1. De focus 2 kan je harder door bochten maar ik vind wel dat die verradelijker is.
     
  5. Dat heb ik ook gelezen.
    Was meer een algemene opmerking, dat je dit wel vaker ziet dat er beknibbeld wordt op banden. Verkopen had misschien de auto iets goedkoper moeten aanbieden, dan er zo'n set banden onder te leggen.

    Maar goed, nu weer :ontopic:
     
  6. En dan klagen dat de Klebers niet goed aan de weg plakken hahahahaha.
     
  7. 1 maal gehad, met een mazda 626. Voor michelin's achter bridgestone (prutsbanden)

    Op de rotonde met vochtig weer probeerde de achterkant continu de voorkant in te halen. Het is hem gelukkig nooit gelukt. Sindsdien laat ik ook de slechtste banden voor neerleggen. wegschuiven over de voorwielen is vaak makkelijker op te vangen dan de achterwielen.
     
  8. Als ze slecht zijn, laat ik ze vervangen.
    Wel zo veilig.
     
  9. denk dat dat wel meevalt! sommige mensen kunnen gewoon niet rijden:baeh:
     
  10. Wat een verhaal zeg!
    Lullig dat je net je ESP uit had staan....Gelukkig is het goed afgelopen!
    Je zal nooit precies weten waarom het fout ging. Maar de factor 'band' kan wel eens een groter rol gespeeld hebben

    Goede banden doen gewoon heel erg veel. Ik was er eerst (ook) wat sceptisch over. Na veel wikken en wegen voor een erg dure band gekozen op advies van Michel (Michelin Pilot Super Sport).
    Het verschil met de Michelin Pilot Sport (wat al geen lullige band is) is echt behoorlijk kwa grip, wegligging en ongetwijfeld remweg maar dat heb ik nooit hoeven gebruiken gelukkig.
     
  11. Gelukkig heb je me niet zien staan Niek :lol:.

    Was wel een mooie fotolocatie in ieder geval haha.
     
  12. Dat was wat geweest zeg, ik had me dood geschrokken.

    Als ik je gezien had hadden we een minimeeting op Takenhofplein kunnen doen....;)
     

  13. Ik mag elk jaar van de baas, heeft echt wel meerwaarde om te doen, het lijkt alsof je een beetje aan het spelen bent op een circuit, maar ondertussen leer je bepaalde reflexen aan en af.. Ook een dagje of een paar uur trainen op de openbare weg is echt een aanrader, het leren van de taal van de weg waardoor je veel minder vaak "verrast" wordt en een betere chauffeur wordt..
     

Deel Deze Pagina