1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geur van ruitenwisservloeistof Focus2 fase 1

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rve, 29 mei 2013.

  1. Sinds onze auto terug is van een beurt vorige week ruiken wij zo nu en dan ruitenwisservloeistof in de auto. Ik heb gecheckt of de dop goed op reservoir zit en dat is zo.
    Garage heeft interieurfilter vernieuwd en ruitenwisservloeistof bijgevuld.
    De garage heeft geen idee waar dit van komt. Het lijkt erop dat wanneer bij hard remmen de geur vrijkomt, maar het is vrij moeilijk te achterhalen wanneer het precies optreedt. Heeft iemand een idee of dit tijdelijk van aard is en zo niet waar dit vandaan kan komen ?
     
  2. heb ik ook gehad in mijn vorige focus.. toen bleek mijn airco condensator lek te zijn.
     
  3. #3 rve, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2013

    Vorig jaar 2 reparaties aan mijn airco gehad. Als ik airco aanzet ruik ik de geur niet.
    Kan de garage iets stuk gemaakt hebben bij motorolie vervangen, interieurfilter vervangen, koplampen afstellen, oliefilter vervangen en ruitenwisservloeistof bijgeveuld (werkzaamheden op factuur).
     
  4. Ik heb dit af en toe ook, vooral als ik hem net weer opgetopt heb.
    Mischien dat er met remmen net iets uit het ontluchtings gaatje komt waardoor je het ruikt.
     
  5. Ik heb dit ook als het reservoir redelijk vol zit. Als het niveau wat is gedaald ruik ik niets meer. Ik heb zelf het idee dat de vloeistof bij het remmen langs de vuldop naar buiten komt. De vuldop sluit immers niet 100% af.
     
  6. Kun je dat niet testen door het reservoir droog te maken dan te gaan rijden en hard te gaan remmen? en dan kijken of het nog droog is?
     
  7. Er zit binnenin achter het scherm een ontluchtings uitgang op de tank. Als de tank volledig gevuld word kan hier weleens wat uitkomen tijden remmen of flink de bocht door gaan.
     
  8. Dat zal het zijn inderdaad, altijd beter als bij een mondeo MK4, daar loopt het uit de vulpijp als hij helemaal vol is, zo de bedrading in, waarna je complete draadboom uitgebeten wordt.
    Combinatie van slechte bedrading en oplosmiddel, krijg je de meest vreemde storingen van..
     
  9. Mijn auto is vorige week voor een beurt naar de dealer geweest en ik had hetzelfde. Maar de geur is inmiddels weg dus ga er vanuit dat er niks mis is.
     
  10. Gebeurd hier ook als hij gevuld is tot aan de rand, paar x flink door de bocht of goed remmen en het is weg :lol:
     
  11. #11 Blauwitje, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2013
    Volgens mij is hier al een topic over, reden is simpel de tank zit net achter de wielkast en heeft de vorm van het wiel smal beneden breder boven, zodra je hard remt druk het de vloeistof naar boven en omdat de dop niet geheel waterdicht is drukt ie het eruit en ruik je het, gooi hem maar vol zonder te morsen rem ff ergens waar het kan hard en kijk daarna bij de vuldop dan zie je nattigheid bij de vul dop,oplossing niet tot de nok vullen! Of als een bejaarde rijden....:thumbs:

    [​IMG]

    Foto ff geleend de vuldop wijst naar voren het diepe gedeelte naar achteren.
     
  12. De enige plaats waar ruitenwisservloeistof in de auto kan komen is via het plafond.
    Het slangetje van de achtersproeier loopt via het plafond (bestuurderskant) naar achter nu wil het wel voorkomen dat achter bij de overgang van plafond naar de achterklep een breuk ontstaat in het slangetje(bij jou dan nog net in het plafond)
    Dit kun je checken door achter het plafond een stukje los te maken.

    ben
     
  13. Het gaat hier niet om vloeistof in de auto.

    Het gaat hier om de geur van ruitensproeiervloeistof die onder de motorkap langs de dop van het reservoir wordt geperst bij stevig remmen. Vervolgens wordt de geur van de ruitensproeier vloeistof door de kachelmotor aangezogen en is zodoende in de auto te ruiken. Dit heeft verder niets met lekkage in de auto te maken.
     

Deel Deze Pagina