rammelen op klinkerweg en kraken bij sturen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door rfknol, 25 mei 2013.

  1. 2 weken nadat mijn schokdempers zijn vervangen begon de auto te rammelen op klinkerwegen, na een kleine inspectie leek het erop dat de rubbers van de grote stabilisatorstang op zijn. Nu een poos later begint te auto ook te kraken bij het in en uitparkeren.
    Ook heb ik het idee dat de uitlijning de laatste tijd steeds beroerder word. Hij trekt verder naar links dan eerst.
    Dan nu mijn vraag: kan dit de stuurkogel of het veerpootlager zijn? Of zijn de rubbers alsnog verdacht?
     
  2. Hey, ik zit met hetzelfde probleem... Al wat gevonden?

    Mijn auto gaat as maandag weer naar de garage.. begint irritant te worden..
    Hij doet dit eigenlijk pas sinds de auto is verlaagd..
     
  3. hoogstwaarschijnlijk inderdaad de ophangrubbers van de grote stabilisatorstang. Over 3 weken worden die bij mij vervangen.
    Is nog zo lang weg omdat ik dan mijn salaris weer binnen heb:)
     
  4. Bij mij zijn de veerpootlagers vervangen en het rammelen is zo goed als weg.. klein geluidje maar dat komt waarschijnlijk ook van de grote stabilisator rubbers. Echter kwamen ze bij het vervangen van de veerpootlagers erachter dat 1 schokdemper rechts voor lek was.. deze maar meteen mee laten vervangen (L+R) en mocht ik ff 450,- achterlaten.. afijn moet zeggen dat de auto nu een super wegligging heeft, maar dat mag ook wel voor dat geld.


    Denk dat ik in de toekomst wel die rubbers nog laat vervangen..
     
  5. Ps, normaal zou ik zo'n klus ook wel zelf uitvoeren, maar de laatste keer dat ik mn goedkope veerspanners heb gebruikt, heb ik het plafond in de garage kunnen bijwerken en een nieuw tl lamp met houder kunnen plaatsen...
     
  6. :lol: ik zal niet vragen wat er gebeurd is, maar het zal iets zijn met het losspringen van een veer.
     
  7. Helaas was het niet alleen de rubbers van de stabilisatorstang. Het rammelen is minder maar niet over. Dus de veerpootlagers zijn nu ook verdachte. En dan met name de rechterkant.
     
  8. Heb je de stangetjes zelf vervangen of heb je het laten doen, en wat waren de kosten als ik vragen mag. Heb hetzelfde probleem maar vraag me af hoe gemakkelijk dat zelf te vervangen is.
     
  9. Ik heb de rubbers vand e grote stabilisatorstang laten vervangen. De kleine stabilisatorstangetjes zijn bij het vervangen van de schokdempers meteen mee vervangen.
    De rubbers laten vervangen bij de dealer kostte 90 euro.
     

  10. Je kan best eens gelijk hebben. De laatste tijd zijn er meer Foci II die last hebben van kapotte veerpootlagers.
     
  11. Zodra ik meer zekerheid heb over mijn baan krijg je nog even een pb:)
     
  12. Ik wacht het wel af. ;)
     
  13. Weliswaar een oud topic, maar ik zit nu met de zelfde klacht.
    Mijn Focus heeft nu 130.000 km gelopen en sinds enige tijd heb ik ook last van een krakend geluid bij wegrijden. Bij hogere snelheid is het niet meer hoorbaar.

    Zijn jouw veerpootlagers inmiddels vervangen en was het geluid daarna weg?


    Gr. Jan
     
  14. Mijn Fofo kraakte bij het in en uitparkeren en als ik over een hobbel ging leek alles wel los te hangen in het vooronder, om maar te zwijgen over het bochten werk. Heb er nieuwe poten voor en achter onder laten zetten, nieuwe verstevigde veren achter en 4 Vredesteinbanden voor de prijs van 825 euro, kreeg het uitlijnen er gratis bij. Moet zeggen dat het weer heerlijk is om te rijden met een stille wagen.
     

Deel Deze Pagina