1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6TDCi blazend / snerpend geluid. Turbo/Roetfilter zijn al vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jacco, 17 mei 2013.

  1. Dan moet je je ook afvragen hoe dat kan. Daarnaast vraag ik me af hoe goed de gemiddelde onderhouds beurten nu werkelijk zijn, als ik zie hoe slordig sommige garages zijn... Daarnaast zijn de meeste 1.6 tdci blokken lease auto's (geweest) en die nemen het sowieso niet zo nauw over het algemeen (pas na 23 of 24k een beurt, niet netjes warm rijden etc.). En zoals ik al eerder zei: als je je auto om de 10 of max 15k een kleine beurt geeft en de motor netjes warm draait, dan zou deze lang mee moeten gaan, met uitzonderingen daar gelaten, dus ik ben het niet met je eens;) Als je zegt dat ze gevoeliger voor slecht onderhoud zijn t.o.v. bijvoorbeeld de 1.9 tdi dan zeg ik ja je hebt gelijk.
     
  2. Is die IC-pijp enkel via de dealer te bestellen of zijn er websites te vinden die ze leveren? Kan niet zo vlug iets vinden nl.

    Bedankt,
    Daniel
     
  3. Guess what: 99,- voor dat pijpje bij de dealer.... :houdoe:

    Had eerder hier gelezen dat die dingen drie tientjes waren.
    Dus de vraag blijft staan: Wie weet waar ze te halen zijn of zal ik zelf een aluminium pijp in elkaar zetten?
     
  4. Kun je hem zelf niet voor maken toch?
     
  5. Nog beter ook denk ik. Zal het resultaat wel posten als ik klaar ben.
     
  6. ik heb ook dat geluid bij gasgeven en vermoed ook dat het aan intercooler ligt.. hoe heb jij het toen opgelost? is geluid nu weg?
     
  7. Ik heb een scheur in het stukje pijp waar de denso druksensor (of lucht massameter?? Denso 079800-5602). Ik miste een bak vermogen en onder de motorkap verklapte de olie rondom het gat het defect.
    Heeft iemand een idee of deze IC-buizen op de aftermarket te koop zijn? of ben je genoodzaakt naar de dealer te gaan?

    MVG Thijs
     
  8. Bij mij zat er een gaatje in het geribbelde stuk van de uitlaatzijde intercooler (bijrijderskant).

    Korte termijn oplossing: Rol rektape om het gebied rondom het gaatje geheel in te pakken, dit aftapen met ductape om te blijven zitten en er een brede slangeklem op zetten om rek in de tapes te voorkomen bij boost (deze had ik nog van mn oude IC setup liggen). Focus gaat weer zoals het moet en geen rare geluiden meer. Verdient niet de schoonheidsprijs maar 100,- vragen voor een stuk rubber pijp van de Stealer ook niet.

    Lange termijn is ff een alu pijpje maken van mn oude IC setje maar dat doe ik nog wel eens...

    ... als ik in Duitsland langs de snelweg sta omdat mn tape het niet gehouden heeft :neu_ugly:
     
  9. Als zelfs €100,- al teveel is.... pfff.... De rest van de auto repareer je ook d.m.v. ducktape en tiewraps?
     
  10. Teveel voor wat?

    Als in de zin dat ik geen 100,- kan missen? Daar heb je geen kijk op.
    Als in de zin dat ik me vrijwillig laat naaien? Dan is 100,- idd teveel.

    De suggestie dat mijn focus van ductape aan elkaar hangt omdat ik me niet vrijwillig laat bestelen is niet correct.

    Als jij graag tegen de 140,- aftikt voor een stukje rubber te laten plaatsen moet je dat geheel zelf weten (je laat het plaatsen maak ik op uit je reactie... die paar tientjes arbeidsloon maken jou tenslotte ook niets uit).

    Was de vraag van de topicstarter al beantwoord trouwens?
     

Deel Deze Pagina