Hallo allemaal, Ik heb de laatste dagen nogal last van een geratel en trillingen als ik de versnelling in zn vrij zet. Als ik de koppeling in trap word het veel minder. Met rijden merk ik het niet echt. Ik vermoed dat mijn dubbel massa vliegwiel de geest aan het geven is. Ik vraag mij dan ook af als ik deze moet vervangen voor origineel of dat er een beter alternatief is? Is er voor de focus 2 1.8 tdci ook een valeo 4p kit o.i.d? Iemand ervaring met een ander vliegwiel/koppeling?
Wat ik natuurlijk graag wil weten of iemand al toevallig ervaring heeft met een enkel massa vliegwiel in een focus 2 1.8 tdci. Waar kun je het kopen en welke.
Zou jij dat onder je auto durven doen? Ik zou toch liever een wat gerenomeerder merk kopen. Iemand anders nog suggesties of tips.
Ik ben voorstander van originele DMV vliegwielen Valeo 4p kit 835055 of 835056 (geen idee wat het verschil is): http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FOCU...M&fits=Cars+Type:1.8+TDCi&hash=item1e769b1986 Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het rotzooi is, zoveel koppelingsfabrikanten zijn er niet. Heb wel eens vaker voor iemand een cheapass setje gemonteerd van een merk waar ik nog nooit van gehoord had. Dit werkte prima (en een jaar later nog steeds ) De advertentie zet er geen merk of type bij; maar grote kans dat dit wel bij een fatsoenlijk bedrijf vandaan komt.
Ik dacht dat het vliegwiel van de Focus 1 (tddi) en de Transit connect ook op de motor van de Focus 2 passen? Daar zit toch een vast vliegwiel in?
Nee past niet! Ook een tddi vliegwiel past niet in een tdci. Alleen van een transit connect. Maar hier heeft de topicstarter niet veel aan
Het vliegwiel van een connect past inderdaad ook, echter is dit vliegwiel alleen al net zo duur als de complete valeo p4 kit.
Een tijdje niet gereageerd maar wel lekker door gereden. Weet iemand een adresje voor het vervangen van het vliegwiel en de koppeling? Omgeving amsterdam of utrecht?
Ik heb mijn vliegwiel in 50.000 km weten te slopen. Als je een paar keer met een zware aanhanger rijdt kun je m aardig rap om zeep helpen.
Mag ik trouwens iedereen even afraden om een vast vliegwiel te monteren ipv een bi-massa vliegwiel. De krachten (koppel) die vrij komen bij de nieuwere voertuigen zijn zo hoog dat de versnellingsbakken dit niet meer aankunnen. Zeker als je nagaat dat de diesels van tegenwoordig zijn afgesteld op het CO2 gehalte en niet op de prestatie maar de bakken zijn hier ook op afgesteld dus zeker als je gaat chippen dan krijgt de koppeling veel op zijn ******* ga je hier een vast vliegwiel in monteren dan krijgt de bak deze krachten te verwerken!!! Er zijn verschillende verhalen bekend in de auto wereld dat er bakken kapot gingen binnen 15000 km na het plaatsen van een vast vliegwiel!! Voor mij nooit een vaste in elk geval.. Graag hoor ik jullie bedenkingen hier over.
Er zijn wel meer verhalen bekend. Een dualmass vliegwiel zou toch wel 200.000km moeten meegaan (zolang niet mishandeld). Daarnaast zit er bijvoorbeeld in de 1.6tdci een ander vliegwiel dan in de 1.8tdci. Ik heb met 214.000km nog geen vliegwielproblemen gelukkig, hoop dit ook zo te houden!
Trouwens ik werk en deze branche jongens dus als jullie een prijs nodig hebben voor iets met namen iets duurs doe dan ff je kenteken en het onderdeel in een pb..
Marco, bedankt voor het aanbod, maar vind dat voor nu te ver... Wat gaat dit bij de dealer kosten? De koppeling en druklager dan ook meteen maar vervangen....