1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verlagen Focus MK1 Fase 2

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Jakko, 19 apr 2013.

  1. Goedemiddag,

    Ik ben sinds kort eigenaar van een Ford Focus MK1 uit 2004 en heb onlangs 18" velgen onder de wagen gemonteerd.

    De velgen en bijbehorende banden zorgen ervoor dat de wagen wat hoger staat dan normaal en mijn persoonlijke smaak is om de wagen wat lager te maken.

    Nu heb ik op internet wat rondgesnuffeld naar schroefsets, maar ik weet niet of ik de wielkasten ook moet uitrollen om de wagen te kunnen verlagen en nog steeds enigzins confortabel kan rijden.

    Iemand ervaring met het verlagen en uitrollen?
     
  2. #2 JW, 19 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2013
    Wat de mogelijkheden zijn om de auto te verlagen en of het uitrollen van de wielkasten hierbij benodigd is is veelal afhankelijk van de wielen die je onder de auto hebt gezet.

    Als de ET waarde, velg en bandbreedte en diameter van het wiel (zoveel mogelijk) gelijk zijn aan de door Ford voorgeschreven maten zou het geen enkel probleem moeten zijn om de auto te verlagen. Er zijn hier op het forum genoeg mensen die hun auto probleemloos verlaagd hebben zonder aanpassingen aan de carrosserie.

    Als bovengenoemde maten (sterk) afwijken kan het noodzakelijk zijn om aanpassingen aan de carrosserie te doen. Wat er nodig is om ervoor te zorgen dat er niets aanloopt (en of dit uberhaupt mogelijk is) is dus sterk afhankelijk van het type velg en de bandenmaat die zijn toegepast.
     
  3. Waarom perse een schroefset? Comfort blijft er dan niet over.

    Waarom niet een Eibach setje? Verlaagt ongeveer 3 cm en behoudt enigzins het comfort, in hoeverre dat kan met 18" wielen.

    Ik heb zelf nu ook een Eibach setje onder mijn Focus I wagon. Weliswaar met 16" velgen maar wel met 1 maat hogere band.
     
  4. Dank dank,

    Ik ga het even netjes uitzoeken. Inderdaad, met 18" is comfortabel rijden sowieso verleden tijd, maar och, wat staat het fantastisch!

    De voorgeschreven ETwaarde heb ik opgevraagd bij de lokale ford dealer, deze konden mij echter niet vertellen welke waarde er voor mijn wagen benodigd was. Ik ben van de ervaring en vakbekwaamheid van de jongens bij KwikFit uitgegaan. Die vertelden mij dat ik ongeveer ET40 moest hebben.
     
  5. De originele ET waarde van de focus 1 is 47,5 (al zijn er ook originele velgen geleverd met ET 52,5).

    Velgen met een ET waarde van 40 steken dus al 7,5 mm verder naar buiten als de voorgeschreven maat. Wanneer de velg/band breedte dan ook nog eens breder is als voorgeschreven steken de velgen alleen nog maar verder naar buiten.


    Bij mijn weten passen 18 inch velgen met ET waarde 40 gewoon onder een (niet te extreem) verlaagde focus 1 mits je de bandenmaat hierop aanpast. Als ik het goed heb moet je dan voor bandenmaat 215-35-18 kiezen.
     
  6. ET40 gaat prima passen. Heb ik nu ook. Met 205/55/16 banden en 3cm verlaagd. Gaat prima zonder aanlopen.
     
  7. Ik heb net een kw schroefset onder mn st170 gezet en daar is hij zo'n 7cm van gezakt. Met mn rsjes van 18inch heb ik geen probleem maar het is wel kantje boord
     
  8. 7cm gezakt... Holy crap... Zal wel stug zijn of niet?
     
  9. Hij is een flink stuk stugger idd:D
     
  10. Ik had geloof ik foto gezien op de focusclub facebook pagina, staat erg strak.
     
  11. ik ga zo mn topic hier weer ff bijwerken dus zal dan ook even wat nieuwe foto's plaatsen
     
  12. ik rij al sins 2010 met een koni sport kit(gele koni's&35mm H&R veren)onder mijn
    focus 1 fase1,het dynamisch rij gedrag dat dit type focus heeft word zoo
    vergroot terwijl je comfort blijft.
     

Deel Deze Pagina