1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V 100pk Gaatjes in luchtfilterhuis bij vervangingsfilter

Discussie in 'Performance' gestart door Mansie, 9 apr 2013.

  1. Wat Michael vertelde is dat door een gasklephuis met een grotere opening niet meer lucht gaat, maar dat de lucht makkelijker doorstroomt. Zie topic over 60mm gasklephuis plaatsen.
     
  2. Dat stukje plastic waar je het over hebt, zal er met een reden zitten. Denk je niet? Dat stukje zit er waarschijnlijk om te zorgen dat er niet zoveel rommel (insecten, stof etc.) je luchtslang en dus ook je luchtfilter wordt ingeblazen.
    Idd je hebt minder restrictie voor de lucht, en wellicht levert dit een iets fellere reactie van het gas op. Maar zeker geen "huge" verschil.

    Luchtmassameter "knijpt" de lucht niet af, maar meet de hoeveelheid lucht die binnenkomt en daardoor regelt de ecu de benodigde brandstof.
    Echter er zijn toleranties waar in zowel de luchtmassameter en de ecu werken. Alles wat daar buiten valt veroorzaakt storingen.

    Oftewel je kan er een hoop lucht inblazen maar op een gegeven moment heb je de "grens" van het spul bereikt.
     
  3. En tot de grens kan je prima modden zonder de software aan te passen en toch wat vermogenswinst te bereiken.
    Wat overigens niet wil zeggen dat de verschillen enorm groot zullen zijn door een inlegfilter/stukje wegzagen.
     
  4. Heb gisteren het filter geplaatst, en het verschil is erg merkbaar.
    niet om te zeggen dat hij meer vermogen heeft maar hij loopt egt een stuk soepeler.
    en je voelt geen dippen meer.
    gelijk gekeken naar de luchtaanvoer. je kan inderdaad heel goed dat kruis verwijderen wat JW al zij (mooi klusje voor van de zomer), anders moet je egt aanzuigbuizen weg gaan halen, en daar heb ik geen zin in.
     
  5. Ik zeg ook niet dat je geen aanpassingen moet doen, verwacht alleen geen wonderen. In het geval van bijv. dat 60mm gasklephuis, doe dit i.c.m. Een goede en met name koude luchtaanvoer en op maat gemaakte software dan is er zeker wat te winnen.
     
  6. Bij de ST170 is een 'airdeflector' toegepast, waarbij dit stukje plastic er niet meer zit. Helemaal nutteloos zal het weghalen dan ook niet zijn.
    [​IMG]
     
  7. #27 Marco Morello, 15 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2013
    Roalard het in- en uitlaattraject van de ST170 is behoorlijk geoptimaliseerd/getuned (Cosworth) (de snorkel van de ST170 is ook groter dan stndrd) dit i.c.m. behoorlijk onderhanden genomen cilinderkop (in-en uitlaat) en de daarop afgestemde software zorgt ervoor dat de ST170 zo optimaal mogelijk gebruik maakt van de extra luchttoevoer. Niet te vergelijken met een 1.4/1.6/1.8/2.0.
     
  8. Het ging mij meer om deze zinssnede:
     

  9. gaat zoiets gelijk passen,op een 1600 focus 1,of moet je daar nog aanpassingen aan doen.
    heb nu gewoon een dicht filter,en wil dat gewoon zo houden.
     
  10. #30 McGyver, 16 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2013
    De bestaande afdekkap kan, voor zover ik weet, gewisseld worden.
    Het is oa te koop bij European Parts, maar ook op Ebay te bestellen.
     

Deel Deze Pagina