Beste Focus rijders, Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft voor het volgende: Mijn Focus wagon Futura 1.6 bezine uit 2006 heeft bij rijwind vanaf 80 km/h een vervelend rammeltje! het is binnen hoorbaar maar het komt van buiten. (wel ergens vanaf voorzijde) Wielkasten nagelopen, bumpers, grille alles zit goed vast! en toch is er iets wat dit veroorzaakt! Het is uitsluitend door rijwind vanaf 80 km/h en harder. Garage kan het niet vinden, maar het irriteert me mateloos. Iemand een idee?????
Druk de plastic kappen bij de b en c stijl eens goed aan. Bij ons rammelt ie daar ook. Ik wacht op warmer weer en zal het dan vastkitten. En plak een stukje schuim boven op je wielkuip zodat deze weer vastzit.
Dank zover!! ik ga dat nog even nalopen! Hitteschild is ook een goed idee om nog even naar te kijken, dank!
Ik heb er ook last van, ik heb het idee dat het van links voor komt. Het heeft ook met de wind te maken als het windstil is hoor je niets. Ik ben wel benieuwd waar het vandaan komt.
Dit al bekeken: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=11189 Ook rechter ruitenwisser kan klapperen, afstellen kan helpen.
Merci! Ik kom steeds met schemer thuis van m'n werk, zal dit weekend even verder kijken. Als ik het euvel heb gevonden laat ik het hier weten. Thnx!
Heb ik ook gehad. Ben ermee naar de dealer geweest, was iets linksonder het raam aan de buitenkant dat rammelde. Kwam vaker voor zei de monteur. Hij heeft het vastgekit. Weet niet precies wat, maar de motorkap moest er voor open.
Het is een pracht!!!!! gevonden en opgelost !!! Was toch het linkerscherm in de wielkast! Iedereen bedankt voor alle hulp!
mooi dat het opgelost is.. ik heb ook een hekel aan kraakjes- rammels en piepjes dus vandaar dat ik ook maar even heb gekeken maar bij mij zit alles goed.
Als je het over de wielkastbekleding hebt, dit heeft niks met goed of fout te maken. Het zit dan wel goed, maar het is gewoon een stomme constructie. Als je dus op de plek als is aangegeven duwt, duwt het de bekleding bovenin de wielkast tegen het plaatwerk aan. Bij hogere snelheden is de druk onderin de wielkast op dat punt blijkbaar hoog genoeg om dit te bewerkstelligen. Je zou hier dus misschien nog is naar kunnen kijken.