Trillen Auto bij vermogen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Commanderplop, 1 feb 2013.

  1. #1 Commanderplop, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    Hallo Allemaal,

    Sinds 2007 heb ik met veel blijdschap een ford focus TDDI uit 2002 gekocht met 164.000 op de klok.
    Nu 120.000 KM later heb ik 2 vervelende problemen (naast de standaard brandstofpomp die bij 230.000 kapot liep nooit wat gehad :D )

    1: Mijn olie lampje gaat branden op laag toeren en een warme motor. Zodra deze dan uit stationair toerental komt is dit over.
    Nou lijkt het er op dat de druk (0.7 bar min) niet wordt gehaald bij laag toeren en warme olie (olie sensor is al vervangen om deze uit te sluiten)
    Iemand hier een idee over?

    2: Bij het vermogen vragen (snelweg op of ander optrekken) gaat de hele auto trillen....... eerste instantie weren de geleerde het er over eens dat het de koppeling was. Helaas na vervanging geen resultaat.
    Iemand hier een idee over.

    Ik hoor het graag.
     
  2. aandrijfas lager (in de homokineet, waarschijnlijk buitenste) niet helemaal super meer of bepaalde speling op. door vermogen er op te zetten trekt ie naar die kant waar t lager t slechtst van is en zorgt voor inbalans in de aandrijfas constructie.......
     
  3. #3 Commanderplop, 26 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2013
    Klein upje voor dit en zonde om een nieuw topic aan te maken.

    Iemand ervaring om de crater pan onder een TDDI vandaan te slopen?

    Er schijnt namelijk een modificatie te zijn (volgens de Ford dealer in Apeldoorn) in de leiding van de olie pomp die onder in de carter pan ligt. deze verhelpt het scheuren van deze leiding wat de mogelijke oorzaak kan zijn van mijn oliedruk probleem bij warme motor en laag toeren (scheurt, dunnen olie, weinig pomp opbrengst, klinkt logisch)

    Ow ja TVDL2000, je had gelijk kleine onbalans in de homokineet rechter kant.
     
  4. #4 dutchguy, 26 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2013
    Als je naar Dalfsen wilt komen kunnen Marco en ik je wel helpen met die carterpan en olie-aanzuigbuis
    Er bestaat bij mijn weten geen servicebrief (tsb) over de aanzuigbuis/carter van een tddi/tdci.
    Modificaties zijn er soms wel zonder servicebrief; dus als de dealer zegt dat dit zo is, dan hebben ze dit toevallig zelf een keer gezien.

    Het is niet zo dat de oliepomp zelf niet genoeg opbrengst heeft?
    Of misschien het overdruk ventiel niet goed meer werkt? (bestaat uit een veertje en een plunjer)
    Is het carter zelf ook niet ingedeukt, zodat de aanzuigbuis in de verdrukking is gekomen? (ergens overheen gereden, of recentelijke distrubutieriem laten vervangen?)
     

Deel Deze Pagina