Onderdelen wagon

Discussie in 'Exterieur' gestart door Jablo, 1 feb 2013.

  1. Er zijn ongetwijfeld leden die mij hierin kunnen bijstaan.
    Ik heb zeer voor delig een Focus 1.6 wagon uit 2004 MK1 fase 2 kunnen kopen die een kop/staart botsing gehad heeft. Maar technisch perfect dus nieuwe onderdelen, trekken en richten en gaan. Op marktplaats staat een andere schade wagon die alle onderelen heetf maar dat is een wagon 2.0 uit 1999 en helaas niet in dezelfde kleur maar dat is niet anders.
    Gaat dit passen? Ik krijg de indruk van wel maar weet dat niet zeker.

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-di...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

    Ik heb nodig een voorbumper met eventueel een balk. Een achterbunper met klep en mechanisme, een linkerachterpoot compleet, een trekhaak en een rechter el. buitenspiegel. Als i dat zo op tel en ik kan de schade auto voordelig kopen zou dat voordeliger zijn dan op de sloop, maar het moet wel passen.

    Wie kan mij raad geven.
     
  2. De Focus van de link is een fase 1, hier van zijn de voor- en achterbumper anders dan een fase 2.
     
  3. Maar de pasvorm van fase 1 en fase 2 onderdelen is wel hetzelfde.

    Je kan dus technisch gezien probleemloos de fase 1 carrosserie onderdelen op de fase 2 bouwen.



    Persoonlijk zou ik de auto zo origineel mogelijk houden en gewoon op zoek gaan naar fase 2 onderdelen.
     
  4. Uhm waarom zet je niet een andere deur in die 2.0? Ben je sneller klaar en zo`n 2.0 is wel een fijn blok.
     
  5. Dat was ook mijn eerste gedachte....
    Maar dan zit je wel met een auto die min. 3 jaar ouder is.
     
  6. Klopt. Ik snap alleen niet waarom je er een 2e auto bij zou willen kopen (Fase I) en daarmee de andere wil opbouwen.

    Ik benieuwd hoe de op te knappen wagen eruit ziet qua schade. Dan kan men een oordeel geven wat handig is.

    Immers een voorfront incl. balk haal je voor een paar tientjes van de sloop. Veerpoot is ook wel aan te komen. Beter steek je twee van de dezelfde wagen of 2 nwe zodat de kilometers op beide kanten gelijk blijft. Verder hoeven bumpers ook niet zo heel veel geld te kosten. Zeker als er toch gespoten moet worden.
     
  7. of je gezochte onderdelen op onderdelenlijn zetten......;)
     
  8. Bedankt voor jullie meningen. Ik weet nu wat ik ga doen. Inderdaad is een oudere auto geen optie. Van deze weet ik dat hij perfect onderhouoden was en dus motorisch/technisch goed. Bovendien rijdt een 1.6 zuiniger. Ik heb een Primera 2.2 liter met snelle nokkenassen, cold air intake, spaghetti spruitstuk handgemaakte RVS uitlaat en sport koppeling gereden. Gruwelijke banden met nog ergere remmen waar ik menige velg mee heb kromgetrokken. Handgemaakte AST veerpoten in hoogte en hardheid verstelbaar. Dat reed ca. 280. Een micra dito aangepakt die over de 200 tikte. Mijn lichaam heeft meer dan genoeg adrenaline en G-krachten dan lief is te verwerken gehad dus dat hoeft niet zo nodig meer, hoewel....
    Ik heb moeten beloven dat deze auto niet getuned zou worden dus voorlopig laten we het hierbij.
    Ik ga wel wat sloperijen af om de goede onderdelen te verzamelen. Als iemand mij helpt hoe ik foto's kan posten graag dan laat ik de schade wel zien.

    Nogmaals dank.
     
  9. HIER staat een 'how to' voor het plaatsen van afbeeldingen.
     
  10. #10 Jablo, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    zie volgende
     
  11. #11 Jablo, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2013
    [​IMG][​IMG]


    Op zich is dit prima te doen maar in een bocht naar rechts doetie heel raar. Ook drempels en hobbels in de weg is niet fijn. Een beetje rodeo gedrag. Dus wellicht heeft de linkerachterveerpoot een optater mee hehad. De as achter lijkt me stug. Eerst maar de onderdelen en dan trekken en richten en dan eens kijken hoe het is.
     
  12. eventuele subframe onderdelen voor de voor en achteras heb ik nog staan mocht je die nodig zijn ;)

    inieder geval succes met het opknappen ;)
     

Deel Deze Pagina