1.8 TDCi 115pk sterkere aandrijfas

Discussie in 'Performance' gestart door dennis667, 24 jan 2013.

  1. Weet iemand of er voor de :focus2: 1.8 tdci een sterkere aandrijfas beschikbaar is?

    Vraag 1: Zijn deze aandrijfassen het zelfde als die van de 2.0 tdci versie?
    Vraag 2: Als de 2.0 tdci zwaardere aandrijfassen heeft kunnen die op de 1.8 tdci?
    Vraag 3: Zijn er nog ander aandrijfassen beschikbaar?
     
  2. Dennis is deze vraag als gevolg van het topic van jouw tuning?
    Ik zou gewoon met deze assen doorrijden. Zolang ze goed zijn zou ik lekker doorrijden.
     
  3. hoi Marco, de vraag is daar wel door ontstaan. Ik ga ze zeker niet vervroegd vervangen. Ik was enkel benieuwd wat er als het zo ver mocht komen mogelijk zou zijn. Ik ben niet echt een racer dus ben niet echt bang dat ik ze nu direct om zeep help, het is wel handig om te weten wat er in de plaats kan mocht je op het punt komen dat er eventueel wat vervangen moet worden.
     
  4. in deelse navolging op je andere topic na het tunen... ik zou er niet eens naar omkijken om andere assen te steken... ken luitjes met RS2000 turbo en Focus RS motoren in escorts met standaard RS2000 MTX-75 bak en ook die draaien nog met gewone standaard aandrijfassen zonder problemen 430 a 440 nm.... Dennis RS draaide in zijn MK1 focus RS ook dergelijk koppel en ook geen aandrijfas issues en je raadt het al... ook die zijn standaard.

    ik draaide in het begin van de supercharger op mijn RS2000 periode ook zo'n 280 a 300 NM koppel en ook daar nooit problemen. echt waar maak je geen zorgen.
     
  5. Bedankt, ik maak mij ook geen zorgen. Ik vraag mij alleen af of er sterkere zijn.
     
  6. schijnt dat de lagers van een escos er in zouden passen die hebben een ander onderdeel nummer, maar of die helpen met de totale sterkte? en of ze daadwerkelijk passen? geen flauw idee.
     
  7. Zonder direct weer de gehele discussie doen losbarsten.

    Wat hebben lagers met de assen te maken? Volgens mij zitten die toch in de bak? (De bak is ook niet de zwakste schakel). Of vergis ik mij?
    Misschien verwarrend met wat ik bedoelde in het andere topic. Maar het is niet zozeer de assen die aan puin draaien (deze worden dus geen wokkels) maar de homokineten gaan eraan. Echter wanneer je een as besteld wordt deze compleet met homokineten geleverd.

    Ter info:
    Ik heb de nummers van de assen van de verschillende types vergeleken. (Dus RS2000, Focus RS, Mondeo 2.0/2/.2 TDCI, Focus I 1.8 TDCI etc.) Ze hebben allemaal verschillende artikelnrs en beschrijving. Voor bijv. de Focus I RS wordt dit expleciet vermeld. Voor het gemak ga ik er vanuit dat dit dus ook allemaal verschillende assen zijn.

    Maar wat betreft de topicstarter: ik zou gewoon genieten van je Focus en het koppel wat ie genereert. Mocht de as (homokineet) op den duur kapot gaan dan gewoon weer een stndrd as terugplaatsen.
     

Deel Deze Pagina