Focus 3: Eibach verlagingsset

Discussion in 'Velgen, banden & ophanging' started by breek, Jan 22, 2013.

  1. Joost wat was de verlaging die Eibach aangaf? Ik kan me natuurlijk ook vergissen. :mrgreen:
     
  2. Rond de 35 mm. Het kan dus voorkomen dat je een verlaging krijgt van 33 mm en in sommige gevallen net iets meer dan de gestelde 35 mm. Omdat ik het verschil in mm wel leuk vond om te weten is de hoogte voor en na gemeten wat uiteindelijk neer kwam (komt) op ruim 37 mm en dat rond ik dan weer naar boven toe af, dus 38 mm :rofl:
     
  3. #23 breek, Mar 1, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 1, 2013
    Ik vind de Eibach set i.c.m. 16" LM net iets teveel van het goede voor een Focus Wagon in de lease. Optisch met 16" LM lijkt de Focus Wagon echt erg laag. Met 17" of 18" LM vind ik het totaalplaatje (net) sjiek genoeg voor een leaseauto.

    Ik heb vanwege de problemen rondom BLIS het geluk dat ik de Eibach set heb kunnen annuleren. Hiervoor in de plaats heb ik gekozen voor de extra optie(s) FordKeyless Entry + Privacy glass + elek.inklapbare buitenspiegels. Ten tijde van m'n bestelling was deze optie nog niet beschikbaar. Zo zie je maar weer, elk nadeel heb z'n voordeel!
     
  4. Heb zelf ook een :focus3: wagon (1.6TDCI 115pk) in bestelling staan (levering begin mei voorzien) met 18'. Twijfel over al dan niet Eibach verlagingssetje maar vraag mij volgende zaken af:

    Hoe rijdt dit? Veel harder dan met originele vering?
    Iemand een idee van levertijd (heb het dan over de veren)
    Op Ford.be staat een prijs van € 195. Wat hebben jullie betaald voor de veren en de montage?
    Wat met de keuring binnen 4 jaar? Ok, het is een leasing en binnen 4 jaar is het einde contract, maar ben niet van plan om op het einde van het contract nog even de veren eronderuit te halen om door de keuring te geraken. Ik ben Belg, weet dat dit dus anders zal zijn dan voor de buren.
     
  5. Hoe het rijdt op een wagon weet ik niet op een hatchback wel.
    Qua comfort moet je weinig inboeten, maar natuurlijk als je op en kasseibaan rijdt zal het iets hobbeliger worden...
    De veren kan je toch gewoon laten zitten voor de keuring en gewoon laten meekeuren?
    Laat je het door Ford zelf doen ben je tegen de 500 euro kwijt...
    Ik heb het laten doen bij een bandencentrale.
    Bij Puype moet je ook niet gaan ook veel te duur.
    Ik ben bij QTS geweest in Bredene :)
    Grtz
     
  6. Thx jking140. Eens bij QTS langsgaan dan.

    Veronderstel dat er niet al te veel verschil in rijcomfort zit tussen een wagon en een hatch.
     
  7. Geen probleem, service is ook super!
    Ik denk het niet, hij zal achteraan nog ietsje hoger staan dan vooraan voor het laadvermogen dus het zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
     

Share This Page