Ik ben in afwachting van m'n nieuwe . Vanwege looks heb ik gekozen voor een Eibach verlagingsset en ben benieuwd naar ervaringen en natuurlijk de foto's!
Nu de dag nadert dat mijn Focus wordt geleverd, begin ik me ernstig af te vragen of ik de juiste keuze heb gemaakt om een verlagingsset te bestellen. In eerste instantie heb ik hiervoor gekozen omdat de standaard Focus vrij hoog op zijn poten staat. Echter lijkt het alsof de Lease uitvoering (14%) al wat minder hoog op zijn poten staat en daardoor wel erg laag zou komen te liggen...
Hallo allemaal. Bij deze is het een leuk idee als we van o.a. eibach en andere leveranciers de juiste bestelcodes zouden kunnen vermelden met prijs omdat deze nogal verschillen op internet. Ik ben zelf aan het wachten op een nieuwe focus wagon die ik wil gaan verlagen maar zie door de bomen het bos niet meer omdat er ook wordt gesproken over vooraslast in kg en de keuze daardoor verwarrend wordt. Als ik het goed heb moet ik voor de 1.0 100pk wagen het art nummer E10-35-23-03-22 hebben
Zelfde vraag als Remco...vanwaar de twijfels?? Zover ik weet heeft geen enkele affabriek een ander onderstel of rijhoogte. Misschien dat de verschillende velgen een beetje vertekend beeld geven?
Ik heb deze optie zonder te zien besteld. Nu zag ik de Focus van FordFocus (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=31271), ik vind deze configuratie optisch zeker mooi, maar misschien een beetje veel van het goede voor een leaseauto. Nu heb ik niet de bodykit maar wel maar 16" velgen waardoor hij optisch ook zo laag lijkt.
Het zou mij niet verbazen als een focus iets lager staat. Hoe lager de carrosserie staat, hoe minder windweerstand
Dank voor de reacties. Durf het toch niet aan (vooral vanwege 16" velgen), Eibach set geannuleerd. P.s. Ook mijn Focus wordt niet tijdig geleverd vanwege BLIS problematiek.
Had je toch best kunnen doen hoor. De Eibach setjes verlagen niet zo heel veel (ongeveer 3 cm max.) en dat geeft op de weg geen problemen hoor. Ik rij al jaren met ruim 5 cm verlaging (Focus 2) en met een beetje voorzichtig rijden gaat dat ook goed, zelfs op vakantie in Frankrijk Als je jouw uitvoering af fabriek al iets lager zou liggen heeft dat geen invloed op de Eibach verlaging; betekent alleen dat je Eibach setje minder extra verlaagt als bij de ' gewone ' hogere uitvoering.
De Eibach verlagingsveren voor de Focus III hatchback/sedan/wagon hebben 25 mm verlaging voor en achter. De Focus III ST hatchback/wagon hebben 25 mm verlaging voor en 10 mm achter
De opgegeven verlaging is vanaf standaard gemeten. Wanneer de auto al op iets lagere veren staat (af fabriek) dan moet je deze verlaging eraf halen. Dus: EIbach geeft 30mm verlaging; de Focus is stdnrd 1 cm lager dan andere wagens dan zal je verlaging iets van 20 mm zijn. Dat is tenminste wat ik uit de verschillende berichtgevingen lees van bijv. Eibach.
Erg balen dat de levering is uitgesteld Ga je niet proberen over te halen o.i.d, maar ik begrijp je opmerking "vooral vanwege 16" velgen" niet helemaal. Bedoel je hiermee dat je bang bent dat het aan gaat lopen of dat je in gaat leveren op comfort? Of bedoel je er iets anders mee?
De verlagingswaarden in bericht #13 zijn van Eibach zelf en houden geen rekening met af fabriek aangepaste onderstellen van Ford. Als je bijvoorbeeld een af fabriek sportief onderstel hebt, dan is de totale verlaging groter De 2013 catalogus van Eibach klik
Ben ik niet echt met je eens. Juist doordat ze geen rekening houden met een fabriek af verlaagd onderstel zal de verlaging minder zijn dan aangegeven. De auto zou met stndrd settings dus max de aangegeven verlaging krijgen en niet daar over heen nog de verlaging af fabriek. Dus niet de 35mm van Eibach en dan nog de 10mm verlaging af fabriek.