Heb al een aantal keer een afgebroken stift gehad bij deze motor. Gelukkig nog nooit de kop eraf hoeven halen. Elke keer afgebroken onder de draad. Stift naar binnen getikt en met een heel dunne magneet via het verstuiver gat eruit gekregen. [emoji1]
Ik heb indertijd bij mijn 1.8 Tddi ook alleen de 2 stiften vervangen waar we goed bij konden en die ook los gingen, dat loste al gelijk het probleem met starten voor me op. Kan dus ook nog een optie zijn.
Ik denk dat ik ze ook moet vervangen. Heeft iemand mischin foto's van de plaats waar de gloeibougies bij de ford focus 1.6 tdci mk2 zitten? Dank jullie voor de hulp. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Foto kon ik niet voor je vinden op Google, maar je kunt ze niet missen. Het zijn de 4 dingen aan de achterkant van de cilinderkop tussen de brandstofleidingen waar die draden naartoe lopen. Benodigdheden: Lange armen. Diepe dop 8 met diverse knie- en verleng-stukjes. Met een beetje behelpen werkt een 8mm pijpsleutel ook. Maar het is lastig een slag hiermee te maken. Dopje en steeksleuteltje voor de moerjes maamee de kabels vastzitten (ik meen 5.5mm)