1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dakrails verwijderen om te spuiten

Discussie in 'Exterieur' gestart door Velox, 7 jan 2013.

  1. Ha!

    Is er iemand die mij kan vertellen of het een beetje te doen is om de dakrails te verwijderen? En zo ja, hoe? Ik wil ze namelijk zilvergrijs gaan spuiten (betreft een zwarte FoFo Futura) en vind dat stukken mooier!

    En ja, ik heb de zoekfunctie al uitgeknepen maar helaas niets kunnen vinden...
     
  2. gaat vast wel, maar bereid je voor op het compleet strippen van de hemelbekleding en loshalen van de constructie. Veel werk. Wellicht dat een schadhersteller weet hoe het gaat?
     
  3. Gewoon afplakken! Is minder werk dan de hele handel los moeten halen.
     
  4. De hele auto afdekken met een heel groot stuk plastic en de dakrails er voorzichtig uitsnijden. Punt is wel dat je één rail tegelijk spuit en eerst laat drogen eer je aan de ander begint omdat je bij het spuiten van de binnenkant over de ander moet heen hangen. Ik spreek uit ervaring want ik heb ze ook zelf op deze manier gespoten.
     
  5. Afplakken heeft dan toch wel de voorkeur denk ik gezien de hoeveelheid werk die je jezelf op de hals haalt anders! Ben dan alleen een beetje huiverig voor de moeilijk bereikbare plekken zoals de onderkant en de hoekjes.

    Ging dat een beetje Jason? Geen druipers ook?
     
  6. Ik was in eerste instantie ook bang dat de onderkant moeilijk bereikbaar zou zijn maar
    als je geduldig te werk gaat lukt het allemaal prima.
     
  7. Of haal een setje dakdragers van de sloop. Kost maar een paar tientjes.

    Het loshalen ansich valt nog wel mee.

    Idd hemel bekleding verwijderen. Begin bij de licht grijze plastic stukken welke horizontaal zitten. Vervolgens haal je de kappen van de a-stijlen los. Voor de kappen van de b-stijl moet je de donker grijze plastic kap waar de gordel doorheen loopt verwijderen. Dan verwijder je de c-stijl bekleding. Dan blijft de d-stijl bekleding nog over. Deze zit en geklikt en met een schroef vast (ter hoogte van het gaatje waar de rolhoes wordt achter gehaakt). De overige kappen zitten geklikt. Verder moet je de zonnekleppen en de houders verwijderen. En als laatse de handgrepen van het plafond verwijderen. Bij de eerste series zitten die geschroefd, anders geklikt. Wanneer ze geklikt zit moet je ze met een platte schroevendraaier losmaken. Dan dan zie je 3 moertjes per drager zitten, deze draai je los en that`s it.

    Het klinkt moeilijker dan het is.

    Dit heeft mijn voorkeur boven de beunhaas manier van afplakken.
     
  8. Afplakken heeft zeker zin. Als je het maar goed doet. Zoals ik al eerder aangaf met een groot stuk plastic waarmee je de auto totaal kan afdekken. Dit voorkomt nevel op de overige delen van de auto. Dakrails voorzichtig uitsnijden en de rest volgt vanzelf. Piece a cake....Als je er hulp bij nodig heb, just let me know.
     
  9. Ondanks de aangedragen opties ben ik nog eens verder gaan zoeken naar andere mogelijkheden. Nu ben ik uiteindelijk hier uitgekomen: http://www.ultimatetuning.nl/c-1815334/zilver/

    Het is niet erg duur, als het niet bevalt is het er zo weer af en brushed aluminium is gewoon mooi! Ik wil het volgende ermee aanpakken: dakrails, gril, strip op kofferbak en evt. de handgrepen!

    Iemand van jullie ervaring hiermee?
     
  10. Ik ben benieuwd of je dit strak op de rails krijgt. Met name rond de pootjes.
     

Deel Deze Pagina