1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus st van stationpowerrrr

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door stationpowerrrr, 27 dec 2012.

  1. Onzin, bij Verhoeven kan heel het jaar worden gerold. Maar op alles behalve Fasttech is schijnbaar iets aan te merken, of ben ik nu een azijnzeiker?

    Zoals Simon al aangaf: :ontopic:
     
  2. Klopt het hele jaar kan het maar om koude lucht te hebben is het in het voor- en na jaar het beste (meeste hoeveelheid) lucht oftewel mooiste om te meten dan in de zomer.

    Zoals vaker is aangeven we zullen zien. Hoop dan als het klopt wat fasttech opgeeft dat jullie dan ook reageren. Niet altijd negatief ;)
     
  3. #363 stationpowerrrr, 5 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2015
    Dat kan zeker wel een keer ;)
     
  4. Elke rollerbank zal wel een paar pk en nm afwijking hebben, maar in de praktijk ga jij met deze setup het echt niet merken als je 5 pk meer of minder hebt. Zolang de vermogenscurve maar goed is.
     
  5. Ik spring er even in ;)

    Ik plan de dynodag bij Verhoeven bewust in het najaar ivm met de wat koudere omstandigheden.
    Heeft opzich niks te maken met iedereen voor de gek houden. Iedereen weet neem ik aan wel dat in die omstandigheden de waarden iets gunstiger uitvallen dan als je het in de zomermaanden doet.
    In de winter word er ook in die wat koudere omstandigheden met die wagens gereden dus is niks voor de gek houden.

    Met fasttech heb ik geen persoonlijke ervaring dus daar kan en ga ik ook zeker niet over oordelen.
    Bij Verhoeven hebben we inmiddels hele goede ervaringen, maar ook daar is de laatste keer ook gebleken dat het ook daar niet altijd perfect is.

    En zo valt er overal wel wat op aan te merken.
    Ik vind de resultaten die door fasttech behaald zijn bij Bert heel mooi en het zou mooi zijn dat die waarden op een andere Dyno ook behaald worden.
    Maar dat zullen we in het najaar wel weer zien.

    Gewoon lekker genieten van die dikke ST Bert.
    Je hebt er samen met Dutchguy een hoop tijd en energie in gestoken en dat verdient een hoop respect van mijn kant :thumbs:
     
  6. Begrijpend lezen, Remco....
    Er staat nergens dat ik Verhoeven afzeik, integendeel heb een hoge pet op van hun kunde. Wil alleen maar aangeven dat wanneer je met koudere temperaturen een vermogensmeting doet, dat dit zeker voor turbomotoren met hoge vermogens zo een pk of 10 kan schelen.

    Maar zoals Niels terecht aangeeft, met deze setup merk je het verschil niet meer op een paar pk meer of minder. Wat minstens net zo belangrijk is, is dat de driveablility van de auto behouden of zelfs verbeterd is. En wat ik wel weet is dat het ding bruut snel is.
     
  7. Gaaf project, Bert!! Ben benieuwd naar een eventuele zoektocht naar RS drijfstangen ;). Grappig dat je een potente Focus hebt weten om te bouwen naar een semi sleeper. Geen hond verwacht dat het ding zo verschrikkelijk veel power heeft. Mooi werk hoor!!

    Wat Herman ook zegt, veel respect voor jouw werk, samen met Lars!
     
  8. De zoektocht naar RS drijfstangen is minder moeilijk dan gedacht. Volvo heeft ze in de S60R gebruikt.
     
  9. Nou jha zo als Marco het al zegt beetje zoeken en je weet het.
    Maar dan komen de zuigers ook omdat je toch bezig bent.
    Dat is tot nu toe niet nodig misschien in de toekomst ;).

    Tot nu toe verbaast mij dat die net zo zuinig is als daarvoor al is het niet zuiniger.

    Maar bedankt voor de leuke reacties:thumbs:
     
  10. Wow wat een prachtig mooi project, respect voor jullie werk! Echt een wolf in schaapskleren.
     
  11. Vreemde reactie.

    Wie heeft jou wijs gemaakt dat mijn auto niet perfect in orde was ten tijde van de tuning? Ik heb niets aan mijn auto veranderd dan de downpipe van Fasttech vervangen voor andere. Verder met enkele andere upgrades gewoon goede waardes gehaald. BF3+ 310pk 530nm. Destijds zou ik 303pk moeten hebben wat daadwerkelijk 282pk bleek te zijn. Na telefonisch contact met Fasttech kon ik langskomen voor een storingsanalyse tegen betaling. Gezien het feit dat hij de auto van een vriend van me daar ook op de bank heeft gehad toen ik de mijne kwam ophalen met als resultaat net boven de 270pk wat 309 pk zou moeten zijn was het toch vreemd om op de weg terug naar huis zoek gereden te worden, zijn auto is ook nog eens 200kg zwaarder. Ik voelde de bui wel hangen en had geen zin in getouwtrek en extra onnodige kosten. Ook was ik er nagenoeg zeker van dat mijn auto technisch perfect in orde was. Dat bleek bij latere tuning ook.
    En nog even over het verhaal dat t niks mocht kosten. Waarom begin er überhaupt aan een project als tuner wanneer je het niet maken kan. De prijs was immers vooraf besproken.
     
  12. bert
    kheb het hele project gelezen
    machtig mooi
    veel van opgestoken
    binne kort de s-max ook maar is kietelen want het kriebelt

    groeten je collega
     
  13. Dan moeten we dat eens gaan doen he ;)
     
  14. Het is al weer een tijdje geleden dat ik in dit topic een update heb gedaan maar
    moet zeggen het is een genot om mee te kunnen rijden.
    Het was helaas was het niet altijd een genot.
    Zo wou ik met een clubje naar de nurburgring gaan maar de :st: had andere plannen richting de snelweg hield die er al mee op :nocheer:
    Geen brandstoftoevoer en dat was niet het enige, Accu overleden en de teller unit ging in startblokkering :nocheer:
    Dus nieuwe accu en even van de garage een diesel teller unit geleend.
    Bleek dat er ook nog een draadje los te wezen in de pomp.
    Dus dit gefixt en toen kwam het proberen te starten.
    En ja hoor hij deed het weer :cheer:
    En wat is nou leuker om met een dieselteller uit te spoken met een benzine moter kijken hoe ver de toerentellernaald gaat,
    nou tot 6 duizend toeren en evenlater een roodpijltje van opschakelen :mrgreen:
    Maar toen toch gauw zijn vertrouwde tellerunit teruggeplaats :lol:

    Dit was dus net gefixt het weekend voor EFE :dance:

    Heb afgelopen zaterdagavond een slachtoffer gevonden die even in de :ST: wou rijden :mrgreen:
    Die vond het totaal niet erg om te mogen rijden :rock:
    Heb dus even mogen horen wat anderen zo vaak horen als ik in de :st: rij :schater:

    https://youtu.be/0lHv3uoKdP4
    https://youtu.be/2-2F9tzB31Q
    https://youtu.be/rvso6Gg5n-Q
    https://youtu.be/Ov91-3HZNZg

    Dus de motor doet het naar behoren nog steeds. Alleen moet de uiterlijk een keer aangepakt worden :D
     
  15. Neem aan dat ook dat uiterlijk van je ST wel weer goed komt. Intern is hij iig mooi geupgrade.
    Ik ben alweer met verhoeven in overleg om een datum te prikken.
    Ik neem aan dat we jouw ST daar ook weer mogen bewonderen??
     
  16. Fijn geluidje!!!
     
  17. Jha hoor moet alleen tijd vinden en de geldboom moet beetje gaan groeien :P
    Ja zeker probeer er zeker bij te wezen.
     
  18. Wat een auto zeg, had hem nog niet gezien dus even alles door gelezen. Heel erg netjes gedaan allemaal en het meeste nog zelf ook zoals het hoort, ondanks dat mensen het weer beter menen te weten.

    Zal wel heerlijk rijden en dat geluid is echt precies hoe een 5 cilinder hoort te klinken, dan klinkt mijn st maar een beetje tam. :lol:
     
  19. Zoals de meeste het wel weten was afgelopen weekend de dynodag van Focusclub.
    Daar is natuurlijk de :st: ook heen geweest:rock:
    De eerste twee keren was de bank niet warm genoeg denk ik want de st kreeg de koppel niet op de bank.
    De derde keer gebeurde het ook iets maar de dat verklaard de dipje in de koppelskromme.
    Uitslag 374.9 wielpk en 607Nm De wielpk omgerekend naar motorvermogen 417,2 :rock:
    Dus een ware sleeper en een rs killer hahaha :mrgreen:
    Zodra ik hem digitaal heb zet ik hem erbij ;)
     
  20. zo, dat zijn de betere waarden. Mooi werk! Veel last van torque steer?
     

Deel Deze Pagina