1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

D4VY - Ford Focus AIR & Bentleys - Na lange tijd terug

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door D4VY, 11 dec 2012.

  1. Neem het Wess ook niet kwalijk hoor, hij mag zeggen wat hij denkt.

    Smaken verschillen inderdaad en dat is ook prima. En uniek zijn jouw velgen zeker. Hou zelf ook niet van namaak en deze velgen zullen ongetwijfeld van goede kwaliteit zijn.
     
  2. Ford heeft het onderstel ontworpen met de optimale settings voor normaal weg gebruik. Juist wanneer het er harder aan toe gaat wil je meer camber op de wielen hebben, dit om bodyroll te voorkomen. Een standaard Focus I & II zijn op de grens best "tailhappy" als je dit zou willen voorkomen is iets meer negatief camber juist aan te raden. Dat het je banden kost en het ten koste gaat van de rechte lijn stabiliteit, dat moet je maar voor lief nemen.

    Of het aanpassen van het camber voor D4vy in deze specifieke situatie aan te raden, betwijfel ik. Immers zoals jij al aangeeft heeft hij al behoorlijk veel camber.

    Maar volgens mij is het Davy met name om de looks te doen, denk dat zijn wagen met deze set up een snel bochtje sowieso niet heel fijn vindt. Zeker niet met het merk banden wat er om de velgen ligt.

    Wat betreft jouw vorige Focus, ik kan mij nog herinneren dat je het wiel in eerste instantie te rechtop had staan als gevolg van de adjustable draagarmen, met als gevolg dat in de bochten de kont meer ging hangen/rollen.
     
  3. Niet besparen op de velgen, dan doen we het wel op de Thaise bandjes!
     
  4. Haha. Dat hoort in die scene. Looks voor comfort en veiligheid
     
  5. #165 D4VY, 20 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2015
    Iedereen blijkbaar negatief over Nankang en hebben jullie het zelf al gehad ?
    Ik heb altijd op Nankang rondgereden, een goedkope band wil niet perse zeggen dat het een slechte band is.

    Ik heb ooit Dunlop P9000 Sportmax gelegd en deze SCHEURDEN aan de binnenkant.
    Was ook een slordige 150€ per band en met de Nankangs onder de Focus en de Fiesta...
    Ik zat op de draad en ze hadden nog steeds grip...

    Daarbij ligt de Focus nog beter dan ervoor, om te beginnen is het al geen "sjakkamakka" schroefset.
    Maar een degelijke Duitse schroefset van AP, welke tevens gemaakt wordt bij KW.
    Verder heb ik de camberbouten nu steken achteraan en staat de camber een tikkeltje meer dan voorheen.
    Hij is nog niet uitgelijnd maar ik voel er totaal niets van.

    Ohja en voor de mensen die denken dat je met camber achteraan maximum 5000km kan rijden...
    Camber zorgt voor meer spanning aan de binnenkant van de band, akkoord.
    Maar je toespoor zorgt voor de slijtage, dus een slecht toespoor is extra slijtage !
    Fiesta vooraan -2° camber, meer dan 20000km op Nankangs. Just saying.

    [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]: Een BMW met een starre achteras ? You got to be kidding me...
    BMW heeft ALTIJD driehoeken achteraan aangezien je diff in het midden zit.
    En dit is voor praktisch ALLE BMW modellen maar kom, ik wijk er niet te ver over uit.
    Hier staat trouwens nog een 320 CD aan de kant, ik kan je gerust een foto bezorgen van de ophanging.

    Ik denk dat er hier veel mensen met vooroordelen zitten maar zelf nog nooit de bovenstaande zaken gedaan hebben.
    In ieder geval, ik doe mijn ding en ik deel het met jullie of jullie dat nu willen of niet.

    Liever ballen aan mijn lijf dan zagen gelijk een wijf. :mrgreen:
     
  6. #166 Bokkepoot, 20 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2015
    AP is middenmoot, qua prijs en gevoel.

    En betere banden zijn zachter, daarom slijten ze ook sneller dan chinees spul.
    Die chinezen gebruiken keihard rubber met weinig weekmakers erin.
    Is goedkopere productie en beter voor de banden slijtage.
    Harder rubber is minder grip. ...

    Een collega had Hi-fly banden voorop op zijn bus zitten, met de regen was de wheel-spin tot de 4e versnelling.
    Nu zitten er Continentals onder en dat is toch wel een aardig verschil...
    En voor iets waar ik me dagelijks met 130 over de weg beweeg wil ik het gewoon goed hebben....
     
  7. Continental heb ik ook gehad, was ik ook zeer content van !
    Zowel van de Sportcontact 2 als de Sportcontact 3.
    De Nankangs houden ook goed in de regen en daarbij heb ik ook maar 150pk en geen 300 gelijk de Focus RS. :)
     
  8. Gewoon lekker je eigen ding doen.
    En de velgen die jij er altijd onder hebt zijn altijd wel apart.
    En dan heb je voors en tegens.
    Who gives a chips :mrgreen:
     
  9. #169 dutchguy, 20 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2015
  10. Ik ga hier niet verder op in, jullie horen het wel als ik er eens mee de sloot in ga als het nat is. :mrgreen:

    Klopt reks, ik zal wel eens naar een Focusclub meeting komen.
    Dan mogen diezelfde mensen hetzelfde verhaal nogmaals tegen me vertellen. :mrgreen:
     
  11. Je hoeft de sloot niet in hoor, is ook zonde.
    Snap wel dat je een hardere band neemt, alleen maak je mij niet wijs dat dit een hele fijne band is, laat staan veilig bij lekker doorrijden.

    Maar vergis je niet, tijdens een meeting durf ik je ook wel te zeggen wat ik er van vind.
     
  12. Gaat nog leuk worden dus ! :mrgreen:

    Ik heb de Focus in Duitsland volledig afgetrapt met de Nankangs eronder.
    Of je er nu 130km/h mee rijd of 200km/h. Hij rijd hetzelfde.
    Maar niemand houd je tegen om dure banden te kopen, ik blijf bij Nankang omdat ik er nog nooit problemen mee gehad heb.
    Zelfs niets bij onveilige stretches... (165-40 op een 7,5j). :)
     
  13. Nangkangs hebben geen best imago.

    Ik kocht eens een setje velgen via marktplaats met zo goed als nieuwe Nangkangs eronder. Voor weinig gekocht en er thuis onder gezet.

    Ik heb het een 3 weken vol gehouden.... Auto was een dweil geworden.

    Dus ik kan me de reacties hier wel voorstellen. Voor een normale auto zou ik absoluut geen Nankangs aan raden.

    Dat het niet altijd michelin etc hoeft te zijn ben ik het ook mee eens. Onze Fiesta mk7 staat in de winter op Barum Polaris en die hebben echt een super prijs/kwaliteit verhouding.
     
  14. Tja... ;).
     
  15. Ligt heel erg aan de rijstijl, mijn ouweheer gaat als een dweil de bochten door. Die rijdt echt heel rustig en beheerst. Die durf ik prima de weg op te sturen met wat goedkopere meuk.

    Ik heb zelf een wat andere rijstijl en dan heb ik toch liever wat meer grip....
     
  16. Voor ieder wat wils.
    Vroeger hoorde ik ook slecht van Nankang en dat kan ook geweest zijn hoor.
    Maar de laatste reeks banden zijn beter en ook wat duurder dan de voorgaande.
    Toch blijven ze relatief goedkoop.
    Maar ik snap jullie wel, ik dwijl af en toe ook door de bocht maar soms droog ik ook na. :mrgreen:
     
  17. Dag iedereen, weer even inactief geweest wegens "te" druk.
    Hier op de nieuwe setup, zal niet iedereen zijn ding zijn maar toch al positieve commentaren gekregen.

    [​IMG]
     
  18. Like ! Je auto glimt ook goed btw !
     
  19. Dat smoelt goed! :thumbup:
     
  20. de velgen zijn idd niet mijn ding, maar het plaatje klopt wel en is IMO wel een hele mooie strakke :focus2:
    en glimmen doet die zeker :rock:
     

Deel Deze Pagina