1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

D4VY - Ford Focus AIR & Bentleys - Na lange tijd terug

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door D4VY, 11 dec 2012.

  1. Je moet van onderaan tot bovenaan meten, heb het voor de zekerheid even nagekeken.
    Heb nu op de 19" een 215-35-19 liggen maar rijd over het algemeen relatief goed.
    Je boet wel wat in met comfort (ook omwille van de verlaging) maar hij hobbelt niet.
    Hij ligt strak op de baan en dat wil ik ook graag zo houden.


    De camberbouten worden op de bovenste camberarmen bevestigd (welke nu niet regelbaar zijn).
    Onderaan op je as kan je de camber nog wat bijregelen maar daarmee kan je hem meer naar binnen zetten (wat ik ook ga doen).
    Hierna kan ik hem bovenaan ook wat meer naar binnen zetten waardoor NIETS verloren gaat aan rij-eigenschappen.

    Je kan nu de camber beter uitregelen, de uitlijning kan veel beter gebeuren dus gaat het rij gedrag enkel positief beïnvloed worden.

    En verder snap ik je wel met de velgen, iedereen heeft zo zijn eigen smaak.
    Maar ik verander graag vaak en kijk ook naar de markt welke in trek zijn.
    Dit is wederom een unieke set (zoals de voorgaande) welke dus snel verkocht worden.

    Moesten ze dit seizoen niet verkocht worden doe ik er iets zot mee en koop ik me eveneens een nieuwe set. :mrgreen:

    [​IMG]
     
  2. volgens mij niet. Want dat wat de onderkant naar buiten komt, gaat de boven kant naar binnen. Wil je de winst aan extra millimeters berekenen, dan is alleen de bovenkant interessant.

    Daarnaast is de band niet 35mm hoog, maar 35% van 215mm.
    Dus de wielhoogte is (2x (0.35 x 215)) + (19 x 25,4) en dat komt neer op 633mm bij niet getrokken banden.
     
  3. De camberbout zorgt ervoor dat wanneer je wiel op de grond staat in de huidige stand 1,75° vrij te regelen is.
    Dus van -1,75° naar +1,75°.

    Nu ik het zie heb ik inderdaad 35mm genomen in plaats van het percentage te nemen ervan.
    Door de getrokken band zal er ongeveer nog een centimeter afgaan (dus boven en onder 0,5cm stretch.
    Dan komen we op 623mm, als ik dit verder bereken kan ik regelen tussen 0mm en +-19mm regelen.
    Maar volgens mij moet je toch van boven tot onder rekenen hoor want de volledige stand verandert en niet enkel bovenaan.
     
  4. Ik heb geen ervaring met deze instellingen, maar het lijk mij dat je rekent vanaf het scharnierpunt.

    Hoe dan ook, ik heb erg benieuwd naar het eindresultaat. Op Raceism.com zag ik al wat meer foto's.
     
  5. Zit je ook op Raceism ? Ik ben sinds kort internationaal fotograaf voor hun geworden om Benelux te coveren qua evenementen.
    Je regelt je wielen er wel mee want moest ik het berekenen ten opzichte van mijn instelbout die zit nog wat hoger dan het center van de velg.
    We zullen het wel zien, hopelijk valt hij voldoende naar binnen dan kan ik hem onderaan ook bijregelen.
    Moest dit niet het geval zijn gaan we nog wat verder aanpassen.
     
  6. Nee, maar was opzoek naar de Rotiform DIA velg uit jouw 'Mijn Focus' titel en kwam zo uit bij Raceism. Wat een gave projecten staan daar op!
     
  7. De creme de la creme plaatsen die mannen online. Je moet er ook voor "solliciteren" om e project openbaar te maken.
    Je moet maar eens op Youtube kijken onder Raceism 2014, daar zie je hun meeting in Polen.
    Misschien dat ik die ook eens meeneem maar het staat nog niet vast of ik al dan niet met de Focus of het vliegtuig ga.
     
  8. Laatste loodjes, nog wat aanpassingen doen zodat ze achteraan perfect passen.
    Hier al een eerste keer buiten in het zonnetje. :mrgreen:

    [​IMG]
     
  9. Dikke velgen
     
  10. Smaken verschillen.
    Ik moet zeggen....nee,niet echt.
    Ik vond de vorige mooier Davy.
     
  11. Sorry, maar ik geloof niet dat ik ooit lelijkere velgen dan deze heb gezien.. Ik vind het persoonlijk net putdeksels. Maar zolang jij er blij mee bent, prima!
     
  12. Het is niet mijn smaak en om te zeggen dat ik ze echt lelijk vind gaat mij te ver,maar ik kan het wel waarderen.
     
  13. net ff TE, dan toch liever die 'mercedes' velgen :D

    die van je avatar zijn toch echt de mooiste :rock:
     
  14. Heel bijzonder. Ben benieuwd naar het hele plaatje.
    Maar die verlaging achter is wel héél laag!
     
  15. Dat is het mooie van verschillende smaken, vind die van jou 100x lelijker ;)

    Niks van aantrekken Davy, mensen die in de stanced scene zitten kunnen het zeker wel waarderen. ;)

    Zal hem vast wel tegen komen op een van de meetings dit jaar ! :thumbs:
     
  16. Smaken verschillen idd,, maar denk toch dat jij 1 van de weinige bent die de mijne lelijker vinden dan deze ;)
     
  17. Ben er persoonlijk ook niet echt voor te vinden voor deze velgen, misschien staan ze mooier onder een andere soort auto...
     
  18. Op zich best mooie wielen, maar ik denk dat ze beter tot hun recht komen onder een donkere auto. Maar zoals meerderen hebben aangegeven vind ik persoonlijk de wielen uit je Avatar nog steeds de beste keus.
     
  19. Bedankt allemaal en bedankt Wess.
    Roxy, Wess verdedigt me omdat we mekaar al even kennen via Facebook. Dat siert hem wel !

    Nu de velgen zijn lelijk in jouw ogen, dat is smaak natuurlijk.
    Maar ik hou van speciale velgen...
    En wederom ben ik uniek want deze zal je niet onder een andere Ford vinden.
    En daarbij, ik koop velgen wat hun waarde houden...
    En geen namaak of andere zooi.

    Maar toch bedankt iedereen voor jullie eerlijke mening.
    Totaalplaatje volgt binnen enkele weken.
    De adapters zijn nu binnen voor aan te passen. :mrgreen:
     
  20. Ik kan je nog steeds niet helemaal volgen mbt je camber instelling.
    Je wil je wiel verder naar binnen zetten; dus meer negatieve camber geven.

    Ford heeft het onderstel ontworpen met de optimale settings, daar ga je waarschijnlijk behoorlijk van afwijken. Ik snap niet hoe dit een betere wegligging op gaat leveren.
    Het verhaal van negatieve camber werdt vroeger veel toegepast op sportieve auto's (denk aan de Bmw's en Mercedessen), maar dit was allemaal vanwege de starre achterassen.
    Tegenwoordig hebben we onafhankelijk bewegende assen achterop een focus, als je met een focus de bocht door gaat worden beide wielen al onder de juiste hoek gezet door de draagarmen.

    Je nieuwe wiel staat al verder naar buiten als een standaard wiel; dus heb je automatisch meer camber. + de extra negatieve camber van de stelbouten...... dat worden geen snelle bochtjes meer.

    Ik ben bekend met de instel mogelijkheden van de achteras. Heb zelf verstelbare draagarmen onder m'n focus gehad, maar die zijn alleen gebruikt om juist weer binnen specificatie te komen ;)
     

Deel Deze Pagina