Daarnet heb ik even de vloeistof niveau's gecheckt en het koelwater niveau staat een anderhalve cm onder het minimum... Is dat eigenlijk normaal dat er al "zoveel" te kort in zit? Dit is toch een gesloten circuit waar je normaal geen verlies kan op hebben? De wagen is binnen 2 weken 9 maand oud en heeft 14000km's.
Dit is niet normaal, de auto mag geen koelvloeistof verliezen. De ecoboost heeft wel eens last van lekkage via het thermostaathuis. Als de auto nog zo jong is zou ik even langs de dealer gaan om dit te laten controleren.
HOU, ok heb fit problem ook zag ok 3 wkn terug. Heb er nog niks aan gedaan,omdat hij net een beurt heeft gehad dacht ik dat het wel goed zat
Net onder de slang lijkt de buitenkant van het reservoir smerig. Kan het zijn dat er daar wat vloeistof verloren gaat?
Schroef de dop eens wat open. Wellicht komt hij dan hoger. Iets met vacuüm misschien? Weet niet precies maar heb het ook gehad.
Onder de slang heb ik al gekeken, was niets bijzonders. De dop heb ik ook losgehad en stond niet onderdruk en niveau kwam niet naar boven.
Goedenavond jking, Ik heb dit ook aan de hand gehad en ging er mee naar de garage. De monteur heeft bij mijn wagen de dop losgedraaid en het niveau kwam Toen op een juist peil. Dit werkt bij jou niet las ik. Ga gewoon binnenkort even langs de dealer, Zij zullen je toch zeker wel verder helpen Suc6 Willem
je moet weten dat auto nieuw is koelsysteem komt regelmatig op druk en verliest zijn druk hierdoor zullen de slangen op den duur iets uitzetten wat het gevolg is dat koelvloeistof niveau zakt sta nooit van te kijken dat hij bij 10.000 of15.000 tussencheck heeft en dan bijna 0.5kvs bij moet vullen dit is eerder normaal dan uitzondering als je morgen bij de garage komt zullen ze kvs bijvullen ik werk zelf bij de peugeot en zie dit namelijk vaker en sta er niet van te kijken kvs bijvullen en je ziet ze niet meer je moet in toekomst om de beurt (dus ongeveer 60.000km) 0.25kvs bijvullen dit is ook weer normaal geen uitwendige of inwendige lekkage is er dan te zien maar niveau zakt toch logisch verklaring die ik heb is dat de kvs verdampt en dan via de overdrukventiel van kvs dop weg gaat ivm damp is dan 0.25 in 60.000km wel mogelijk je moet maar denken dat als je water in een bak doet dat naar verloop van tijd ook verdampt is koelsysteem is de bak water is de kvs en nu zit er alleen een dop op maar het principe geldt het daar ook
Vandaag laten controleren op lekken en niets gevonden. Gewoon opgevuld en nu even opvolgen en zien of het mindert. Grtz
precies zoals ik dacht systeem is dan het beste om 12uur op 1bar overdruk te zetten dan zul je zien of er een lek is geen lek en koelvloeistofniveau op juiste positie dan is er niks aan de hand en zal ik waarschijnlijk gelijk hebben met mijn verhaal als er iets is dan had je dat met op druk zetten moeten zien inwendig geldt dit ook
Klinkt op eerste gezicht logisch, maar zouden dan niet alle auto's dit lagere nivo een keer moeten zien? Het zijn allemaal dezelfde slangetjes, komen allemaal op druk, zouden allemaal moeten uitzetten dus. Ze zouden trouwens wel een behoorlijk stuk moeten uitzetten om die vloeistof te laten zakken, zoveel meter slang zit er niet in het systeem.
Ik heb dit ook gehad. Stond vrijwel op hetzelfde peil als bij jou. Ben terug gegaan naar de garage en die hebben hem bij gevuld. Nou keek ik laatst en had het idee dat hij nog steeds niet goed stond (nu is dat wel op ons pas die wat schuin naar achter loopt dus daar zou ook wat in kunnen zitten)
je moet ook niet vergeten dat het daar op fabriek alles automatisch gaat bijna dus het kan zijn dat systeem nog niet perfect vacuum getrokken is, of ontlucht is dus een kleine luchtbel kan er dan ook in zitten deze schiet weg als de klant eenmaal mee rijdt niks ernstigs na vv van cilinderkop(of iets anders aan koelsysteem) gebeurt het zelfde soms