Ja dat zal een groot verschil geven!! Daarom snapte ik de opmerking van [MENTION=9921]Steff[/MENTION] niet helemaal
Inderdaad, gooi je benzine tank van 55 liter vol en je auto weegt toch snel zo'n 75 kilo zwaarder. Gooi er een grote benzine tank in, nog meer liters, dan kun je verder rijden maar je zult gemiddeld per kilometer duurder uit zijn. Je hebt van die mensen die de tank voor de helft vullen, dan is de auto lichter dus goedkoper … Zelf vind ik dat te ver gaan
"kuch"stierenstront"kuch modus uit" Die logica word erg te niet gedaan door iets wat scheikunde heet de dichtheid van benzine is idd anders dan water, alleen niet zwaarder maar lichter 1 liter benzine weegt maar 0.72 kg, dus 55 liter is nog geen 40 kg, vandaar dat een halve tank ook nagenoeg geen effect heeft op het verbruik, het is "maar" 20 kg lichter En diesel weegt maar 0.85 kg, dus ook een stuk lichter als water
Sorry ik dacht dat het juist zwaarder woog. Excuus. Maar mocht je er een tank in gooien die 2 keer zo groot is ... Is t nog wel duurder, al scheelt t met jouw berekening veel minder.
Als we dan toch gaan muggenziften, moet je ook de invloed van de temperatuur even vermelden. Geen idee wat de volume stijging/daling per graad is, maar het maakt wel verschil.
Vandaag precies 55 liter getankt dus dat kan zeker maar hoeveel verder nog. Bij de boordcomputer op 0 nog ongeveer 45km gereden. Ben er nu wel achter dat lange stukken op provinciale wegen een stuk zuiniger is als de snelweg met 130 ;-) nu 720km op een tank.
Waag ik te betwijfelen. Is immers n kunstoftank. Tenzij je oude benzine hebt. Koeling van je brandstofpomp is dan een groter probleem.
Ik heb gisteren ook nog een aantal kilometers doorgereden nadat de boardcomputer op 0 stond. Bij mij ging er bijna 53 liter in.