1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ruit polijsten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rickvh, 6 nov 2012.

  1. Beste allemaal,

    Ik heb een probleem met mijn focus, ik heb erg veel krassen in mijn voorruit.
    Dit zijn vegen die er door de jaren heen door de ruitenwissers in gekrast zijn.
    Opzich heb ik prima zicht, maar vandaag, regen, donker, alle verlichting uit in de arnhemse binnenstad en tegenliggers met lampen zie ik echt helemaal niets meer doordat het licht wordt afgekaatst door de krassen in mijn ruit.

    Ik ben verzekerd tegen ruitschade, maar ik wil niet op de no claim gaan door het laten vervangen van de ruit.

    Glasgarage is een A erkend bedrijf door mijn verzekering en zij doen ook ruiten polijsten:
    http://www.glasgarage.nl/autoruit-polijsten.html

    Heeft iemand hier ervaring mee? Welke effecten heeft dit op je verzekering in vergelijk met het laten plaatsen van een nieuwe ruit?
    Geeft dit gewenst resultaat?

    Het zijn allemaal geen diepe krassen, puur vegen.
     
  2. Als je ervoor verzekerd ben, laat je toch gewoon een nieuwe erin zetten?
     
  3. Kost me waarschijnlijk in de no-claim een jaar ofzo.
    En ik weet niet of de '' vegen'' onder glasschade vallen..
    Ga morgen de verzekering even bellen

    Maar als mensen hier ervaring mee hebben en dit geeft een gewenst resultaat zonder eigen risico/ inleverne van schadevrije jaren dan is dat voor deze auto een prima oplossing.
    Als ik over anderhalf jaar afstudeer komt er hoogstwaarschijnlijk toch iets anders.
     
  4. Ruit vervangen kost bij de betere verzekeraars over het algemeen geen terugval.
     
  5. ik heb mijn ruit van mijn focus ook laten vervagen bij de ford dealer en ik moest maar 65 euro betalen ( de helft van mijn eigenrisico ). als ik het via carglass had gedaan was ik hetzelfde kwijt geweest met enig nadeel dat carglass imitatie ruiten plaatst en ik wou natuurlijk origineel.

    dus in het ergste geval kost het je de helft van je eigenrisico je zal nooit in je noclaim korting achteruit gaan.
     
  6. kost geen noclaim dacht ik, polijsten van de voorruit....laat ze het maar proberen, gaat niet lukken denk ik.
    je kan alleen een nieuwe voorruit claimen als deze een barst heeft en niet als je vegen of een sterretje hebt.
    vraag gelijk even hoe het zit met de veiligheid als ze geen nieuwe ruit vergoeden en of ze eventueel polijsten wel vergoeden.
     
  7. polijsten gaat waarschijnlijk niet lukken, is de ruit te hard voor.

    Bij mij hebben ze destijds ook een nieuwe ruit geplaatst en de noclaim voor het grootste gedeelte overgenomen, hoefde maar 15 euro af te rekenen ofzo :D

    Daar had ik dan een nieuwe krasvrije voorruit voor met verwarming die ook weer 100% werkt :mrgreen: (bij de oude ruit werkte de bestuurderskant niet meer)
     
  8. je kan al een nieuwe ruit claimen als er een sterretje in zit zodra mits deze in het gezichtsveld zit van de bestuurder.
     
  9. een lifehammer doet wonderen op je vooruit, deze spat niet uitelkaar omdat de vooruit gelaagd is ;)
     
  10. :thumbs:
     
  11. #11 Tvanbale, 6 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2012
    Ik krijg mijn Focus uit 2002 alleen maar in de WA!
    (75% no-claim en 5 schadevrije jaren)
    De dagwaarde zou te laag zijn voor WA+, en bij WA heb je geen ruitverzekering!
     
  12. aha, dat wist ik dus niet. Peter :thumbup:
     
  13. nee ik ook niet maar dat zei zo'n carglass mannetje.. toen direct maar even naar de dealer gebeld en die heeft met mijn verzekering gebeld en dat was allemaal ok.

    blijkbaar zijn er ook verzekeraars die een ruit van de dealer niet vergoeden maar bij die van mij gelukkig wel.
    zoals ik al zei 65 euro moest ik betalen net zoveel al bij carglass. ik wil dat imitatie meuk niet in mijn :focus2:
     
  14. Als een auto dealer niet in de lijst met herstellingsgemachtigden van een verzekeraar zit, dan wordt het niet vergoed. Verzekeraars werken veel samen met ketens zoals ABS e.d.

    Heb bij mijn voorgaande Corolla de voorruit een keer laten polijsten bij Glasgarage Zoetermeer (toen dat daar nog kon). Mits niet al te diep werden veel krassen verwijderd :)
     
  15. verwijderd? of opgevuld?

    en waarom kan dat nu niet meer bij die glasgarage dan? :rolleyes:
     
  16. Er werd niets opgevuld en de polijst machine is best duur in gebruik. Op de website van Glasgarage zag ik laatst dat nog maar een paar vestigingen deze machine in gebruik hebben.
     
  17. Zal morgen waarss eens langs de glasgarage rijden, even een expertise vragen aan hun
     
  18. zijn toch best al wat ervaren detailers bezig geweest met het polijsten van ruiten en vaak tot een niet echt geweldig resultaat, vandaar dat ik wat sceptisch ben.
     
  19. Het is alweer jaren geleden dat ik op de Autorai een kortingsbon van Glasgarage kreeg voor het laten polijsten. Was leuk om een keer te proberen.
     
  20. Ik heb toch even behoefte om te reageren,

    Ik heb zelf jaren in de ruitschade gezeten,
    Officieel bezit ik dat bedrijfje nog, alleen doe ik er even niets mee.

    http://www.cleansight.nl/2/index2.htm
    (oude website)

    Ruitschade in de trant van ruitewisserstrepen, zijn vervelende schades,

    Hoe oppervlakkig het ook lijkt,
    een tiende van een millimeter is het diepste wat je kunt verwijderen,

    Binnen de kras- en vlekverwijdering,
    http://www.cleansight.nl/2/index3.htm

    deed ik ze ook, alleen met een ander procede,
    Om aan te geven wat een tiende millimeter is,
    bij een tiende millimeter ruitschade, blijft je nagel er in staan,
    (en dan bedoel ik ook met er in blijven staan!),
    Dus een tiende mllimeter schade binnen de ruitschade, is een vreselijke schade.

    Mij hebben ze ook wel eens gevraagd, ruitewisserstrepen te verwijderen,

    Omdat je daar veel te lang mee bezig bent, was dat kostentechnisch vaak niet interessant,

    Ruitschade in de trant van ruitewisserstrepen wordt normaliter niet vergoed door de verzekeraar,

    Nou werken ze bij Glas garage iets anders,
    Lucy, (zo heet ze,...), schraapt er in feite een hele laag af.

    Ook dit kan natuurlijk alleen bij oppervlakkige schades,
    Te diep gaat ook niet.

    De praktijk is vaak, dat je naast de ruitewisserstrepen, ook heel vaak kleine beschadigingen hebt, wat in feite hele kleine putjes zijn,

    De ervaring leert dan ook, dat ja na het polijsten, misschien toch niet tevreden bent, met het resultaat, omdat je daarnaast dan rest van de schade gaat zien, en je gaat ergeren aan de putjes.

    (de praktijk is zo, dat wanneer je de ene schade hebt verholpen, je aandacht wordt getrokken naar de volgende schade).

    Wat de verzekeraars betreft, is het puur afhankelijk van welke verzekering je hebt.

    Nowadays, is het zo dat verzekeraars steeds meer (prijs) afspraken maken met ruitvervangingen.

    (het was een van de redenen, waarom ik de handdoek maar een beetje in de ring heb gegooid).

    Om een voorbeeld te noemen, bij centraal beheer verzekeringen, kon ik gewoon repareren, voor wat betreft de reparaties van wagenparken,
    terwijl er voor de particulier verzekerden, een bevriezing was voor de no-claim, terwijl mensen ook verplicht waren om naar Autotaalglas te gaan of Carglass.

    Daarnaast veranderen verzekeraars nog wel eens per jaar,...

    Het is dus puur afhankelijk van je verzekeringssituatie.

    Daarnaast wil ik opmerken, dat er geen beperking is tot het repararen van een schade in het gezichtsveld,

    Het is een verhaaltje wat door de vervangers in de markt is geholpen,...

    Je mag zelfs met een schade van een bepaalde afmeting in het gezichtsveld rijden (20 mm), en het is zelfs toegestaan, om met een barst in de ruit rond te rijden,

    http://www.cleansight.nl/apkeisenP1.htm

    Wel is het zo dat er steeds meer landen komen waar je niet met een barst mag rondrijden (duitsland bijvoorbeeld), en dat mijn verwachting is, dat door Benelux wetgeving, dat misschien ook nog een keer in Nederland zal komen.

    Ook is het zo, dat je niet met twee barsten mag rijden,
    of een zgn. afgetakte schade,

    Voor de rest is het zo dat er vervangers zijn, die je eigen risico afkopen, alleen mijn idee is, dat er dan een te hoge rekening naar de verzekeraars gaat.

    Wat betreft de mening over originele ruiten, deel ik die nog niet helemaal,

    Wanneer je je autoruit bekijkt,
    zie je dat er in het folie, een stempel afgedurkt staat, waar bijvoorbeeld in staat, Saint gobain, Pilkington, dat zijn de producenten van de ruiten,
    Daarnaast, staat er dan een logo van bijvoorbeeld Ford in gedrukt,

    Saint gobain tec. kom je ook tegen, zonder ford logo, dit zouden dan de zogenaamde imitatie ruiten zijn,...

    Ik ben van mening, dat deze ruiten alleen maar in opdracht van de ford worden gemaakt, en dat er dan een ford logo in afgedrukt wordt, dit om het verhaaltje origineel te houden,....

    Verder zijn er nog dealers, die je auto neer laten zetten, vervolgens Carglass bellen (of wie dan ook), en zeggen dat je ruit officieel door de dealer is vervangen,...

    Er zijn niet zo heel veel dealers, die daadwerkelijk een vervanging zelf doen,... puur en alleen maar omdat ze er te weinig ervaring mee hebben, en het nou eenmaal specialisten werk is,...

    Mochten er nog vragen zijn,
    altijd welkom,...
     

Deel Deze Pagina