1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Supersonic Focus 1.4i 16V Cool Mag dicht! Slotje

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Supersonic, 14 okt 2012.

  1. Je zal het pas merken als je ook sportkat van 200 Cellen gaat plaatsen wat ik straks ga doen en al een afspraak voor heb ;)
     
  2. maar veel vermogen is er toch niet te behalen met een 1.4 hoor. Tenzij er een turbo op geplaatst word.
     
  3. dat helpt ook geen zak hoor
    heb het ook expres na elkaar gedaan

    het eninge wat dan helpt als je hem dan laat chippen
    maar die vermogen winst is minimaal

    ik heb nu op mijn 1.6 119pk
    en toen die de eerste keer op de testbank
    met dus rvs spruitstuk rvs + 200cell sportcat (is tekoop)
    en ander bogie's + kabels en simota luchtfilter
    had ik 103pk dus voor ongeveer € 800 euro 3pk meer als standaard


    ik zou het dus niet voor het vermogen doen
    meer dat je iets wilt hebben wat niet iedereen heeft
     
  4. Helemaal loco dat spruitstuk haha dikke update!
     
  5. Ja he haha thanx! :)
     
  6. Het is afhankelijk hoe goed en jong je motor nog is! Als die afgetrapt is dan heeft hij nog weinig over ;)
     
  7. Je moet goed kijken op de markt welke producten je koopt soms kan het wel uitmaken! Een turbo is leuk maar de onderhoud daarvan is nog leuker;)
     
  8. Jah die van mij is aardig afgetrapt
    Hij drink net zo olie als benzine haha

    Ik zou zeggen blijven dromen dan komen die pk's zeker
     
  9. Zou je denken of niet? Ik durf te stellen dat mijn oude 1.6 16v minstens nog de pk's had als aan het begin van zijn levenscyclus... (Toen ie nog in mijn wagen zat).
    En geloof mij die heeft het behoorlijk te verduren gehad.
     
  10. Zo jij durft!!!
    1 flinke plas en je motor heeft water leren drinken, ik zou de onderkant afdekken.
    Hoeveel pk heb je al:mrgreen:
     
  11. Ali het idee van je openluchtfilter is goed. Maar zoals Chris al aangaf, dit is wel een behoorlijk risico op deze manier.

    Wanneer je nu een diepe plas raakt slokt het filter water naar binnen en is het klaar met je blok. Daarbij hangt ie nu ook achter je radiateur (warme lucht) voor de efficiency niet echt goed.

    Zelf had ik het filter op de originele plaats gehouden, dan vanuit de ondergril een koude luchtaanvoer gemaakt naar het filter toe. Bij het filter had ik een goed hitteschild gemaakt om warme lucht van de motor enigzins buiten te houden.
     
  12. zo levert K&N standaard hun 57i kit ook.

    Op deze manier ga je PK's verliezen denk ik.
     
  13. Geen idee of K&N hun setjes ook zo levert.

    Weet alleen wel op de manier zoals deze nu is gemonteerd dat dit voor behoorlijke problemen kan zorgen. Mogelijk prestatieverlies is dan je minste zorg.
     
  14. K&N adviseert zelfs om de luchttoevoerslang naar het openluchtfilter toe niet te dicht bij de grond te plaatsen i.v.m. (spat)water!
     
  15. Thanx!
     
  16. Bedankt!
     
  17. Zitten nu al op OZ Titan 17 inch ;)
     
  18. haha gelukkig mocht ik die houden :)
     
  19. zit het draad gat van de lamba sode niet aan de verkeerde kant?
    die hoort toch na de cat te zitten?
    wat ik ook zonde vind rvs spruitstuk en rvs cat met stalen flens (lekker veel nut dan de rest rvs)
    [​IMG]
     
  20. gat voor de lambda zit idd verkeerd, deze hoort origineel achter te zitten :P je kan het ook aan de blauwe kabel links zien :)
     

Deel Deze Pagina