Hi, Heb dit gevonden op Focus Club Social, dus alle credits gaan naar de originele poster van dit bericht: http://www.focusowners-social.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=12526
Bij mijn Focus 2 fase 1 was deze connector niet aanwezig. Ik was dus genoodzaakt om draden te trekken voor de 12 volt aansluiting in de kofferbak.
Was voorbereid in me auto, wel de stekker afgeknipt en een originele geplaats, dus ene met twee aansluitingen en massa bijgetrokken
Bij hatchback niet, bij Wagon wel Ik denk gewoon dat zelfde kabelboom gelegd is als in Wagon. Stekkers zetelverwarming ook al gevonden achter dashboard
Inderdaad dat is de Focus II Fase II, daarom wist ik ook niet of die kabel ging klaarliggen in mijn auto, daar ik een Fase I heb, maar lag er wel degelijk...
Neen hoor een Fase II maar hij dacht dat het in een Fase II zit, het ook wel in een Fase I zou kunnen zitten, dus hebben we gezocht en inderdaad de kabel gevonden aan bestuurderskant
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb zelf hier nog ergens afbeeldingen van iemand die het in zijn MK2 heeft ingebouwd en daarbij was de connector ook voorbereid maar lag aan de andere zijde van de kofferruimte (bestuurderszijde). Ik heb bij mijn auto tot nog toe alleen aan de passagierszijde gekeken en daar was de connector in ieder geval niet aanwezig. Binnenkort maar eens aan de bestuurderszijde kijken.
Lagen aan passagierszijde de twee kabels klaar voor originele achteruitrijsensoren of heb je die al standaard? Met al die auto's dat ik al gezien heb, weet ik niet meer wie wat heeft
Mijn auto heeft ook de voorbereiding voor PDC niet liggen en ook is de bedrading voor het originele alarm niet aanwezig.
Bij Focus_013 lag de kabelboom klaar voor de achteruitrijsensoren, dus van hem was het enkel plug & play. Ook effen zien of van mij het zou klaarliggen EN indien alles klaar zou liggen, dan koop ik op sloop de originele sensoren
Voor diegene(n) die het via deze montage willen inbouwen: De massa draad in de klaar liggende kabelboom is erg dun en niet geschikt om daar een koelkastje op te laten draaien (wel erg vreemd, omdat de plus draad rustig een 1½ kwadraadsdraad is). Beter is het om de massa rechtstreeks met een dikke draad aan één van de twee gaten vast te maken die bovenaan vlak achter de gordel zitten. Hierin zit schroefdraad en er past een M6 bout in.