of naar de dealer en een nood vulhals halen, of zelf iets verzinnen..... Je kunt ook gewoon naar het tankstation gaan en er een tankpistool afsnijden, maar of dat heel lang plezier geeft???
ik pak altijd een lange stok of schroeven draaier hiermee duw ik de klep open en kan ik de additief in de tank gooien met tanken duw je namelijk deze klep ook open
Werner, in de Focus 2 fase 2 zit een easyfuel systeem. Hierbij moet je een buis hebben met de goede diameter anders wil hij niet open. Werkt anders dan bij de fase 1 waar alleen een klepje zit tegen het opspatten van brandstof.
Of een dik plastic blad (bijv. kaft van een magazine) oprollen in trechter-vorm en dit door de klep van je benzinetank duwen zodat die open is en je 'trechtertje' erin blijft steken, en gieten maar....
De 1.4 en 1.6 Duratec motoren hebben een vast vliegwiel. Aan een vast vliegwiel kan in tegenstelling tot een dubbelmassa vliegwiel nagenoeg niets kapot en wordt over het algemeen nooit vervangen. Ik denk dus dat je het vliegwiel zowieso uit kan sluiten als mogelijke oorzaak.
Je kunt op eBay kijken wat NGK TR5B13 kost, maar je kunt ook even bij het Ford onderdelenmagazijn vragen wat finis 1255464 kost.
- 1.6 2005-2010 koper: stores.ebay.co.uk/The-Green-Spark-Plug-Co/....TR5B-13 - 2.0 2005-2008 koper: stores.ebay.co.uk/The-Green-Spark-Plug-Co/....TR6AP13 - 2.0 2005-2008 iridium: stores.ebay.co.uk/The-Green-Spark-Plug-Co/....ITR6F-13 idd niet duur!
Als ik naar the compatibility list kijk zijn ze helemaal niet geschikt voor een fofo2 1.6 uit 2008. Das toch best raar of niet?
De bougies voor de 2.0 16v Duratec HE is op eigen risico kopen. Ze zijn ook niet bedoeld voor je 1.6 16v Duratec.
Het bleek dat de bougies vanaf het begin af aan er nog inzaten, die waren echt aan vervanging toe. Dus heb nu nieuwe Ford bougies in laten zetten. En heb een fles Forté injectiereiniger gratis gekregen (uiteindelijk zal ik hem toch wel zelf betaald hebben maar toch het is het gevoel)