Ik lees overal dat de diesels van ford voorzien zijn met een additieftank voor het bijmengen van een additief t.b.v. het roetfilter. Vandaag de auto op de brug gehad en rondom de brandstoftank (ter hoogte van de achteras ) gezocht, maar ik kan niks vinden. Is na de facelift (2008) dit additief weggelaten ?
2.0 tdci is een psa motor genaamd dw10bted4 (peugeot en citroen) en daar zit hij al vanaf het begin onder dw10a (eerste versie) niet we zitten nu op de 3de versie en ook de zelfde maar dan hybride (dynamo vv voor een wisselstroom generator 3fasen 200volt (wat ook als motor kan dienen)) ford heeft alleen de 1ste generatie overgeslagen en altijd de 2de genomen maar nu to the point bij peugeot is het alleen met additief ivm deze altijd roetfilter hebben die dus ook gereinigd moet worden en ongeveer bij 180.000km officieel vervangen worden ivm hij niet langer mee kan om te garanderen dat elke keer succes heeft het regeneren op focus zit hij zowiezo op en het ziet ongeveer heel veel hetzelfde uit als je twijfeld vraag dealer die weet het makkelijker te vertellen
Heb informatie over de (C-Max) voor de 1.6/2.0 TDCi DPF Roetfilter (af-fabriek) vervangen elke 120.000 km Roetfilter (af-fabriek) vloeistof vullen elke 60.000 km
Bij mijn weten heeft elke 2.0tdci in de focus een dpf ongeacht de markt waar die verkocht is. Het bijbehorend resevoir waar geloof Eolis vloeistof in moet zou bij jou er gewoon moeten zitten. Echter vraag ik mij af wat je ermee wil doen, je moet na het vullen ook de software weer resetten, hier zal je weer goede uitleesapparatuur voor nodig hebben. Overigens is het niet allen Ford, maar ook Volvo, Peugeot, Citroen en Mazda.
Vandaag duidelijkheid gekregen over de tank. Bij mij zit een ander roetfilter gemonteerd, nm. het C-DPf. Dit roetfilter werkt zonder het additief. Dit is bij alle automaatbakken het geval. Ook zit er in de klepje van de vuldop geen magneet, wat er op duidt dat er dus geen additief in hoort !!! Je kunt echter de software zelf wel resetten. k heb hiervoor een handleiding gevonden op internet...
wat kunnen de klanten toch blij worden als ze een peugeot hebben elke 120.000km additeif bijvullen (van 3liter zit er nog 1 liter ongeveer in, op moment van bijvullen) elke 240.000km voor de 1.6 elke 180.000km voor de 2.0 voor de 607 was het de ene motor ook 120.000km tevens valt bij de 1.6 de roetfilter en distributieriem allebei op 240.000km het gaat wel om de exact dezelfde motor, rede niet bekend maar verschillend is het wel, kan zijn dat ford andere waardes handteerd ivm 240.000km de roetfilter 80% van de gevallen storing geeft of andere problemen, en ford op die manier het voorkomt