1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EGR klep functioneert niet meer 100%..

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door _DAVE_, 26 mrt 2012.

  1. Hallo,

    Ik heb een Ford focus 1.8TDCI uit het bouwjaar eind 2005. Tot vorigjaar November heb ik er niets van stukken aan gehad buiten onderhoud.

    Sinds vorig jaar begin December, kwam er op de display motor storing te staan. Na 3 keer bij de Ford garage te komen, kwamen ze tot conclusie dat de EGR klep niet meer 100% functioneert. Dus hebben ze die proper gemaakt (zo goed mogelijk) Maar sinds zaterdag, kwam er terug op de display (motor storing)

    Van morgen heb ik hem weg gedaan, en ze vertelden mij, dat ze best de EGR klep kunnen vervangen. Allemaal goed, maar ik vindt dat ze bij Ford toch erg door rekenen voor dit.

    Het stuk koste +/- 400Euro
    Werk uren 6uurs en 30 minuten (was een raming)
    Eind bedrag zou 750Euro EXCL BTW zijn. (ik woon in belgiƫ dus x 21%)

    Ik kan er niet aan doen, maar dit is serieus door gerekend ! Op internet kan ik zo direct geen prijzen vinden.
    Heeft iemand van jullie hier ook al eens zo'n klep moeten laten vervangen? En enig idee wat dit max. zou mogen kosten?


    Alvast bedankt
    Dave
     
  2. #2 kolere, 26 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2012
    Dus het vervangen van de klep kost 6,5 uur? Dit lijkt mij wel erg veel uren.

    De kosten van de klep lijken mij ook wel erg hoog maar ik ken de prijzen niet dus dit zou kunnen kloppen, inclusief btw 484 euo?

    Dan is het uurloon 65 euro incl, dit is niet erg hoog. Maar nogmaals 6,5 uur zijn wel veel uren. Als ik het goed heb kan je bij de 1.8 de klep niet los vervangen maar zit die vast op het spruitstuk (dit weet ik niet zeker). Als dit klopt verklaart dit wel dat het veel meer uren kost.

    Kan je niet eerst de egr klep deels afdichten en dan de storing wissen en kijken of de storing terugkomt. Gezien de kosten (meer dan 1000euro incl) lijkt mij dit wel het proberen waard.

    Edit
    Ik zie onder mij dat de egr inderdaad op het spruitstuk zit, was tijdens mijn edit even wat anders gaan doen vandaar het tijdsgat:P
     
  3. bij de 1.8 tdci is de egrklep een geheel met het inlaatspruitstuk. om die te vervangen moet ook het uitlaatspruitstuk los. dus de prijs van het onderdeel kan wel kloppen maar 6.5 uur is wel wat te hoog gegrepen naar mijn idee
     
  4. Thanks, ik zal eens rond horen
     

Deel Deze Pagina