1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Benzinepomp focus wagon 1.8 benzine

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door EgbertWagon, 22 mrt 2012.

  1. ik heb een focus wagon uit 2000 met een km stand van 180000
    ik heb de auto particulier gekocht en niet goed opgelet was erg onder de indruk van de goeie staat van de lak en het interieur hij ziet er uit als nieuw !
    nu heb ik hem toch maar even naar de garage gebracht voor controle nu blijkt dat de aircopomp lekt en de wiellager vervangen moet worden ook zijn de achterasrubbers aan vervanging toe en zit er een slechte plek op de einddemper dit alles zou 1400 euro gaan kosten de auto eerst maar weer meegenomen en flink balen dus nu een week later stotterd de auto boven de 120 km per uur steeds iets inhouden zeg maar nu had mijn vrouw de auto mee en sloeg hij direct bij het starten weer af zekering brandstofpomp bleek defect deze vervangen en hij draaide direct weer nog geen dag later weer het stotteren en uiteindelijk weer de zekering geknapt
    gisteren wou hij weer niet starten bij warme motor na een half uur starte hij weer toen ik naar huis wou van mijn werk met een aanhanger erachter was het helemaal bar een boos hij stotterde steeds door heb de focus op het werk laten staan en heb een auto van het werk meegenomen nu breng ik mijn auto morgen naar de dealer volgens hun zou de benzinepomp vervangen moeten worden a 520 euro iemand hier ervaring mee??
    vr gr egbert
     
  2. Blijkt vaker de brandstofpomp te zijn inderdaad, deze gaat steeds meer stroom trekken waardoor de zekering telkens doorbrandt.
    Zou redelijk zelf te doen zijn dacht ik, tank moet er wel onderuit.
    Maar dat zullen wat meer ervaren personen beter kunnen uitleggen.
     
  3. Ik heb de brandstofpomp laten vervangen door de dealer <€520> pfff een hoop geld zeg
    en nu had ik gisteren het gevoel toen ik hem ophield van de dealer dat hij even weer inhield vandaag nog geen last weer gehad dus hoop dat het nu klaar is
     
  4. defecte brandstofpomp

    zo we zijn een paar dagen verder zoals het nu lijkt is de reparatie voor niks geweest de auto stotterd weer net als voor het vervangen van de pomp ook stinkt de auto soms naar rotte eieren het toerental loopt ook vaak op zonder dat je gas geeft dan is het net als je op cruisecontr rijd gas los en toch rijd hij gewoon door en bij ontkoppellen schiet de toerenteller naar de 3000 toeren iemand een idee wat dit kan zijn
     
  5. Rotte eieren: Is slechte verbranding, hoogst waarschijnlijk je bobine. Kenmerken zijn: inhouden, moelijk op toeren komen en rauw motorgeluid.

    In de toeren gaan:
    Het in de toeren schieten gebeurd neem ik aan met koppeling in of stationair draaien? Dan zou je de gasklep eerst is kunnen reinigen, gaat om een focus II maar lijkt er op.
    Verder kan je de stappenmotor schoonmaken of vervangen als die kapot is.

    Verder veel sterkte, lijkt mij een ramp om zo'n auto te hebben gekocht.
     
  6. dag kolere
    bedankt voor je reactie dat is idd een ramp
    het verhoogde toeren begint al bij het starten dan schiet hij direct al naar de 1500 a 2000 toeren en zakt dan ook vrij direct weer naar normaal stationair toerental en als je dan rijd en je gaat schakelen is het net of je nog gas geeft dan schiet hij weer even omhoog en zakt dan weer af volgens de dealer zou de software een update moeten hebben alleen heb ik hier zelf mijn twijfels over
     
  7. Probeer eerst zelf een aantal zaken uit te sluiten.
    Reinig eerst het één en ander en begin daarna pas met het vervangen van onderdelen.
    Een bobine en bougiekabels zijn heel makkelijk zelf te vervangen.
     
  8. dat is ook zo denk dat ik maar is even de bombine enz ga vervangen hebben jullie een indicatie van de prijs van bombine en kabels
     
  9. Ligt aan het merk Bobine kost tussen de 50 en 90 euro oid, kan je ook op internet kopen ze gebruiken bij dit blok 1 bobine en niet 1 per bougie. Kabels en bougies geen idee, zal wel rond de 60-70 euro zijn? Je moet de volgorde van de draden van bobine naar bougie goed onthouden (foto maken), deze moeten hetzelfde worden teruggeplaatst.

    Met een software update ga je het probleem niet oplossen lijkt mij, zonde van het geld. Als je toch al veel geld bij ze hebt uitgegeven kunnen ze dit toch sowieso wel even als service doen?
     
  10. Kan ook duiden op een kapotte katalysator
    Suc6
     
  11. dan moet ik maar is even de bobine gaan vervangen zal is even kijken waar ik deze ga bestellen hoop toch niet dat de kat ook kapot is want dan word het een dure wagen zo met elkaar
     
  12. Je kat kan kapot gaan van rijden met een kapotte bobine;), mocht je bobine daadwerkelijk kapot zijn.
     
  13. zijn nu een paar dagen verder maar het stotteren lijkt nu over nog geen last weer gehad wel lopen de toeren op bij ontkoppelen ook bij het starten gaat de toerenteller naar de 3000 toeren en ook tijdens het rijden heb je soms het gevoel dat de auto op cruise staat dan hoef ik geen gas te geven en toch blijft hij doorrijden ong 30km p/u kan dit ook de bobine zijn of is dit wat anders
     
  14. Voor dit euvel zou je kunnen kijken naar de stappenmotor en gasklep.
    In het 'how-to' topic staat uitgelegd hoe je deze het beste schoon kunt maken.
     
  15. Klinkt gewoon als valse lucht,check de rubberslang onder je inlaatspruitstuk!Heb het zelf ook gehad een paar weken terug en had ook het hele riedeltje afgelopen.Voor een paar euro was ik klaar>
     

Deel Deze Pagina