1.6 TDCi 110pk RVS pijp i.p.v. roetfilter en uitlaat?

Discussie in 'Performance' gestart door gerardTDCI, 21 feb 2012.

  1. onlangs was ik bij Nicky voor wat onderhoud en toen leek het erop dat het roetfilter reeds is vervangen. (km stand 103.000km)
    navraag bij de div. dealers waar die in onderhoud is geweest leverde echter geen duidelijk antwoord op dus moet ik er binnen een kleine 20.000km aan geloven en moet die vervangen worden dus :nocheer:

    nou lijkt het mij wel wat om een RVS uitlaat eronder te hebben (bijv. van EPS) en heb ik dus een aantal vraagjes,
    is dit mogelijk vanaf de turbo af of moet ik het roetfilter eerst leeg laten "kloppen"? (op het roetfilter zitten natuurlijk wel meetpunten)
    als het roetfilter komt te vervallen heb ik dan problemen met APK?
    hoe zit het met de registratie bij de RDW? (ik heb milieuklasse R en snap niet echt wat dat nu inhoud. zie hier: https://ovi.rdw.nl/Uitleg.aspx?item=Milieuclassificatie&popup=1)
    ik denk dat ik met een totale RVS pijp goedkoper/evenveel kwijt zou zijn dan wanneer ik een nieuw roetfilter laat monteren. (iemand ervaring?)
    ik weet dat er goede ervaringen zijn met EPS, echter is dat voor mij wel een eindje rijden (geeft ook niet, daar heb een fijne :focus2: voor natuurlijk ;)) maar zijn er nog andere bedrijven die dit soort RVS uilaten ook op maat maken bij mij in de buurt?
    hoop vragen allemaal maar ik hoop dat jullie wat imput hebben voor mij om tot een wijs besluit te komen.
    alvast bedankt voor de reactie's :thumbs:
     
  2. Als er geen roetfilter gemonteerd is, ziet het motormanagement dit, waarna het motorlampje gaat branden en de auto in noodloop gaat.
    Vervolgens wordt je met je dikke RVS pijp ingehaald door een Daihatsu Quore.

    De betreffende storingen zijn afkeur apk (vanaf april dit jaar).
    Je kunt er ook mee blijven rijden tot het motorlampje gaat branden omdat het filter verstopt is, grote kans dat dit pas 20-40 duizend km na de vervanginstermijn is.
     
  3. Of je gaat naar een chiptuner, die de roetfilter zooi weg-programmeerd.
     
  4. Lars, doet elke tuner dit?
    weet jij wat zoiets kost?
     
  5. Er zijn er veel die beloven dat ze dit kunnen, maar uiteindelijk hoor je dan vaak "Oh die ford software is wel heeel goed beveiligd"

    Maargoed als jij er een weet die dat kan is dat zeker een optie..
     
  6. dus dan zou ik pas aan de beurt komen bij 140-160 duizend km?
    en dan...moet ik zeker heel snel naar de garage, of gaat die dan ook in noodloop?
     
  7. Ik weet dat Fasttech veel Peugeot's doet, maar of ze Ford kunnen weet ik niet.
    Maar ATM heb ik laatst gevraagd; ze zeggen dat ze het kunnen.
     
  8. ok thnx voor de info Lars :thumbup:
     
  9. Als je dan toch bezig gaat met dat spul, meteen de banjobout meenemen?
     
  10. yep als alles mogelijk is wel, eerst nog maar is e.e.a uitzoeken ;)
     

  11. ....volgens mij hebben wij hierover een maandje geleden nog contact gehad van het hoe en waar. Heeft dat je niet verder geholpen?
     
  12. wij, contact gehad :confused:
    heb wel ff je berichtje opgezocht in het topic performance-mogelijkheden chiptuning en dat hou ik ff in de gaten als jij wat meer weet over het DPF als je bij Bruno bent geweest :thumbup:
     
  13. Je hebt mij toch echt een pm/dm gestuurd op 11 januari om 12:01 en het was inderdaad nav het topic over chiptuning.;)

    Maar wat al reeds eerder is gezegd, je kan een rvs vervangingspijp laten maken, je moet dan wel de dpf laten "weg" programmeren. Het hoeft trouwens niet persé EPS te zijn, anderen zouden dat ook moeten kunnen. Je zou het zelfs "stealth" in kunnen laten bouwen door je dpf leeg te halen en daarin een pijp lassen of hem gewoon leeg laten.
     
  14. haha..idd Jeoffrey, was me ff ontschoten :oops:
    ga hier en daar wel ff informeren wat e.e.a. kost en dan ga ik je natuurlijk op de hoogte houden hiervan.
     
  15. Ik vind het wel begrijpelijk wat je wil doen, de kosten die je al particulier aan een roetfilter hebt zijn buitenproportioneel hoog. Toch zou ik dit niet te veel in de openbaarheid gooien;).

    Je pleeft naar mijn idee sowieso een mileudelict en je hebt kans dat de auto wordt afgekeurd als hierop wordt gecontroleerd (auto voldoet niet meer aan de typegoedkeuring).

    Ik verwacht dat de apk norm voor affabriek filter diesel snel strenger zal worden:P, waarom dat nu al niet zo ik begrijp ik ook niet.
     
  16. Volgens mij is dat al aangescherpt, maar ik zal dat morgen even nazoeken..
    Ik zou in ieder geval het roetfilter wel laten zitten, maar dan leegslaan of pijp er in..
     

Deel Deze Pagina