1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

speciaal gereedschap kleppen stellen ? 1.8 tdci

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ffdf, 29 jan 2012.

  1. #1 ffdf, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2012
    Ik ben toe aan het stellen van de kleppen van mijn 1.8 :tdci:, '02, 85 kW.
    Nu heb ik in het wphb gezien dat er speciaal gereedschap voor is.
    Maar van de prijs, 2 x € 75 :butt: , voor 1 stelplaatjestang en 1 "kleppen-omlaag-druk" beugel :schater: ( ja, ja mooie beschrijving, maar iets anders kan ik er niet van maken)
    vind ik toch wel een beetje belachelijk veel:-x

    Heeft er iemand iets bedacht, of voor een klein prijsje te koop, wat ik ik in de plaats hiervan kan gebruiken ?:?
     
  2. Waarom moeten de kleppen gesteld worden als ik vragen mag?
     
  3. #3 ffdf, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2012
    Nou, volgens het WPHB zou dit om de 60.000 km moeten bij de diesels van na oktober 2001.
    De diesels tot september 2001 om de 45.000km
    En de benzine uitvoeringen om de 150.000 km
    Bij de 2.0 Duratec St, moeten er nieuwe (dikkere of dunnere) stoters in als de afstanden niet meer goed zijn.


    Aldus Dr. H.R. Etzold, gediplomeerd Ingenieur Voertuigtechniek in het boek "So wird's gemacht, Pflegen-warten-reparieren"

    Ik dacht dat er in de :tdci: van mij hydraulische stoters in zaten, niet dus :shock:
     
  4. Tjah... Het zou wel moeten, echter heb ik het bij ons in de werkplaats nog niet meegemaakt dat de kleppen na controle ook echt afgesteld moesten worden...
     
  5. @TS: Mijn benzine Focus 1.6 16v met nu zo`n 260.000km heb ik de kleppen echt niet hoeven te stellen. Zo`n 10.000km geleden is de klepspeling gemeten. Je kan ze laten na meten, maar weet zeker dat er niks aan de hand is.
     
  6. Dat bedoel ik, heb ze al met 350.000 km en meer gezien die nog als een trein liepen, zonder dat de kleppen ooit gesteld waren.
    Maargoed als je het toch wilt doen houd ik je vooral niet tegen, misschien wil je plaatselijke ford dealer je het gereedschap lenen, maar ik vermoed van niet.
     
  7. Ook mijn ervaring is dat zowel de 1.8 tddi als tdci de kleppen niet gesteld hoeven te worden.
    Mijn oude tddi blok had bij 160.000 de eerste controle en daar was niet mis mee.
     
  8. Meten zal in ieder geval een goed idee zijn denk ik zo met 280k op de klok.;)
    Tenslotte is meten, weten :rock:
    Nog ff vraagje: zit er een papieren of rubberen ( herbruikbare ) klepdekselpakking tussen ?
     
  9. rubber, en als je hem terugzet en hij lekt niet, is hij herbruikbaar :P
     
  10. Inmiddels ( ja, ja 1,5 jaar na dato) :oops: , toch ff, na 305k, de kleppen gecontroleerd.
    En wat dacht je, alleen de 1e klep week 0.05 mm af van het ideale, maar toch binnen de fabrieks toleranties :cheer:
    De rest stond precies met 0,0 afwijking:rock:

    Dus deksel er weer op en rijden maar :sturen:
     

Deel Deze Pagina