Een how-to om Eibach's te monteren? Niet dat ik er wat aan heb (ontbrekende gereedschappen) maar dat is voor menig hier wel interessant!
Haha, laat maar eens zien dan hoe een prof dat doet Zeker met 2 van die draadeind spannertjes en/of spanbandje :p
Als je een standaard onderstel hebt is het idd 3cm. Maar de Rally Edition en Futura hebben een 'sport onderstel' en daarmee ligt de auto al 15mm lager. Dus uiteindelijk is de verlaging 15mm.
vandaag maar eens de focus verlagen.. vanmorgen om 9uur begonnen! eerst de voorzijde maar. alles ging lekker los! geen tegenslagen.. totdat ik rechtsvoor de veerpoot onder de auto weghaalde... vlogen de kogellagertjes me alle kanten op... hoort niet zo.. lager stuk. chips... gelukkig lag in ons filiaal in coevorden een nieuw veerpootlager. deze snel opgehaald en gemonteerd. achterkant ging mooi snel en om 13u stond de focus weer buiten. heb de hoogte voor en na de tijd opgemeten maar hij is echt 3 cm verlaagd!!! dit met een sportonderstel! had 1,5 cm verwacht. niet dus! dus goed te spreken over!! focusje rijd mooi strak en vind hem niet al te stug! foto`s volgen
Yup! ook toen lag er in Coevorden een nieuw lager Is dit fabeltje ook weer uit de wereld geholpen. Het werd ook al gezegd over de focus 1, maar dit klopt uiteraard ook niet.
Dat zou dan betekenen dat een Focus zonder 'sport' onderstel (Ghia/Titanium) meer dan 30mm zakt..... toch??
mogelijk dat rally edition en futura een stuggere veer hebben dat wil zeggen een fractie dikker meer wikkelingen denk ik niet verder is het altijd raadzaam als er iets wijzigd aan het veersysteem de wagen uit te lijnen maar je moet wel kijken naar wat valt uit te lijnen dus alleen de spoorstokken voor en achter aan de veerpoot kun je niks afstellen enige manier is goed monteren onderste bouten van de veerpoot naar achteren douwen en dan vastzetten, is wat ik altijd doe