1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door schwalbe, 23 dec 2011.

  1. Hallo allemaal,sinds net is mijn koppelingspedaal nutteloos geworden,ik kan hem intrappen maar doet helemaal niets meer.Ik heb heb nog niet gekeken onder de kap maar vroeg me af wat het meeste voorkomt.
    Drukgroep?Geen rare geluiden gehoord.
    Vloeistof?Druk werd wel langzaam minder.
    Platen versleten?Wie heeft er een idee.
    Het is een focus uit 2002 1.6 met 163000km.
     
  2. Kunnen verschillende dingen zijn.

    Hoofdkoppelings cilinder
    Hulpkoppelingscilinder
    Vloeistof lekkage bij een van deze 2 of de leiding die ertussen zit.
    Drukgroep kan stuk zijn.

    Er zal dus eerst naar gekeken moeten worden anders is het echt een wilde gok.
     
  3. Er zit toch ook nog een kabel tussen, ligt die er niet vanaf, of teveel uitgerekt?

    Of sla ik de plank nu ff geheel mis?
     
  4. De plank mis? Je mist een heel bos:P

    Focus heeft geen kabel maar een hydraulisch koppelingssysteem.
     
  5. Oke duidelijk,:shut: ik zeg niks meer over auto techniek................... :weird: :neu_ugly:

    Is beter voor de mede forumers:respect:
     
  6. Net even gekeken en zag een hoop olie aan koppelingskant hangen.Lijkt op hoofdkoppelingscilinder.Vanaf welke kant is dat makkelijker te bekijken?Wiel eraf of van onder sleutelen?
     
  7. Om bij de hoofdkoppelingcilinder te komen moet de versnellingsbak verwijderd worden. Pas als de versnellingsbak er af is kan je bij de cilinder.
     
  8. Dat is niet zo mooi,weet ik waar de kerst bonus heen gaat.
     
  9. Nog even een vraagje,als ie lekt en de druppels hangen aan het blok kan het dan zijn dat alleen het slangetje lekt of kan de olie ook van binnen naar buiten lekken.
    Dit ivm uitsluiten vanhoofdkoppelingscilinder of een simpel slangetje.
     
  10. In theorie zou het ook een leiding kunnen zijn maar ik denk dat om hier achter te komen en dit te repareren je ook de versnellingsbak zal moeten verwijderen.

    Overigens is het geen olie in het koppelingssysteem maar remvloeistof. Het koppelingssysteem is gekoppeld aan het remsysteem en gebruikt hetzelfde reservoir. Als de koppelingscilinder uitwendig lek is moet het niveau van de remvloeistof dus ook gedaald zijn.
     
  11. en dan roepen dat de wijzen uit het oosten komen :baeh:

    nu weer :ontopic:
     
  12. Ik kon 200ml remvloeisof bijvullen ongeveer en er kon nog meer in.
    Vandaag of morgen ga ik proberen hem op druk te brengen.
    Ik denk(hoop) dat het uitwendig lek is bij die zeskant moer aansluiting op het blok,vooral omdat ik de vloeistof aan de onderkant van het blok zie hangen.
     
  13. Je kunt er vanuit gaan dat dat niet het geval is, meestal is de hulpcilinder (ook wel druklager) defect, en moet de bak gedemonteerd worden.
     
  14. als de vloeistof onderaan de motor hangt, kan je er wel vanuit gaan dat je Hulp cilinder lekt, dus dan moet de versnellingsbak eraf, en kan je beter ook meteen de koppelingsplaat en de drukgroep vervangen....
     
  15. Auto is weggebracht samen met de kerstbonus,gaan we in elk geval goed het nieuwe jaar in.
     

Deel Deze Pagina