zekering steeds kapot

Discussie in 'Electronica' gestart door D.S., 16 nov 2011.

  1. hallo,

    ik heb een probleem met mijn ford focus 1.8 16V Ghia.
    zekeringnummer 32 blijft steeds kapot gaan. eigenlijk nooit echt problemen mee gehad en nu blijft die steeds kapot springen. het vervelende is dat het gaat om de zekering die de volledige verlichting van binnen verzorgd (dashboard en bedieningspaneel gedeelte) maar nog erger ook het licht en remlicht aan de achterkant van de auto, niet erg veilig dus.

    Suggesties...??
     
  2. Gaat deze bij een bepaalde handeling kapot? of gewoon willekeurig?

    Anders bij die handeling lampje voor lampje uitsluiten.
     
  3. controleer je kentekenplaat verlichting eens ;)
     
  4. +1! Komt heel vaak voor!!!
     
  5. wanneer ik de lichtschakelaar indraai dan springt die kapot.
    nadat ik de eerste keer een nieuwe 10A zekering erin plaatste en ik draai de schakelaar in springt die pats in 1x week kapot. vervolgens heb ik eens geprobeerd een blauwe 15A zekering erin te zetten en dat is 1 avond goed gegaan en gisteravond wil ik weer wegrijden en in eerste instantie met inzetten alles goed en na een seconde of 10 was die weer eruit gesprongen.
     
  6. denk je dat die overspanning geeft waardoor die springt? ik zal eens doormeten.
    kan het ook nu met de koude periode te maken hebben?
     
  7. Is niets voor niets met 10A gezekerd... Straks brandt je een paar draden op, ben je verder van huis.
     
  8. heb je gelijk in. het was dan ook een test om te kijken of die hiermee wel in zou blijven of ook meteen eruit knalde. en het was een noodoplossing want het was donker en ik had geen 10A meer in de auto wel een 15A en tja moest toch thuiskomen met verlichting.
    en die 5A verschil zullen de kabels niet van doorbranden...
     
  9. nee hij maakt denk ik sluiting met de kofferklep. eruit klikken beide. zekering erin en proberen ;)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  10. Kijk hier toch heel erg mee uit. Je kabels zullen vast zo snel niet doorbranden maar eventuele verbruikers die op de kabel zijn aangesloten wel ;-)
     
  11. thanks!
    ga het straks proberen.
     
  12. Het is 50% meer stroom die erdoor gaat. Dat is nogal wat hoor. Thuis zeker je een 16A groep ook niet af met 24A.
    Zou er heel erg mee uitkijken.
    En als jij de fabrikant was en je kon besparen op de kosten van een kabel (10A of 15A) dan zou je dat toch doen? Ik bedoel het ding is gezekerd met 10A dus waarom zou de kabel veel meer aan moeten kunnen...
     
  13. kortsluiting in de kentekenplaat verlichting door vocht komt redelijk vaak voor
     
  14. Is kabeltje die ergens ontbloot is en inderdaad de binnenkant van de kofferklep raakt.. Heb t ook gehad en opgelost door de kabeltjes te wikkelen met tape voor elektrische draden. heb ook de binnenkant van de klep geisoleerd met van die geluidswerende matten die je er in kan kleven..

    grtz Joris
     
  15. En nog opgelost?
     
  16. ik heb van het weekend eraan gewerkt maar helaas.
    de kentekenplaatlampjes heb ik even eruit gelaten en alles afgeisoleerd en nu blijft de zekering van die groep wel in maar 2 andere zekeringen zijn nu ook weer eruit gesprongen en dat is de elektrische ramen groep zowel voor als achter en de remlichten. dus ik denk dat ik maar eens erna op zoek ga of de massa wel in orde is, zou ook een logische oorzaak zijn.
     
  17. Van een slechte massa springt de zekering er normaalgesproken niet uit.
    Welke zekeringen zijn er nu dan extra uitgesprongen?
     
  18. toen ik van het weekend eraan ben begonnen waren dus 3 zekeringen eruit.

    de zekering van dashboardgedeelte (instrumentenpaneel / tellergedeelte) waar dus ook de achterlichten opzitten en kentekenplaatgedeelte nr. 32 is dat geloof ik

    de zekering van de remlichten

    de zekering van de elektrische ramen. niets meer kon bediend worden en ook de raamvergrendeling.

    nou alle zekeringen dus vervangen en dezelfde dag nog zijn die van de remlichten en elektrische ramen weer kapot. die nr 32 is wel nog goed, tenminste gisteravond.
     

  19. herstel...
    zekering 32 ook weer eruit. dus weer terug bij af
     
  20. zekeringen probleem

    hallo,

    ik blijf het probleem houden dat continue zekeringen blijven springen. daardoor heb ik continu geen achterlicht en remlicht en kan de elektrische ramen niet bedienen.

    ook krijg ik de ruitenwisser achter maar niet aan de praat. motortje heb ik getest en die is in orde.

    kan dit met een slechte massa allemaal te maken hebben in het achtergedeelte van de auto?
     

Deel Deze Pagina