Ford Focus 1.4 16V Cool Edition

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rogé M, 17 okt 2011.

  1. Zow, die USA Focus mag er ook wezen!

    Domo mag wel eens een nieuwe camera gaan kopen... :schater:
     
  2. #762 andy.m, 25 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2012
    kijk dat is laag !! daar kan de jouwe nog een puntje aan zuigen :rock:
     
  3. Heb je al een rebuild gepland?
     
  4. Had ik dat niet al gezegd?
    Anders zeg ik het nu nog eens haha! :mrgreen:

    Ná de winter ga ik op 15'' Ford Escort velgen op 195/45/15 rijden, dan komt mijn auto al meteen 2,5cm lager te liggen en daarbij wil ik een kleinere wheelgap dus dan komt mijn auto nog eens een centimetertje lager te liggen dus dat komt allemaal goed! :cool:

    Daarbij is die USA Focus stance laag terwijl de mijne functioneel laag wordt/blijft! ;)

    Yessir, lees maar eens een paar pagina's terug daar zie je mijn aankomende plannen en ik zet er geen haast achter maar volgend jaar rond deze tijd is de auto hopelijk toch al flink aangepakt op het gebied van de remmerij en het onderstel en dan hoop ik ook aan een engine-swap te gaan beginnen!
     
  5. heb je achter ook nog schroefdraad over?
     
  6. Functioneel laag rijden bestaat niet, het is plat of hoog rijden

    Gooi je auto nu is 3,5 of 4cm naar beneden op je 16ers, want op 15inch gaat het er echt niet uitzien, dan rij je misschien laag maar dan heb je een mega gat tussen je band en je kas

    + als je op 15inch gaat rijden met die maat is jou uitspraak van functioneel verlagen ook van de baan :P

    @ST130 denk niet dat hij nog veel lager kan achter zonder ze stelpotten er tussen uit te halen
     
  7. Yessir! :mrgreen:

    Nou, het probleem is dat als ik op 16'' 3 of 4 cm. omlaag ga, dan gaat ie gegarandeerd aanlopen... Niet erg handig op de Nurburgring in der Carrussel of als je Wipperman in komt rijden... De reden dat ik voor 15'' inch ga is omdat het lekker function is, ik kan lager zonder té veel aan te hoeven lopen en die tatti allemaal...

    Tuurlijk, ik zal zeker een keer aanlopen of schrapen, maja, you win some, you lose some!

    Maar, wacht maar gewoon even fijn de updates stuk voor stuk af, ik doe mijn best om er een leuke straatkart van te gaan maken en de eerstvolgende update zal zwarte (circuit-use) Powerflex PU-bussen zijn! :cool:
     
  8. Ooh btw, voordat ik het vergeet:
    [​IMG]
    Mijn wintermodus ala Ghetto :mrgreen:
     
  9. #769 andy.m, 26 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2012
    Lol wat je nu zegt klopt niks van, als je op je 16" 4cm lager gaat loop je aan maar als je op 15" gaat rijden loop je op je bodem aan ? Als ik op een circuit zou rijden met me auto loop ik liever een keer aan op me banden dan op me bodem, als je op het circuit op je bodem aan loop dan komt je auto omhoog waardoor hij anders gaat reageren, als je op je banden aanloop dan slijten je banden weg maar blijft hij wel normaal bestuurbaar

    Ik ben een leek in over het circuit rijden maar ik loop liever aan op me banden dan op me bodem :)
     
  10. Nou, die bodem zal echt niet aanlopen hoor...
    Echt niet... Hooguit dat de uitlaat een beetje schraapt als ik de Carrussel uitrij of als ik Adenauer Forst iets te hard in zou rijden en de chicane een tikketlje teveel meepak...

    En luister, zou de bodem wel aan lopen, dan pas ik wielen setup wel weer aan...
    De beste set-up creeeren doe je puur door te testen zodat je alles nog een beetje kan fine-tunen!

    Zoiezo ga ik écht het onderstel en de remmerij flink verstevigen en verbeteren volgend jaar en als ik daarmee klaar ben dan ga ik langzaam beginnen aan een engine-swap, maja, dat duurt nog wel even! ;)
     
  11. @Roge; Ik zie dat je voor PU bussen gaat. Tip ga niet voor POWERFLEX.
    Deze gaan zelfs bij normaal straatgebruik snel naar de bliksem.
     
  12. Hmm okee, maar waar moet ik dan wél voor gaan? ;)
     
  13. Oke succes dan met je fine-tunen

    Zal je alleen 1 tip geven, doe je blok en onderstel te gelijk anders kan je opnieuw beginnen als je het blok er later in wil zetten en als je voor een st170 blok gaat kom je niet uit om op 15inch te rijden, de standaart st remmen passen al niet met 15inch, is beetje zonden als je dingen dubbel moet gaan doen he :schater:
     
  14. Schatje, er zijn genoeg écht goede, bijvoorbeeld Wilwood geventileerde, gegroevde schijven te krijgen... Denk je dat ik daar nog niet aan had gedacht? Ik buig me zelfs over welke remslangen ik nodig heb voor de geheel nieuwe remmerij...

    Maar zoals ik al zei, ik wil me eerst concentreren op het onderstel en de verstevigen, dus, wat zijn de opties qua een rolkooi en qua swaybars en strutbars, dat vind ik nog het allerbelangrijkste aan allemaal, stevigheid! :cool:

    En je kan het wel tegelijk doen, maar wat denk je dat ik verdien?
    Meer dan de Balkenende norm? :schater:
     
  15. #775 Rogé M, 2 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2012
    Hehe, ik kwam nog een leuke foto tegen van de toerrit in Limburg in de zomer:
    [​IMG]
    *Dit was wel nog in z'n oude stijl, vóórdat ie naar Gert-Jan ging en alles netjes in kleur mee was gespoten!
    :cool:
     
  16. Is dat een blikje Go Fast waar je motorkap mee omhoog houdt? :schater:
     
  17. Dat heb je goed gezien!

    Het was puur even voor de grap (stereotype tjoenert alleszz)
    én daarbij kon mijn ubersterke Focus even lekker af koelen na een leuk stukje gereden te hebben! :mrgreen:
     
  18. Hej Roger heb je fotos van je interieur , ben er eigenlijk benieuwd naar hoe het eruit ziet
     
  19. Heeeey, die zal ik binnenkort even maken want in Februari komen mijn QSP-racestuur met D1-spec carbon snap-off en vaste Sparco-kuipstoelen met Schroth-racing 4-punts gordels in de auto en achter gaat het interieur er al uit!

    Waar ik wel alvast een foto van heb zijn mijn nieuwe velgen die ik Zaterdag op kan gaan pikken van de spuiter:

    [​IMG]
    *Het gaat hier om 15'' Ford Escort velgen die zijn gestraald en in de originele kleur zijn gecoat!
     
  20. Ben je uitgekeken op je oude velgen? Vind de BBS look juist gaaf.
     

Deel Deze Pagina