1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus 1.4 16V Cool Edition

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rogé M, 17 okt 2011.

  1. #741 Rogé M, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2012
    Nouja, dat moet ik écht even uitvogelen want ik ga de 18e een nieuw, leuk setje velgen halen die ik voor het circuit ga gebruiken! Het worden 15'' velgen van een Ford Escort, die 5-spaaks en die gaan ingepakt worden in Toyo Proxes R888 195/45/15! Waarom 15''? Dan kan ik nog 3cm lager en ik vindt die velgen onwijs vet! :cool:

    Dus ik wil eigenlijk de maximale remkracht die er voor 15'' te krijgen is!
    Volledig rondom gegroevde schijven met goede remblokken will do the job! :mrgreen:

    Daarbij, zo verstandig ben ik dan ook nog wel, komt er voor dagelijks nóg een setje velgen bij die ook nog in worden gepakt in 195/45/15 maar qua type velgen en type banden ben ik nog niet helemaal uit!

    Ik ben blij dat je het zegt! Ik had al onlangs wat gegoocheld en toen kwam ik uit op Powerflex...
    Maar wat is jou advies dan? Want op kwaliteit en veiligheid bespaar ik niet! ^^
     
  2. Lager geeft niet altijd een betere wegligging... Maar gave auto, al zou ik als je veel trackdays doet wel eerst de motor aanpakken (of al een begin maken buiten de auto). Maar da's mijn mening.
     
  3. Ik ga dit volgen, vooral t advies van de PU rubbers van de mensen hier.
    Heel stoer om eerst wegligging aan te pakken, lager is niet altijd beter, rubbers en dergelijke is veel meer uit te halen.
     
  4. Oh nog een klein ding wat me te binnen schiet.
    Als je de remmen en het onderstel gaat aanpakken, hou je dan al rekening met het eventuele extra gewicht van een motorswap? Zou zonde zijn als je over 1,5-2 jaar weer alles moet aanpakken.
     
  5. #745 Rogé M, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2012
    Nou, dat zegt iedereen, maar mijn mening: Hell no!
    Ik verkies veiligheid, dus onderstel en remmerij vér boven een dik blok, dat blok dat komt wel!

    Daarbij heb ik nu 138k op de teller dus ik vindt het nog nét wat te vroeg om dit blok te swappen én daarbij kan ik nu nog lekker oefenen met mijn bochtenwerk en met de ideaale lijn met een 1.4tje.

    Vergis je trouwens niet, ik rij wel even netjes 9:58 op de Nurburgring, nu moet ik wel zeggen dat ik écht alles mee had! Vrijwel niemand op de baan, ik heb alleen een Suzuki Swift die je kan huren daar ingehaald, het was 35 graden, het circuit was zelf boven de 60 graden, de bandjes waren lekker warm dus die plakte goed! Maar dat zijn wel de soort tijden waar ik naar streef, ónder de 10 minuten op de Ring! :cool:

    Indeed en daarom wil ik ook de beste PU rubbers die er te krijgen zijn en niet van Heuts show & shine kwaliteit ofzo...

    Thanx voor het advies maar ik ben daar al echt serieus bijna elke dag over na aan het denken hoe ik dat aan ga pakken! Als ik namelijk de achterbank eruit zou halen om er een (gedeeltelijke) rolkooi of iets dergelijks in te gaan zetten dan wordt de achterkant lichter. Als ik dan vóór een nieuw, sterker blok erin zou swappen, dan wordt de voorkant zwaarder dus dan wordt mijn gewichtsverdeling ook meteen anders...

    Nu ben ik wat rond gaan speuren naar wat carbon onderdelen voor de neus om de neus van tevoren iets lichter te gaan maken om zo toch iets dichter bij de ideaale gewichtsverhouding te komen en ik weet dat er voor de Focus MKI een oem-stijl carbon motorkap te krijgen is én ik weet ook dat je in Engeland oem-stijl carbon zijschermen kan krijgen, daarbij laat ik, (ik weet het, het is iets kleins maar dat doe ik nu ook en nu merk ik het al) ook het reservewiel + krik achterin liggen zodat het kontje niet té zenuwachtig wordt!

    *Uiteraard zou ik die oem-stijl carbon zijschermen mee spuiten in de kleur van de auto zodat het er wat beter uitziet! :mrgreen:
     
  6. Als je auto zenuwachtig word met reservewiel en krik , dan moet je m is na laten kijken en repareren
     
  7. Ey Roge leuke plannen die je met je focus heb;) ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
    Misschien een idee'tje om je motorkap zelf te maken??
    Hier een goede how to ervan;)
     
  8. #748 Firess, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2012
    welk blok zou je erin willen leggen? de 1.6?? want dat gewichtsverschil is te verwaarlozen.

    Het is het beste om je "rolpunt" zo dicht mogelijk bij het wegdek te hebben. Als je je auto te veel verlaagd kan het zelfs zo zijn dat je rolpunt onder het wegdek komt en dan krijg je precies hetzelfde als wanneer het er boven ligt.

    Laat je auto btw eens wegen. Weet je gelijk wat je verdeling is.
     
  9. Nee, nou juist niet!
    Als ik de Nurburgring op ga dan haal ik het onderste gedeelte van de achterbank er altijd uit en dan klap ik de bank plat en als ik dan ook nog de krik en het reservewiel eruit haal dan gaat ie echt veel meer schuiven in de bochten dan als ik die erin laat liggen, snap je? ;)

    Achja, ik doe mijn best, althans, dat probeer ik!
    Hmm jaa, dat zou ik even moeten kijken, dat zou ook niet eens zo dom zijn want dat scheelt een hoop geld! Bedankt voor de tip!

    Het liefst wil ik toch voor een 2.0 (Ja, een ST-blok) gaan!
    En ja dan kan ik ook een ST kopen en alles overzetten maar ik heb toch een bepaalde band met mijn Focus dus ik ga liever verder met mijn Focus ipv. nu een Focus MK1 ST te kopen! :mrgreen:
    Jaa, de auto gaat iets lager maar niet té laag!

    Jaa dat wil ik trouwens ook, om even de auto een keer te laten wegen en om op basis daarvan mijn plannen uit te werken want dan weet ik ook een beetje wat ik moet doen om dichterbij de 50/50 ratio te komen!
    :thumbs:
     
  10. Heb je al sport schokdempers of alleen de verlagingsveren?
     
  11. KW-schroefset ooh yeaah! ^^
     
  12. Ah, natuurlijk ;)
     
  13. Leuke plannen Rogé.
    Zelf heb ik een anti-roll kit er al opzitten. Deze heb ik toen bij Dennis RS besteld.
    Hierbij krijg je 2 dikkere stabilatoren aan de onderkant. 1 voorkant en 1 achterkant.
    Had daar ook een strutbrace gekocht voor boven voor. Deze is ook rood, ben alleen het merk ff kwijt.
     
  14. Vertel me daar eens heel gauw meer over!
    :thumbs:

    Want hier ben ik écht wel in geinterresseerd hoor!
    Met eigenlijk alles wel wat je zojuist heb opgenoemt, daar kan ik zeker wel een leuke wegligging mee behalen! :D

    Zou je me anders even na kunnen gaan wat voor merken dit betreft en waar je deze destijds hebt gekocht, dus:

    - De antiroll kit (2 stabilatoren);
    - Strutbrace (Ik wil zelf eigenlijk OMP);

    Vooral die antiroll kit lijkt me heel erg belangrijk omdat je voor áchter voor de MKI Focus al niet heel veel kan krijgen wat betreft een swaybar en een strutbar en dergelijke snap je? ;)
     
  15. Kleur boeit me niet, functie wel! ;)
    Kan altijd gewrapt of gespoten worden! :cool:

    Die site had ik trouwens al ooit bekeken en ik had laatst ook al zo'n site bekeken van Eibach dus je kan er zoiezo op rekenen dat er goed spul, op, onder, naast, langs en in mijn auto komt! Die honkie tonkie rotzooi hoef ik allemaal niet! :mrgreen:
     
  16. Nog even een foto door Domo Photography:
    [​IMG]
    :mrgreen:
     
  17. Nou daar had die van jou zo kunnen staan :mrgreen: alleen dan zonder die dak dragers :nocheer:
     
  18. Jaa nou, dat is gewoon mijn Amerikaanse broer volgens mij haha! :cheer:
    Die dakdragers dat is gewoon standaard in Amerika in de Canibeat en Royal Origin scéne, dat is ook niet echt mijn ding! :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina