1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

dubbele uitlaat Wagon Fase 2

Discussie in 'Exterieur' gestart door Gerrit-jan, 11 okt 2011.

  1. hallo mensen :)

    ik ben héél erg benieuwd of hier iemand is op het forum die op zijn Fase 2 Wagon een dubbel uitlaatsysteem heeft! links en rechts zeg maar.

    dit lijkt mij een ubervette upgrade voor mijn Rally Edition (met TDCI motor ) :dance:

    groeten,
    Gerrit-Jan Kroon
     
  2. Ik heb ook al eens lopen kijken naar het pimpen van mijn uitlaat.

    Geen 2-pijps systeem maar een mooi verchroomd eindstuk onder de achterbumper zoals je bij een Focus 1 wel vaker ziet maar deze heeft ook al een uitsparing in de achterbumper.

    Je komt in maatwerk terecht maar er zijn wel een paar bedrijven die zoiets voor je kunnen maken.

    Na de achterste demper / ophanghaak zaag ik het laatste knikje eraf en dan met een S-bocht het uitgangspunt iets verleggen naar beneden en iets meer naar het midden van de auto en daar dan een verchroomd eindstuk op welke dan mooi recht horizontaal naar achteren steekt.

    Zet er een Y-stuk in en zo kun je er ook een dubbel systeem van maken.

    Ik heb hier verder nog geen Wagon 2 gezien met een dergerlijke aanpassing ... enkel of dubbel ...
     
  3. Deze stond op EFE het staat wel gaaf:kwijl:

    [​IMG]
     
  4. Aanvulling: nu ik mijn reactie heb geplaatst is bovenstaande foto opeens wel zichtbaar ... :???:

    De foto van de EFE is helaas niet zichtbaar maar ik denk dat ik weet welke je bedoelt:

    [​IMG]

    Het is deze Focus:

    [​IMG]
     
  5. Dit wil ik ook wel hebben zit te dubbe om er zelf aan te beginnen maar als iemand een adres heeft voor een leuke prijs ?
     
  6. Die is echt wel dik! Wat is dat verder motorisch voor een auto dan?

    Persoonlijk vind ik een Y-stuk niet zo geslaagd. Het moet wel 'echt' zijn.
     
  7. #7 Boomerang78, 2 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2012
    Wat eindstukken betreft is het cosmetisch.

    Motorisch werkt het alleen als je de hele uitlaat inclusief spruitstuk aanpast.

    En weer :ontopic:
     
  8. en deze dan,de laatste stuk
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 014.jpg
      014.jpg
      Bestandsgrootte:
      78,7 KB
      Weergaven:
      44
    • 015.jpg
      015.jpg
      Bestandsgrootte:
      89,9 KB
      Weergaven:
      39
  9. #9 McGyver, 24 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2012
    Past de einddemper met dubbele uitlaat van een Volvo V50 ook op de Focus Wagon?
    [​IMG]
     
  10. Zou wel gaaf zijn ... maar als ik het zo zie zit je kuip van je reservewiel dan in de weg.
    Ik heb deze rolmaat tegen de achterkant van de kuip gehouden ... net 20 cm tot de onderkant bumper.

    [​IMG]

    Deze foto had ik ook nog: echt veel speelruimte heb je niet ... denk dat de demper zelf te dik wordt en te laag komt waardoor je eindpijpjes te laag uitkomen of schuin omhoog gaan wijzen.

    [​IMG]
     
  11. Ben bang van niet, omdat je reservewiel al vrij laag uit komt.
     
  12. #12 McGyver, 24 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2012
    Hoe zit dat bij een V50 dan? Want ook die heeft een kuip voor het reserve wiel.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. #13 Steff, 25 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2012
    Goede vraag!

    Ik weet niet hoe het zit met de V50. Ik heb genoeg foto's van mijn hatchback Focus om te laten zien dat een einddemper a la ST (of V50) niet past. Of dit bij de wagon anders is weet ik niet.
    Daarbij komt wel dat bij de Focus de einddemper voor de achteras zit. Hierdoor kun je relatief eenvoudig een buis naar de andere kant laten lopen. Dit is de eenvoudigste manier, maar of je dit wilt is punt 2.

    Ik had als eis dat ik deze buis niet wilde zien als iemand achter mijn auto zat. Dit is gelukt. Al is mijn Focus ook verlaagd.

    Extra grote foto geupdate voor wat duidelijkheid:

    [​IMG]
     
  14. Ik heb vanochtend even on de V50 2.4 van een collega gekeken.
    De uitlaat zit nog onder de reservewiel-kuip. Als je er achter staat is deze niet te zien.
    Zoals je kunt zien zit er aan de linker-zijde een voorbereiding voor een 2e uitlaat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Ziet er naar uit dat het zou passen. Je vervangt dan de einddemper die nu voor de achteras zit naar een Volvo einddemper verneem ik? Of een universele einddemper. Van de Volvo weet je wel dat het past, op een V50 dan.

    Is er een uitlaat boer in de buurt die advies kan geven?
     
  16. De volvo V50 Heeft nauwlijks een koffer ruimte.

    De vloer is gelijk aan onderkant klep daar zit een kleine ruimte onder voor een tja hoe noem je het, het is geen thuiskomer en ook geen volwaardig reservewiel.
    met als gevoelg dat je een giga plaats onder de auto overhoud.
    (heb ik bekeken toen mijn fofo weg was voor schadeherstel. en omdat ik de koffer erg klein vond er eens onder gekropen.
     

Deel Deze Pagina