Niet willen starten

Discussie in 'Performance' gestart door jason101, 7 okt 2011.

  1. Het volgende doet sinds een aantal weken bij mijn fofo voor.
    Af en toe als ik de sleutel omdraai om te starten gebeurd er
    helemaal niets, zelfs geen klik. Als ik het dan ff later weer
    probeer dan start de motor wel. Het gebeurd dus niet altijd.
    Ikzelf zit te denken aan de startmotor die langzaam de geest
    begint te geven.
    Zou het ook iets anders kunnen zijn?
     
  2. Maakt de auto wel contact? ....gaan de lampjes op het dashbord ook aan?
    Zo ja, misschien is het de startonderbreking.
     
  3. de startonderbreker houd alleen de injectie uit volgens mij;)
     
  4. Accu nog goed?
     
  5. Waarschijnlijk je startrelais, deze blijft open of dicht staan en denkt dat de motor al gestart is.
     
  6. de ecu merkt pas dat de motor gestart is als de waarde van de krukas/nokkenassensor en lambdasonde goed is vanaf 500 toeren ongeveer;)

    wat het ook kan zijn (en denk dat niek dat bedoelt) is dat je startrelais op de startmotor zelf kapot is;)
     
  7. Ik heb laast ook zoiets gehad. Hier was het de accupool. De plus draad die niet goed vast zat. :ford:
     
  8. Accupolen heb ik nagekeken, deze zijn helemaal in orde. Het komt het vaakst voor nadat ik de auto gestart heb en'em uitzet en weer opnieuw wil starten.
     
  9. #9 hans01, 7 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2011
    ik heb het probleem ook gehad, kijk je massa kabels na of ze goed vast zitten of dat ze niet geoxideert zijn.
    haal ook je luchtfilterhuis er even uit want daar zitten de massakabels bevestigd op het chassis, lopen namelijk door onder het schutbordje.even goed schoonmaken met een staal borstel
    suc6
     
  10. Bij mijn alfa 75 moest je dan de startmotor even op de kop tikken.
    ik zou dus de startmotor en de electrische aansturing even bekijken.
     
  11. Bij mijn oude Escort was het de aansluiting(rode draad van de startmotor).

    Heel irritant, als deze niet startte rommelde ik met mijn handen bij die kabels en dan deed deze het weer soms 1 dag soms weken lang.
    Gebeurde altijd op momenten wanneer het zo slecht uitkwam en had dan vule handen als ik ergens binnenkwam.

    Aan de buitenkant was niets te zien, ook de garage dacht dat het de startmotor was. Mijn collega had er een nieuw oog op gezet en toen nooit meer problemen gehad.

    Misschien heb jij dit ook?

    Gr,
    Fred
     
  12. Dat denk ik nu dus ook en wil de contacten ff schoonmaken, Misschien dat dit helpt.
    Maar een leek als ik weet niet waar ik dit relais kan vinden.
     
  13. Als het goed is zit er in de zekeringkast in de auto een (hulp)relais van de startmotor. Hier zou je naar kunnen kijken maar meestal zit het probleem niet in dit relais. Op de startmotor zelf zit een groot relais dat eerst de bendix laat ingrijpen in het vliegwiel en daarna 2 contacten met elkaar verbind waardoor de startmotor gaat draaien. Vaak zit hier het probleem. Als er wat corrosie op de contactpunten van dit relais zit klikt het relais wel maar gaat de startmotor niet draaien. Ik weet niet hoe het bij de focus zit maar normaal gesproken moet je om dit relais te controleren/schoon te maken de startmotor verwijderen. Als de startmotor er af is kan je dan het relais demonteren en de contactpunten schoonmaken.
     
  14. Vandaag tot de ontdekking gekomen dat wanneer ik de sleutel maar lang genoeg op stand2 houd de motor aanslaat.
    Dit kan varieren van 1 tot 5 sec.
     
  15. Zou dat komen omdat het kouder begint te worden en hij daarom wat meer moeite heeft om aan te slaan?
     
  16. Bij het omdraaien van de sleutel hoor ik eerst de "klik" maar gebeurd er verder helemaal niets. Dan ff later slaat de motor aan.
    Als de auto bij kouder weer slecht wilt starten dan zou dit volgens mij aan een slechte accu (kunnen) liggen, Maar de accu is oke.
    Ik ga morgen eerst eens ff de massakabels nakijken.
     

Deel Deze Pagina